Hunde i snor
Fra : jopa

Dato : 03-06-09 14:00

Endelig sker der noget.
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2009/06/03/132846.htm
Så må vi opfordre folk til at bruge mobilen hver gang vi møder dem uden
snor, som vi gør når vi ser overtrædelser i færdselsloven.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-06-09 14:07

In news:4a2673cb$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
jopa <admin@jp-webs.invalid> typed:
> [...]
> Så må vi opfordre folk til at bruge mobilen hver gang vi møder dem
> uden snor, som vi gør når vi ser overtrædelser i færdselsloven.

Det var da egentlig også på tide. Så nu ser det vist ud til, at Jens
skal have den store tegnebog med når han lufter hunde.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 14:16

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så må vi opfordre folk til at bruge mobilen hver gang vi møder dem uden
> snor, som vi gør når vi ser overtrædelser i færdselsloven.

Hysterisk initiativ for det mest forbudsliderlige parti Danmark nogensinde
har haft - DF.

Jeg nægter altså at give min harmløse golden retriever snor på for første
gang i hendes 9-årige liv, og så kan I sætte gang i alle de telefonkæder I
orker.

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 14:27

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Jeg nægter altså at give min harmløse golden retriever snor på for første
> gang i hendes 9-årige liv, og så kan I sætte gang i alle de telefonkæder I
> orker.

Dig skal vi nok få knaldet.
1200 de første gange så tømmer vi din bankkonto.

Fryd for en god lovgivning, det var på tide
--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 14:40

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Dig skal vi nok få knaldet.
> 1200 de første gange så tømmer vi din bankkonto.
>
> Fryd for en god lovgivning, det var på tide

Sikkert... hvis man er hunderæd for alle hunde.

Fryd når du efter al den energi med at "fange mig" (og min harmløse golden
retriever) får besked fra Politiet om at "vi altså har noget bedre at bruge
vores tid på."

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 14:47

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Fryd når du efter al den energi med at "fange mig" (og min harmløse golden
> retriever) får besked fra Politiet om at "vi altså har noget bedre at
> bruge vores tid på."

Dig skal vi nok få blanket af og gjort til en ordentlig samfundsborger.
Politiet sender en vogn der er i nærheden stol på det.
Og når du så 3 gang får din hund fjernet vil du ærgre dig over at du ikke
var lovlydig

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 14:49

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Dig skal vi nok få blanket af og gjort til en ordentlig samfundsborger.

Hvem er vi? Dig og dine lus?

> Politiet sender en vogn der er i nærheden stol på det.
> Og når du så 3 gang får din hund fjernet vil du ærgre dig over at du ikke
> var lovlydig

Jamen, så tror du da bare på det!

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 14:53

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Hvem er vi? Dig og dine lus?

Mig og alle normale borgere her i DK der er modstandere af at sådan nogen
som dig tilsidesætter lov og orden.

> Jamen, så tror du da bare på det!

Det ved jeg.
Det kan godt være de ikke hver gang får dig men det skal nok lykkes os
lovlydige at få dig blanket af

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 15:00

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev
> Det kan godt være de ikke hver gang får dig men det skal nok lykkes os
> lovlydige at få dig blanket af

Hvis du VIRKELIG ikke har noget bedre at bruge din tid på, så er der kun én
ting at sige:

FÅ DIG ET LIV!

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 15:08

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev>
> Hvis du VIRKELIG ikke har noget bedre at bruge din tid på, så er der kun
> én ting at sige:
>
> FÅ DIG ET LIV!

Ja jeg kan kun sige en ting til dig: dit er snart færdigt når du skal bruge
alle dine penge til bøder.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 15:25

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> FÅ DIG ET LIV!

Glemte lige:
Det har de hunde der er blevet dræbt af muskelhunde ikke mere, for ikke at
tale om de børn der er dræbt eller lemlæstet.
Skulle man kunne lave en lov for Goldens alene, eller muskelhunde, oh hvad
er muskelhunde?
Errindrer en statistik fra forsikringsoplysningen der viste at Golden var
topscorer når det gjalt bidskader på mennesker

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 15:42

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Glemte lige:

Tænkte nok at du ikke havde fået det hele med.

> Skulle man kunne lave en lov for Goldens alene, eller muskelhunde, oh hvad
> er muskelhunde?

Tænkte nok at du ikke havde helt styr på begreberne.

Ja, man burde lave en lov som tvinger ejere af muskelhunde - f.eks amstaff -
til at have dem i snor på offentlige arealer ved at indføre store
bødestraffe pga de konkrete sager der har været.

Men jeg mener ikke at man bør lave en lov der gælder for ALLE hunde - det er
immervæk grænseoverskridende og et slag i hovedet på de 99,5% af alle andre
som IKKE ejer en kamphund. Tænk på hvor mange harmløse uskyldige hunde som
er vante til at hoppe og løbe rundt fordi de har et naturligt behov for at
kunne hoppe og løbe, som nu får fuldstændigt driftsforstyrring fordi
hystaderne i DF (som pudsigt nok slår sig meget op på dyrevelfærd) øjner at
endnu et af deres populistiske tiltag kan slå igennem?

Denne form for kollektive afstraffelse mener jeg er meget udansk og jeg VED
at det underfinansierede og underbemandede politi går og ryster på hovedet.
Det næste er vel at de også skal holde øje med om katte skider i fremmede
folks haver, så man kan holde katteejerne til ansvar og udstede bøder
derefter.

Fra : ager

Dato : 03-06-09 15:56

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen
> Det næste er vel at de også skal holde øje med om katte skider i fremmede
> folks haver, så man kan holde katteejerne til ansvar og udstede bøder
> derefter.

Det havde været skønt! (-;

Jeg har det nu også noget problematisk med de "stramninger".
det rammer ikke dem det skal ramme, bild mig ikke ind at muhammed eller
brian retter sig ind efter det, eller agter at betale en skaldet bøde..

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 16:05

ager, skrev:
> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen
>
> Det havde været skønt! (-;

Hov hov, katte skal have lov til at skide hvor de lyster

> [...]
> det rammer ikke dem det skal ramme, bild mig ikke ind at muhammed
> eller brian retter sig ind efter det, eller agter at betale en

Kloge ord Marie

/Jens

Fra : ager

Dato : 03-06-09 16:15

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Hov hov, katte skal have lov til at skide hvor de lyster

> Kloge ord Marie

Selvfølgelig! (o;

--
Mvh. Marie - der trods alt altid har sine blodtørstige muskelkræ i snor i
byen - og aldrig kunne finde på andet.

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 16:29

ager, skrev:

> Selvfølgelig! (o;

Vidste du var enig

/Jens

Fra : Xenon

Dato : 04-06-09 05:46

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det rammer ikke dem det skal ramme, bild mig ikke ind at muhammed eller
> brian retter sig ind efter det, eller agter at betale en skaldet bøde..

Sådan er det med alt lovgivning, for at ramme de få tåber, så straffer man
alle. Og lige noget helt andet, hvem skal håndhæve denne lov, vores arme
politi har sq da nok at se til, de har ikke jo resurcer til at at håndhæve
de love vi har nu og så kommer der endnu en.

Claus

Fra : ager

Dato : 04-06-09 06:49

"Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> politi har sq da nok at se til, de har ikke jo resurcer til at at håndhæve
> de love vi har nu og så kommer der endnu en.

Netop!

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 17:16

> [...]

> er immervæk grænseoverskridende og et slag i hovedet på de 99,5% af alle
Øhm det er ikke kamphundene der topper statistikkerne over bidskader med
skadestuebesøg til følge.
Loven skal selvfølgelig gælde alle hunde der befærdes i bebygget område.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 17:17

jopa, skrev:
> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Øhm det er ikke kamphundene der topper statistikkerne over bidskader
> med skadestuebesøg til følge.

Det er vel Shæfere klædt ud som Goldens

/Jens

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 17:45

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel Shæfere klædt ud som Goldens

Ja, det er tydeligt at han ser farlige hunde overalt!

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 18:49

Zeki, skrev:

> Ja, det er tydeligt at han ser farlige hunde overalt!

John driller dig bare

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 18:52

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> John driller dig bare

Forpulede forbandede lyseslukker jeg kommer og smadrer dit fladskærms tv

Tænk at det kun lykkedes mig at pisse en enkelt af denne gang

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 18:58

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Forpulede forbandede lyseslukker jeg kommer og smadrer dit fladskærms
> tv

> Tænk at det kun lykkedes mig at pisse en enkelt af denne gang

Jeg har som regel bedre held med mig

/Jens (som snart skal ud og lufte trådløst, helt lovligt)

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 19:08

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Forpulede forbandede lyseslukker jeg kommer og smadrer dit fladskærms tv
>

> Tænk at det kun lykkedes mig at pisse en enkelt af denne gang

Ahh... en troll. Burde have vidst det!

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 19:20

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Ahh... en troll. Burde have vidst det!

Min mening om dette er velkendt her i gruppen

Misforstå ikke, jeg mener faktisk at hunde bør have snor på når de færdes
blandt andre menesker om ikke andet så fordi at det ikke er alle mennesker
der bryder sig om hunde og måske er bange for dem.
Laver man en lov om det, skal den selvfølgelig overholdes som andre love.
Det er jo ikke det vilde vesten vi lever i selvom man kan forledes til at
tro det når kuglerne piber om ørene på en i Københavnsstrup.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 19:47

> [...]
> Laver man en lov om det, skal den selvfølgelig overholdes som andre love.
> Det er jo ikke det vilde vesten vi lever i

Hvordan havde du det i øvrigt med ham den 23-årige gut som selv døde da han
for ANDEN gang kørte et andet menneske ihjel pga narkopåvirkning?

Var du ikke lige så forarget som alle os andre over at han efter FØRSTE gang
allerede kunne få lov til at sidde bag rattet ugen efter?

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 19:57

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev>
> Hvordan havde du det i øvrigt med ham den 23-årige gut som selv døde da
> han for ANDEN gang kørte et andet menneske ihjel pga narkopåvirkning?

Jeg syntes det var helt fint han selv røg med

> Var du ikke lige så forarget som alle os andre over at han efter FØRSTE
> gang allerede kunne få lov til at sidde bag rattet ugen efter?

Nej det var jeg faktisk ikke.
Hvis jeg med mit kendskab til sådanne sager skulle være forarget kunne jeg
ikke passe mit job eller fungere som menneske.
Det var jo en dommer der havde løsladt fjolset, og han havde vel ikke
lovhjemmel til at fængsle ham.
Nu har han så fået sin endelige straf

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 19:59

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev>
>
> Jeg syntes det var helt fint han selv røg med

> Nej det var jeg faktisk ikke.

Aha. Jeg ser at vi har en med meget regelret mand at gøre her!

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 20:12

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev >>

> Aha. Jeg ser at vi har en med meget regelret mand at gøre her!

Hvordan skulle jeg være det når jeg intet anede noget om det ?
Herregud masser af mennesker bliver løsladt i retten til evt senere afsoning
sådan er landet indrettet, og det nytter intet at være forarget over det.
Folk der anholdes for vold skal ind og brumme inden 30 dage, og det sker
ikke alligevel, og sådan kunne jeg blive ved.
Hvis du er utilfreds med noget sådant burde du huske det når du sætter dit
kryds, eller påvirk din lokale folketingsmand/kvinde.

Nu er vi hunde ot men fint for mig

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 20:27

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev >>

> Nu er vi hunde ot men fint for mig

Næh... for der er jo en årsag til paralellen. Det ville jo være hyklerisk
hvis man er foraget over at loven blev overholdt for den 23-årige (hans
rettigheder) samtidig med at man insisterer på at den bliver overholdt ifm
hundeloven.

Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at cykle rundt inde i byen i tæt trafik
lyttende til ipod MENS man SMS'er. Jeg ser dagligt flere som nærmest har
gjort det til en sport.

Men det er altså ulovligt for mig at lufte min gamle, harmløse hund på
fortovet på en rolig villavej uden snor?

Kan du forklare mig logikken?

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 20:31

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Men det er altså ulovligt for mig at lufte min gamle, harmløse hund på
> fortovet på en rolig villavej uden snor?
>
> Kan du forklare mig logikken?

Der behøves ikke at være nogen logik hvis loven påbyder dig at have din hund
i snor.
Ønsker du ikke at følge det er det dit valg
Længere er den ikke.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : N/A

Dato : 03-06-09 20:46

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 20:46

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Der behøves ikke at være nogen logik hvis loven påbyder dig at have din
> hund i snor.

Det vil sige at der ikke vil kunne opdrives et eneste menneske der vil kunne
forklare mig HVORFOR min harmløse hund skal i snor på en villavej andet end
"sådan er loven bare"?

Okay!

Lyder lidt som de der visitationszoner. "Hvorfor skal jeg stå nøgen her på
Christianshavns Torv foran alle disse mennesker?" Svar: "Sådan er loven
bare"

"Hvorfor skal jeg have en sporingsenhed i min bil som kan overvåge hvor jeg
kører"? Svar: "Sådan er loven bare."

"Hvorfor går den mand som voldtog og lemlæstede min 15-årige datter for et
år siden nu fri"? Svar: "Sådan er loven bare."

"Hvorfor sidder min mand stadig fængslet på fjerde år for selskabstømning"?
Svar: "Sådan er loven bare. Punktum."

Kan man ikke argumentere for hvorfor tingene forholder sig som de gør over
for mig og bare bruger "sådan er det bare" så har jeg altså en anelse svært
ved at tage dem seriøst.

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 20:52

Zeki, skrev:

> Kan man ikke argumentere for hvorfor tingene forholder sig som de gør
> over for mig og bare bruger "sådan er det bare" så har jeg altså en
> anelse svært ved at tage dem seriøst.

Kloge ord.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 20:56

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Kan man ikke argumentere for hvorfor tingene forholder sig som de gør over
> for mig og bare bruger "sådan er det bare" så har jeg altså en anelse
> svært ved at tage dem seriøst.

Jo men det kan du vel ikke laste mig for.
Det må du tage op med din lokale folketingsmand/kvinde.

At jeg så har en holdning til at hunde bør luftes med snor det er logik for
mig

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Xenon

Dato : 04-06-09 05:53

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse

> "Hvorfor går den mand som voldtog og lemlæstede min 15-årige datter for et
> år siden nu fri"? Svar: "Sådan er loven bare."

Der tager du helt fejl, han ville aldrig komme til at gå igen.

Claus

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 08:36

Xenon, skrev:
> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse

> Der tager du helt fejl, han ville aldrig komme til at gå igen.

Jeg er også spændt på hvordan det kommer til at gå det fjols
der for nylig på Roskildevej med ca 160km/t i en brandert
bankede op bag i en Tyrkisk famlie så et barn blev dræbt.
Det ligger ikke til deres kultur at tage let på den slags.

/Jens (som hørte ulykken fra sin have)

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 20:09

jopa, skrev:
> Det er jo ikke det vilde vesten vi lever i selvom man kan
> forledes til at tro det når kuglerne piber om ørene på en i
> Københavnsstrup.

Du kan sgu da købe dig en skudsikker vest som
normale københavnere gør

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-06-09 19:26

In news:4a26bc0c$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Zeki <zeki@hvadtrorduselv?> typed:
> "jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse

> Ahh... en troll. Burde have vidst det!

Der er du helt forkert på den. John er absolut ikke nogen troll, men han
elsker at drille. Det vidste alle andre i gruppen undtagen dig.

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 20:12

Tove Krieger, skrev:

> Der er du helt forkert på den. John er absolut ikke nogen troll, men
> han elsker at drille. Det vidste alle andre i gruppen undtagen dig.

Jeg synes så det er forkert at drille og provokerer

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 20:19

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg synes så det er forkert at drille og provokerer

Forskellen er at du ikke aner at du provokerer jeg gør

Tove er så sød så det kunne hun aldrig finde på.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 20:44

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Forskellen er at du ikke aner at du provokerer jeg gør

*LOL*
Hvad ved du om det

At der så oftere er alvor bag mine provokationer end dine
er så en anden snak

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-06-09 21:34

On Wed, 3 Jun 2009 20:26:06 +0200, "Tove Krieger"
<missminimiv@privat.dk> wrote:

> [...]
>

>Der er du helt forkert på den. John er absolut ikke nogen troll, men han
>elsker at drille. Det vidste alle andre i gruppen undtagen dig.

Jeg vidste det ikke. tager altid John dybt seriøst.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 20:07

Zeki, skrev:

> Ahh... en troll. Burde have vidst det!

Var det bare så vel

/Jens

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 17:21

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Øhm det er ikke kamphundene der topper statistikkerne over bidskader med
> skadestuebesøg til følge.

Det er heller ikke de hurtigste biler der topper listen over flest
implicerede i bilulykker!

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 17:29

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Det er heller ikke de hurtigste biler der topper listen over flest
> implicerede i bilulykker!

Nej og igen : det kommer an på føreren ligesom med hund i snor.
Slipper du rattet kører du galt ik!
Uanset bil eller hund
Vågn nu op og få den Golden i snor.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 17:43

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Vågn nu op og få den Golden i snor.

Min Golden er ikke en trussel. Det er tværtimod en meget kær og kælen hund,
der ikke kunne drømme om at gøre en flue fortræd.

Men du ved bare bedre, ikke sandt?

Har du altid hadet hunde?

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 17:45

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Har du altid hadet hunde?

Nej kun kriminelle lovoverbrydere

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 17:49

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Nej kun kriminelle lovoverbrydere

Ja ja - husk nu bare at troppe op på den rute hvor jeg lufter min Golden
UDEN snor som lovet, ikke? Du må også gerne forsøge en civil anholdelse,
hvis du tør, hvis din mobil er løbet tør for strøm, fordi du havde travlt
med at intelefonere de andre 50+ hundeejere i området til politiet.

Husk også at holde øje med motorvejene hvor ca 60% ikke overholder de 110 i
timen, nu når du "hader lovoverbrydere." Husk her en STOR notesblok som har
plads til mange nummerplader.

Jeg er sikker på at du nok skal blive en stor helt hos politiet!

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 17:53

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev
> UDEN snor som lovet, ikke? Du må også gerne forsøge en civil anholdelse,

Hvorfor tror du at det bliver en civil anholdelse ?

> Jeg er sikker på at du nok skal blive en stor helt hos politiet!

Alle biler uanset mærke er farlige med en klovn bag rattet, således også
hunde uanset mærke
Har desværre pt kun en Østrisk statistik vedr hundebid, men den ligner nok
vores.
1. Schæferhund: 2,83
2. Dobermann: 2,71
3. Spidshunde: 1,81
4. Pekineser: 1,56
5. Gravhund: 1,35.
6. Schnauzer: 1,33
7. Collie: 1,30
8. Jagthund: 1,29
9. Puddel: 0,98
10. Rottweiler: 0,92
11. Beagle: 0,80
12. Terrier: 0,61
13. Bernersennenhund: 0,58
14. Labrador/retriever: 0,49
15. Blandingshund: 0,46
16. Spaniel: 0,31
17. Shi Tzu: 0,26
18. Malteser: 0,00

Din henhører nok under nr 14

Næ du loven gælder for alle selv en lille hund kan være farlig for et lille
menneske.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 18:17

> Næ du loven gælder for alle selv en lille hund kan være farlig for et
> lille menneske.

Det kan en kat også. Så lad os da endelig skyde alle herreløse katte.

Støj kan også være farligt for "små mennesker". Så lad os forbyde det også.

Og hvorfor stoppe dér?

I følge en artikel jeg læste i Samvirke kommer flere og flere børn til skade
på legepladser. Forbyd legepladser!

Og så er luften over København efterhånden blevet ret skadelig pga bilos.
Forbyd biler i byerne. Eller forbyd folk at bo i byerne.

Og så er det nu et faktum at for meget TV-kiggeri kan være skadeligt for "de
små mennesker." Forbyd TV!

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 18:26

> [...]
> Det kan en kat også. Så lad os da endelig skyde alle herreløse katte.
>
> Støj kan også være farligt for "små mennesker". Så lad os forbyde det

Jeg tager stilling til en ting af gangen og nu snakker vi lovpligtigt
snorluftning af hund.
Hvis du vælger at være kriminel, så er den historie ikke længere
Jeg har selv Schæfer og kunne da aldrig falde mig ind at lade den rende løs
selvom den ikke "TROR" jeg kunne finde på at overfalde nogen som helst uden
jeg kommanderer den til det.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 18:30

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev >

> Jeg tager stilling til en ting af gangen og nu snakker vi lovpligtigt
> snorluftning af hund.

Jamen, nu er det jo DIG der bruger argumentet "det er farligt - derfor",
ikke sandt?

Jeg påpeger blot at vi ender i et forbudshelvede som ingen bryder sig om,
hvis vi skal til at forbyde alt der kan være "farligt" for en eller anden
gruppe mennesker.

Jeg kender i øvrigt flere schæferejere som lufter deres hund uden snor. Men
de har så også styr på deres hund.

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 18:32

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Jeg kender i øvrigt flere schæferejere som lufter deres hund uden snor.
> Men de har så også styr på deres hund.

Jeg lufter også min snorløst men ikke i bymæssig bebyggelse så er det på med
snoren.
Det vil du også komme til
--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 18:33

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Jeg lufter også min snorløst men ikke i bymæssig bebyggelse så er det på
> med snoren.
> Det vil du også komme til

Jamen, tro du da bare på det!

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 18:51

jopa, skrev:

> Næ du loven gælder for alle selv en lille hund kan være farlig for et
> lille menneske.

*LOL*

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-06-09 21:28

On Wed, 3 Jun 2009 18:15:47 +0200, "jopa" <admin@jp-webs.invalid>
wrote:

>Loven skal selvfølgelig gælde alle hunde der befærdes i bebygget område.

Så den skal ikke gælde mig?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 21:34

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Så den skal ikke gælde mig?

Hold da op du er hurtig hva!
Tænk den gælder heller ike mig hvis jeg ikke lufter hund i en by

ps det kunne se sjovt ud med dig totalt indviklet i 4 snore

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 05-06-09 00:29

On Wed, 3 Jun 2009 22:33:59 +0200, "jopa" <admin@jp-webs.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

>Hold da op du er hurtig hva!
>Tænk den gælder heller ike mig hvis jeg ikke lufter hund i en by

Der er intet der minder om en by her i nærheden, men alligevel har jeg
mine hunde i snor... som den enste på hele vejen.

>ps det kunne se sjovt ud med dig totalt indviklet i 4 snore

Har prøvet at have dem alle 4 med på en gang, men 4 flexliner er for
meget at jonglere med, så nu er det kun ture med 2 ad gangen.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-06-09 08:47

On 5 Jun., 15:31, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:
> Innews:4a29152f$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
> jopa <ad...@jp-webs.invalid> typed:

> Sender du ikke lige billeder af de andre "tre" ? Jeg har jo en masse af Milo
> den dejlige vovse.

Spytslikkeri !
- men jeg er også blevet nysgerrig. Men OK, nu er John jo snart ved at
være i nærheden af pensionsalderen (ja det skriver han selv et eller
andet sted.), og så begnder det jo at knibe med synet. Måske er det
bare benene der er faldet af Milo der får ham til at se 4 store
køtere..? ;O

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-06-09 17:40

In news:031526c7-4378-433d-94f3-bb980b57565a@a7g2000yqk.googlegroups.com,
Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> typed:

> Spytslikkeri !

Overhovedet ikke. Milo er virkelig en flot hund.

Jeg har selv haft en schæfer (tæve), og er meget glad for schæfere i al
almindelighed. Milo gør kun hvad han får besked på, og at folk har vagthunde
skal de vel ikke lastes for, når bare hunden bliver passet godt.

> [...]
> andet sted.), og så begnder det jo at knibe med synet. Måske er det
> bare benene der er faldet af Milo der får ham til at se 4 store

Det skal jeg så til gengæld ikke kunne udtale mig om. Det kunne jo være at
det er John's sædvanlige drilleri. Han giver sikkert bare svar på tiltale,
hvad havde du ellers ventet.

Fra : Pwh

Dato : 05-06-09 17:57

Tove Krieger, skrev:

> Det skal jeg så til gengæld ikke kunne udtale mig om. Det kunne jo
> være at det er John's sædvanlige drilleri. Han giver sikkert bare
> svar på tiltale, hvad havde du ellers ventet.

Der kunne John lærer noget af mig og vende den anden kind til

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 15:00

jopa, skrev:
> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Dig skal vi nok få blanket af og gjort til en ordentlig
> samfundsborger. Politiet sender en vogn der er i nærheden stol på det.

Du er da for naiv, og du er selv inden for politiet
Der var idag et surt læserbrev fra en der havde fået overfaldet sin hund
af en "muskelhund" her i Rødovre.
Han var meget harm over at politiet ikke havde gører en fis efter
han havde anmeldt det, så tror du virklig på at de gider reagerer på
en anmeldese af en fredelig hund der bliver luftet trådløst

Oppe hvor min Far bor i Rørvig var der sidste år en "muskelhund"
der havde rent herrerløst rundt.
reaktionen på anmeldelsen hos politiet havde været, prøv at fange den selv,
de havde sgu da andet at bruge deres tid på en at fise efter løse hunde.

Som jeg har skrevet flere gange før har vi på det punkt en ganske udemærket
lovgivning, det er bare at politiet begynder at håndhæve den.
Når de ikke gider/har tid til det er det da naivt at tro at de vil håndhæve
en tåbelig stramning.

/Jens (som tror John bare skal provokerer)

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 14:50

Zeki, skrev:
> "jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Hysterisk initiativ for det mest forbudsliderlige parti Danmark
> nogensinde har haft - DF.

Hørt

> Jeg nægter altså at give min harmløse golden retriever snor på for
> første gang i hendes 9-årige liv, og så kan I sætte gang i alle de
> telefonkæder I orker.

Godt skrevet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 15:06

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Godt skrevet

Du kan godt begynde opsparing Jens.
Vil forslå dig at du sætter din SP opsparing ind på en hundesnorskonto
allerede nu

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 15:18

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Du kan godt begynde opsparing Jens.
> Vil forslå dig at du sætter din SP opsparing ind på en hundesnorskonto
> allerede nu

For sent, brugte halvdelen af SP opsparing på en fladskærm igår

Næh, hundene må så i fremtiden lufte sig i haven, så kan jeg sidde
og hænge foran min nye fladskærm hele dagen og blive fed og ulækker

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 15:27

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Næh, hundene må så i fremtiden lufte sig i haven, så kan jeg sidde
> og hænge foran min nye fladskærm hele dagen og blive fed og ulækker

*LOL*
Tillykke med fladskærmen

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 15:39

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> *LOL*
> Tillykke med fladskærmen

Takker
Der er et gratis og godt 26" Phillips Crt-fjernsyn til den der gider hente det,
og gider man kan man også få et 19" og et 14" med hvis man bare fjerner det.

Jeg har jo tagantenne og kan snart ikke bruge de analoge apperater mere,
eksperimenterer pt med at bruge min PC som HD-optager da jeg har
et digitalt tv-kort siddene i den, det virker faktisk ret godt, bruger pt dette program.
http://www.team-mediaportal.com/

/Jens (som vist blev lidt OT og også reklamerede, anmeld mig til min udbyder)

Fra : shoteye

Dato : 03-06-09 11:22

On 3 Jun., 15:59, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> FÅ DIG ET LIV!

Nu er det lovgiverne der bestemmer dette så du har at følge loven som
alle vi andre.
Jeg har schæferhund og kunne da aldrig finde på at lade den rende løs
blandt andre mennesker

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 18:24

"shoteye" <paulsenjohn@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 3 Jun., 15:59, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

>Nu er det lovgiverne der bestemmer dette så du har at følge loven som
>alle vi andre.

Præcist som 60% af alle billister på motorvejen som ikke overholder de
110/t.

>Jeg har schæferhund og kunne da aldrig finde på at lade den rende løs
blandt andre mennesker

Det kunne jeg heller aldrig finde på hvis jeg havde en schæfer.

Men når jeg skriver at min ni-årige golden er 100% harmløs og jeg derfor
altid går tur med hende uden snor til stor glæde for de vuggestuebørn som
hun hver dag "leger" med på sin vej, så siger du altså at jeg lyver?

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 18:30

> [...]
> altid går tur med hende uden snor til stor glæde for de vuggestuebørn som
> hun hver dag "leger" med på sin vej, så siger du altså at jeg lyver?

Mange af de hundeejere hvis hunde laver skader sagde: Det troede jeg aldrig
min lille pusser kunne finde på
Som sagt toppede Golden med forsikringsskader/bid for nogen år siden her i
DK.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 18:31

> [...]
> aldrig min lille pusser kunne finde på
> Som sagt toppede Golden med forsikringsskader/bid for nogen år siden her i

Så du mener at jeg lyver eller tager fejl.

Tro hvad du vil.

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 18:33

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Så du mener at jeg lyver eller tager fejl.

Nej jeg mener du ikke aner hvad du snakker om

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 18:37

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Nej jeg mener du ikke aner hvad du snakker om

Du har ret. Du kender naturligvis min ni-årige golden retrievers adfærd
langt bedre end jeg. Klart at den efter ni-år med daglig leg med små børn
NATURLIGVIS er "til fare" for dem, ikke sandt?

Hvordan kunne jeg være så dum at tvivle på dine bedrevidende vise ord som du
blandt andet henter fra (uha) "østrigske" statistikker!

Jøsses!

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 18:49

> [...]
> langt bedre end jeg. Klart at den efter ni-år med daglig leg med små børn
> NATURLIGVIS er "til fare" for dem, ikke sandt?

Det sker ind i mellem at en hund af uransagelige grunde bider, og derefter
bla får påvist en blodprop i hjernen.
Desuden er der hunde der normalt aldrig kunne finde på at bide der på grund
af kemisk påvirkning fra omgivelserne pludselig forandrer adfærd og bider.

Min forrige hund der "aldrig" kunne finde på at bide uden jeg kommanderede
den til det skambed min nabo fordi han havde en kæp i hånden.
Hunden troede fejlagtigt at det var ham den dumme figurent fra i onsdags.
Næ du vi ved ikke hvad vores hunde består af 100%

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 19:00

jopa, skrev:

> Min forrige hund der "aldrig" kunne finde på at bide uden jeg
> kommanderede den til det skambed min nabo fordi han havde en kæp i
> hånden.

Bare det ikke var en kæp i øret han havde

/Jens

Fra : Zeki

Dato : 03-06-09 19:03

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Det sker ind i mellem at en hund af uransagelige grunde bider, og derefter
> bla får påvist en blodprop i hjernen.

Ja, men som skrevet før kan vi ikke indrette et frit samfund på
hvad-nu-hvis!

For mennesker kan også "gå amok" og forårsage skader der er 100 gange værre
end min golden. Der er farer overalt. Der dør over 300.000 mennesker globalt
i trafikuheld om året. Så skal vi også forbyde trafik? Skal vi forbyde folk
at gå på gaden? For "hvad nu hvis" et af disse mennesker lige pludselig fik
hedeslag og af "uransagelige" grunde begyndte at gå til angreb på andre
mennesker?

Der er en kedelig tendens til at visse partier tror de kan forbyde sig ud af
alt. Tror de VIRKELIG at Jonny-Brian med de mange tatoveringer og amstaffen
tænker "jeg må nok hellere tage snor på"?

Danmark er ved at blive et forbudshelvede hvor hver eneste EB-overskrift
bliver fulgt op af et forslag/krav om at stramme mere/forbyde
mere/kontrollere mere. Jeg tror snart at jeg flytter til Sverige:

"Danmark har nu overhalet Forbudssverige i regler og forbud"
http://jp.dk/indland/article1418490.ece

Fra : Morten P

Dato : 03-06-09 20:33

> Min forrige hund der "aldrig" kunne finde på at bide uden jeg kommanderede
> den til det skambed min nabo fordi han havde en kæp i hånden.
> Hunden troede fejlagtigt at det var ham den dumme figurent fra i onsdags.

Det er netop den slags der sker når ukyndige hundeførere tror de kan springe
lydigheden og grundig indlæring over og gå direkte til al det sjove
bidearbejde.

Jeg håber du lærte af dine fejl og fremover ikke holder hund, endige ikke
går til ekstremerne og lærer den at angribe når du har så lidt indsigt i
hunde!

Det er typer som dig der er en skændsel for os andre ansvarlige og som
ødelægger det for alle andre.

Sørgelig historie

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 20:37

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev

> Jeg håber du lærte af dine fejl og fremover ikke holder hund, endige ikke
> går til ekstremerne og lærer den at angribe når du har så lidt indsigt i
> hunde!

Nu havde naboen så intet at gøre på min ejendom og svinger man med en kæp så
leger man med ilden.

Nu ved du så intet om mine erfaringer som hundefører

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Morten P

Dato : 03-06-09 20:40

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> wrote in message
> "Morten P" <spam@spam.spam> skrev

> Nu havde naboen så intet at gøre på min ejendom og svinger man med en kæp
> så leger man med ilden.

Ah så misforstod jeg dit eksempel. Jeg troede det var et eksempel på at
hunde ikke altid gør som man ønsker og forventer.

Det er jo en helt anden sag nu, hvor du fortæller at det var helt super din
hund skambed et menneske den havde kendt hele livet og som kom for at lege
og at det var ønsket adfærd fra din side.

Som sagt, dit åbenlyse ukendskab til hunde og basal hundetræning er
skræmmende og politiet brude virkeligt sætte ind over for din slags der
aktivt påfører andre skabid for livet :-/

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 20:49

Morten P, skrev:

> Som sagt, dit åbenlyse ukendskab til hunde og basal hundetræning er
> skræmmende og politiet brude virkeligt sætte ind over for din slags
> der aktivt påfører andre skabid for livet :-/

Jeg kunne ikke værer mere enig, du skulle ind og brumme den John,
og forbydes at holde hund resten af dine dage.

/Jens (som tror at Morten ikke ved hvad John arbejder med)

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 21:27

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> /Jens (som tror at Morten ikke ved hvad John arbejder med)

Nu er det jo nogen år siden jeg var hundefører, og desuden bliver vi
rimeligt tidligt pensioneret så det ser jeg frem til om et par år

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 20:53

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev

> Som sagt, dit åbenlyse ukendskab til hunde og basal hundetræning er
> skræmmende og politiet brude virkeligt sætte ind over for din slags der
> aktivt påfører andre skabid for livet :-/

Din viden kan jeg ikke argumentere imod
Min pointe var at hunde ikke altid reagerer som vi tror og forventer.
Nogen får en hjerneblødning andre reagerer måske på noget kemiskt derfor bør
man altid have sin hund i snor.
Det var vist nogenlunde det jeg skrev.
Min hund kendte faktisk ikke min nabo da den ikke rendte frit.
Havde han ikke fægtet havde den ikke gjort andet end at sikre sig at han
forblev hvor han var til jeg kom.

I øvrigt har jeg rigtig nok primært hund som tyveriforsikring i dag, og det
er en udemærket billig forsikring.
Samtlige naboer har haft ubuddent besøg minus os.

ps jeg har haft tjenestehund i over 20 år uden at politiet har haft
problemer med det det er jo der de er blevet kåret, og var ansat

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 20:47

Morten P, skrev:

> Det er netop den slags der sker når ukyndige hundeførere tror de kan
> springe lydigheden og grundig indlæring over og gå direkte til al det
> sjove bidearbejde.

*LOL*
Der fik du den John

> Jeg håber du lærte af dine fejl og fremover ikke holder hund, endige
> ikke går til ekstremerne og lærer den at angribe når du har så lidt
> indsigt i hunde!

Jeg er helt enig med Morten, håber du snart vil tage dig lidt
sammen og lærer og træne hunde din amatør

> Det er typer som dig der er en skændsel for os andre ansvarlige og som
> ødelægger det for alle andre.

Hørt, du er og bliver en skændsel John.

/Jens (der ikke har grinet så godt længe)

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 20:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Hørt, du er og bliver en skændsel John.
>
> /Jens (der ikke har grinet så godt længe)

Ja det er skægt som tingene kan blive vendt.
Det er jo faktisk mig der er den ansvarlige og holder min hund i snor.
Nå fint så fik jeg pisset 2 af i dag.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 21:12

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Ja det er skægt som tingene kan blive vendt.
> Det er jo faktisk mig der er den ansvarlige og holder min hund i snor.

Det kan så måske lærer dig at lade værer med at prale med det,
du ved jo det provokerer nogen af os når folk lufter hund i snor
Det er næsten lige så slemt som at fodrer med tørkost

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 18:56

jopa, skrev:
> [...]
> aldrig min lille pusser kunne finde på
> Som sagt toppede Golden med forsikringsskader/bid for nogen år siden

Muligvis har jeg sovet i timen, men er problematikken der måske bliver
årsagen til snorpåbud ikke at det er hunde og ikke mennesker der
bliver overfaldet og bidt af "muskelhunde".

/Jens

Fra : Lene Nielsen

Dato : 04-06-09 01:10

On 4 Jun., 06:45, "Xenon" <m...@fjernadslhome.dk> wrote:

> [...]
> politi har sq da nok at se til, de har ikke jo resurcer til at at håndhæve
> de love vi har nu og så kommer der endnu en.

Det er vel en af fordelene ved denne løsning i forhold til mange af de
forslag, vi har hørt: den er let administrerbar. Ikke så meget palaver
om hvorvidt hunden er 100 % under kontrol eller ej, ikke så meget
diskussion om hvilke race eller blanding, det drejer sig om. Er den
uden snor inden for bymæssig bebyggelse, er den ulovlig, sådan er
det.

Jeg kunne godt forestille mig at netop fordi det er så simpelt og ikke
specielt resource krævende vil politiet være mere tilbøjelig til tage
sig af det. Måske ikke komme stæsende hver gang, der er en, der ringer
og melder en løs hund, men i hvert fald når de selv ser det.
Og hvis bøderne får en størrelse så de kan mærkes, kan jeg også
sagtens forestille mig at det vil have en pæn præventiv virkning.
Uheld vil man vel aldrig helt kunne undgå, men en reduktion i
problemerne er vel også en god ting.

Og ja, når folk ikke kan opføre sig ordentlig, sker der stramninger i
lovene, og det rammer også de der ikke har fortjent det. Jeg har svært
ved at forestille mig en realistisk ædring af lovene, der både er
effektiv og kun rammer de, der står for problemerne.

For de der er ærgelige over den formentlig kommende lovændring: Skyd
skylden på de hundejere, der har blæst på deres ansvar og ladet deres
hunde terroriserer andre.

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 08:33

Lene Nielsen, skrev:

> For de der er ærgelige over den formentlig kommende lovændring: Skyd
> skylden på de hundejere, der har blæst på deres ansvar og ladet deres
> hunde terroriserer andre.

Hvem skulle vi ellers skyde skylden på

Men hvis (når) denne stramning viser sig heller ikke at løse problemet
med kamphunde der skambider andre hunde er jeg spændt på hvad
den næste stramning bliver, sansynlivis mundkurv til store hunde.
Vi er på vej ud på et sidespor som jeg ser det, håber der er nogle
politikere der besinder sig og finder en løsning der ikke rammer
fredelige hunde.

/Jens

Fra : Zeki

Dato : 04-06-09 16:00

> [...]
> den næste stramning bliver, sansynlivis mundkurv til store hunde.
> Vi er på vej ud på et sidespor som jeg ser det

Det næste vi hører er at en kamphund som løber rundt i en privat have, har
tonset gennem hækken og over på den anden side af for at skambide en hund,
hvorefter det frihedshadende DF stiller sig op dagen efter og vil gøre det
forbudt at lade hunde gå rundt i folks egne private haver.

"For en sikkerheds skyld" vil argumentet være, ligesom mange af de andre
gange der skal argumenteres for mere kontrol, mere overvågning eller flere
forbud.

Fra : jopa

Dato : 04-06-09 16:41

> [...]
> hvorefter det frihedshadende DF stiller sig op dagen efter og vil gøre det
> forbudt at lade hunde gå rundt i folks egne private haver.

Hvad er der galt med DF ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 04-06-09 16:54

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Hvad er der galt med DF ?

Det er deres initiativ at alle hunde skal i snor, og hvis du ser tilbage på
de sidste seks år over alle lovforslag stillet som "kræver" mere kontrol,
overvågning, mere styring, mere registering, flere forbud eller højere
straffe, så vil du kunne se at de fleste er foranlediget af DF.

Godt vi har regeringen og EU som bolværk mod dette parti.

Fra : jopa

Dato : 04-06-09 17:19

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Godt vi har regeringen og EU som bolværk mod dette parti.

Øhm du har da ikke regeringen uden DF.
Desuden er lovforslaget om snor til hund fremsat af Socialkrabaterne også

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Zeki

Dato : 04-06-09 18:26

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Øhm du har da ikke regeringen uden DF.

Regeringen er bremseklods for DF's forslag.

> Desuden er lovforslaget om snor til hund fremsat af Socialkrabaterne også

Bannerfører er DF's Marlene Harpsøe.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 08:10

> [...]

> straffe, så vil du kunne se at de fleste er foranlediget af DF.
>
> Godt vi har regeringen og EU som bolværk mod dette parti.

Ahmm...

Det forekommer da mig, at DF har ageret sikkerhedsnet under regeringen
i efterhånden en del år.... Så skulle det være noget, må det da være et
forsøg på at score et par ekstra mandater, så de efter næste valg, både kan
og vil forlange en ministerpost.... Og samtidigt gøre regeringen opmærksom
på, at de også kan mønstre et flertal med den røde blok, hvilket jo er hvad
de gør lige nu.

M.V.H....Benny..

Fra : Zeki

Dato : 05-06-09 08:34

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i efterhånden en del år.... Så skulle det være noget, må det da være et
> forsøg på at score et par ekstra mandater, så de efter næste valg, både

Det ville være fantastisk hvis DF kom i regering - så vil man endelig kunne
holde dem til ansvar.

For som det er nu står de som støtteparti bare ude på sidelinien hvor de
bjæffer højt og "kræver" af regeringen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 08:48

> [...]
kunne
> holde dem til ansvar.
>
> For som det er nu står de som støtteparti bare ude på sidelinien hvor de

Puha dog, jeg syntes da ellers allerede Pia Kjærsgård er flygtet fra
befolkningen en gang, og søgte beskyttelse i Nordea )))
Den dom syntes jeg var klokkeklar.....
Der må jo være noget galt, siden hun er overvåget 24/7

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 17:27

Zeki, skrev:

> [...]
> skambide en hund, hvorefter det frihedshadende DF stiller sig op
> dagen efter og vil gøre det forbudt at lade hunde gå rundt i folks

Ja, rigtigt.

> "For en sikkerheds skyld" vil argumentet være, ligesom mange af de
> andre gange der skal argumenteres for mere kontrol, mere overvågning
> eller flere forbud.

Jamen hvem ønsker sig ikke en politistat.
Så kan den nye folkesport blive at stikke hinanden,
så man kan blive udråbt til månedens pligtopfyldene borger.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-06-09 18:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Så kan den nye folkesport blive at stikke hinanden,
> så man kan blive udråbt til månedens pligtopfyldene borger.

Problemet med jer hundeejere er jo a i kun har tanke for jer selv.
Superegoister.
Hvad med dem der ikke bryder sig om eller er bange for hunde.
Hvad med at vise lidt pli og omsorg for andre end jer selv og jeres skabede
køtere.
Snor på hunden så andre mennesker ikke behøver at gå over på modsatte
fortov.
I kan vel ikke forlange at folk skal gætte sig til om deres angst er
berettiget.

Min hund var til dyrlæge i dag for at få den årlige sprøjte, og jeg havde da
så meget pli at jeg gav den mundkurv på

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 18:32

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Problemet med jer hundeejere er jo a i kun har tanke for jer selv.
> Superegoister.

Nemlig

> Hvad med dem der ikke bryder sig om eller er bange for hunde.

Hvad rager det os

> Hvad med at vise lidt pli og omsorg for andre end jer selv og jeres skabede køtere.

Nix

> Snor på hunden så andre mennesker ikke behøver at gå over på modsatte
> fortov.

Aldrig

> I kan vel ikke forlange at folk skal gætte sig til om deres angst er
> berettiget.

Jo

> Min hund var til dyrlæge i dag for at få den årlige sprøjte, og jeg
> havde da så meget pli at jeg gav den mundkurv på

Har du fået hund

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-06-09 18:43

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Har du fået hund

Undskyld hyænekamel

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 18:52

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Undskyld hyænekamel

Så ved du jo godt at du kun er i gruppen på tålt ophold,
så ikke flere angreb på trådløse hunde fra din side tak

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-06-09 00:32

On Thu, 4 Jun 2009 19:01:27 +0200, "jopa" <admin@jp-webs.invalid>
wrote:

>"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
>Problemet med jer hundeejere er jo a i kun har tanke for jer selv.
>Superegoister.
>Hvad med dem der ikke bryder sig om eller er bange for hunde.

De burde da blive hjemme!

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 05-06-09 07:21

Leyna, skrev:
> On Thu, 4 Jun 2009 19:01:27 +0200, "jopa" <admin@jp-webs.invalid>

> De burde da blive hjemme!

Hvor svært kan det værer

/Jens (som ikke er bange for hunde)

Fra : Morten P

Dato : 05-06-09 06:42

> Min hund var til dyrlæge i dag for at få den årlige sprøjte, og jeg havde
> da så meget pli at jeg gav den mundkurv på

Du er en rigtig helt! Du gør alting rigtigt og får det til at se ud som om
du er meget mere betænksom end alle andre.

Men faktum er jo, som du jo beskrev tidligere, at dine hunde er
ukontrollerbare og skambider mennesker da deres psyke jo tydeligvis er så
svag at bare man vifter med en _pind_ så er det for dem, og for dig, rigelig
grund til at blive angrebet og skamferet for livet.

Du skulle jo have pli nok til at have den slags aflivet på stedet og
fremover have kat.

Fra : Pwh

Dato : 05-06-09 07:24

Morten P, skrev:

> Du er en rigtig helt! Du gør alting rigtigt og får det til at se ud
> som om du er meget mere betænksom end alle andre.

Nemlig, du er en rigtig blærerøv John

> Du skulle jo have pli nok til at have den slags aflivet på stedet og
> fremover have kat.

Hørt

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-09 08:32

Pwh skrev:

> Hørt

Hørt hørt! :D
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 05-06-09 10:51

> [...]

> svag at bare man vifter med en _pind_ så er det for dem, og for dig,
> rigelig grund til at blive angrebet og skamferet for livet.

Alle der kommer uanmeldt i mit hus fortjener samme skæbne
Hvis du kom overlevede du ikke

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Morten P

Dato : 05-06-09 11:51

> "Morten P" <spam@spam.spam> skrev

> Alle der kommer uanmeldt i mit hus fortjener samme skæbne
> Hvis du kom overlevede du ikke

Suk, og der forsvandt seriøsiteten og muligheden for en saglig diskussion.
Nu er du i dit sædvanlige ralle lalle humør hvor ingen fakta trænger
igennem...

Fra : Pwh

Dato : 05-06-09 12:12

Morten P, skrev:
> "jopa" <admin@jp-webs.invalid> wrote in message

> Suk, og der forsvandt seriøsiteten og muligheden for en saglig
> diskussion. Nu er du i dit sædvanlige ralle lalle humør hvor ingen
> fakta trænger igennem...

Du kan da ikke forvente at John gider bruge krudt på at svare dig seriøst
når du smider om dig med anklager uden at kende hans baggrund,
eller hele historien. Mener faktisk at John fik aflivet den hund der bed naboen.
At han vælger at have en skarp hund hvor han bor har jeg fuld forståelse for,
boede jeg ikke i Kbh med politiet lige om hjørnet ville jeg nok gører ligeså.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-06-09 12:22

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> [...]
> for,
> boede jeg ikke i Kbh med politiet lige om hjørnet ville jeg nok gører

Din hukommelse fejler intet
For at bevare det gode naboskab valgte jeg straks at aflive en super fin
hund

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Morten P

Dato : 05-06-09 13:37

> For at bevare det gode naboskab valgte jeg straks at aflive en super fin
> hund

Du hænger ikke sammen!

Det ene øjeblik anvendes historien som vægtstang til at vise at man ikke kan
stole på hunde.

Derefter, når dine evner anfægtes, skifter det og pludseligt er det
ønskværdig adfærd fra dyrets side for det var jo hans egen skyld at han stod
med en pind på din grund.

Og så derefter, da vi troede at det var super den skamferede ham, bliver
hunden aflivet på trods af at den havde gjort lige det den skulle...

Suk, det er jo utroværdig i højeste potens!

Jo mere du graver dig ned i hullet, jo mere viser du at du er en af dem der
aldrig nogensinde skulle have haft lov til at komme i nærheden af en hund!

Fra : jopa

Dato : 05-06-09 13:53

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev

> Og så derefter, da vi troede at det var super den skamferede ham, bliver
> hunden aflivet på trods af at den havde gjort lige det den skulle...

Jeg har også ærgret mig meget over at den blev aflivet.
Men kun naboskabet gjorde at jeg overreagerede.
I dag kan det ikke ske da ingen naboer tør at komme før de har sikret sig at
vi er hjemme.

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-06-09 14:32

Fra : jopa

Dato : 05-06-09 14:37

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev

> Sender du ikke lige billeder af de andre "tre" ? Jeg har jo en masse af
> Milo den dejlige vovse.

Jo det skal jeg nok.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 05-06-09 16:43

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev

> Sender du ikke lige billeder af de andre "tre" ? Jeg har jo en masse af
> Milo den dejlige vovse.

Her et billede af den der næsten dræbte naboen.
http://jp-web.dk/milotand.jpg

ps naboen er efter 12 år nu næsten færdigbehandlet på sygehuset.
De har desværre måttet amputere begge arme og ben, men han nikker da med
hovedet når han triller forbi ude på vejen.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-06-09 18:35

In news:4a293d12$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> De har desværre måttet amputere begge arme og ben, men han nikker da
> med hovedet når han triller forbi ude på vejen.

ROFL Og så er du jo også mester i at manipulere billeder, men det er
nu godt lavet.

P.S. Hils naboen næste gang han triller forbi.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-09 18:55

jopa skrev:

> naboen er efter 12 år nu næsten færdigbehandlet på sygehuset.
> De har desværre måttet amputere begge arme og ben, men han nikker da
> med hovedet når han triller forbi ude på vejen.

Har du ik et billede af naboen os?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 05-06-09 19:00

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Har du ik et billede af naboen os?

Nej så bliver det en film.
Han kan jo ikke "stå" stille.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-09 19:05

jopa skrev:

> Nej så bliver det en film.
> Han kan jo ikke "stå" stille.

Få Milo til at holde ham!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-06-09 07:13

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> aldrig nogensinde skulle have haft lov til at komme i nærheden af en hund!

Tja, men nu er det jo altså længe siden John skrev,
at han på intet tidspunkt i denne tråd, har været " Seriøs "

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 06-06-09 08:44

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev

> Tja, men nu er det jo altså længe siden John skrev,
> at han på intet tidspunkt i denne tråd, har været " Seriøs "

Seriøst sagt så er jeg rimeligt ligeglad med om folk lufter deres hunde
snorløst bare de har styr på deres kræ.
At jeg så selv har snor på min når jeg er steder hvor hunde risikerer at
komme farende er ikke for min egen hunds skyld

Jeg er også seriøs når jeg siger at jeg primært har hund som vagt og
tyveriforsikring, samt er rimelig tilfreds hvis min hund opfylder sin
primære mission nemlig at jage evt uvedkommende af helvede til og gerne tage
en luns af dem på vejen

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-06-09 09:21

> [...]
> tyveriforsikring, samt er rimelig tilfreds hvis min hund opfylder sin
> primære mission nemlig at jage evt uvedkommende af helvede til og gerne

Tja, kunne ikke være mere enig....

I øvrigt, sådan som en lille pendant til det, med ansvarlige hunde ejere....
Så var vi jo på Hjallerup marked i går..... Sådan taget i betragtning, at vi
gjorde rent efter vores hunde... Stod faktisk i en meget skærende kontrast,
til de fleste af de tilstedeværende mennesker, som åbenbart ikke helt havde
forstået hvad skrældespande var til for.... Men i stedet brugte områderne
mellem skrældespandene, som samme... Men selvfølgelig, så skulle de jo
heller ikke tømmes så tit....

Okay, indrømmet, det var et af de få tilfælder, hvor de var i snor )

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 05-06-09 12:19

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev

> Suk, og der forsvandt seriøsiteten og muligheden for en saglig diskussion.
> Nu er du i dit sædvanlige ralle lalle humør hvor ingen fakta trænger
> igennem...

Jeg har på intet tidspunkt i denne tråd været seriøs.
Har du bemærket mine utallige " " og ved du hvad det står for.

Hvordan kunne du forestille dig en saglig diskution med en der beskylder mig
for at lade min hund rende løs og gø af skræmte strandgæster.
Grebet ud af din frie fantasi
Det er jo lige før vi skal have fat i injurielovgivningen

Selvfølgelig skal min hund da bide ubudne besøgende. Det er jo derfor jeg
har ham primært.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Morten P

Dato : 05-06-09 13:38

> Selvfølgelig skal min hund da bide ubudne besøgende. Det er jo derfor jeg
> har ham primært.

Jep, og derefter skal hunden selv dø.

Super.

Godt john, du lyder sm en ansvarlig hundeejer

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 08:27

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Problemet med jer hundeejere er jo a i kun har tanke for jer selv.
> Superegoister.

Er vi ikke alle det ?

> Hvad med dem der ikke bryder sig om eller er bange for hunde.

Det har jeg vist svaret på før... Jeg kan ikke kontrollere andres frygt.
Det er helt op til dem selv, at få kontrol over den.

> [...]
> fortov.
> I kan vel ikke forlange at folk skal gætte sig til om deres angst er

Sjovt nok, mener jeg altid jeg at jeg har gjort.
Jamen hvorfor går de derover ????
Det er farligere at krydse vejen, end at passere mine 4 hunde.
Jamen jeg ved da, at de har ingen grund til at frygte mine hunde.
Så hvis de nu kun straffede mine hunde, for det de havde gjort,
og ikke for, hvad de kunne gøre....

Med den tankegang, burde de låse sig selv inde, og aldrig komme
ud igen, for det er 1000 gange farligere at passere et menneske.
Det hører vi da hver dag i TV....

Så lige helt præcist, hvor holder deres argumenter ?????

> Min hund var til dyrlæge i dag for at få den årlige sprøjte, og jeg havde
da
> så meget pli at jeg gav den mundkurv på

Se bare, hvor lidt du stoler på din egen.

M.V.H....Benny..

Fra : Carsten Jensen

Dato : 05-06-09 09:56

> [...]
>
> Med den tankegang, burde de låse sig selv inde, og aldrig komme
> ud igen, for det er 1000 gange farligere at passere et menneske.

Du må være stolt. Tænk at idioter som dig bliver årsag til en helt ny lov.

Ps Du behøver ikke at svarer da du nu er i mit killfilter. Det var en fejl
du ikke kom der samtidig med jens.

Fra : Pwh

Dato : 05-06-09 10:27

Carsten Jensen, skrev:
> "> Det er farligere at krydse vejen, end at passere mine 4 hunde.

> Du må være stolt. Tænk at idioter som dig bliver årsag til en helt ny
> lov.

Skam dig Benny, det er din skyld det hele

> Ps Du behøver ikke at svarer da du nu er i mit killfilter. Det var en
> fejl du ikke kom der samtidig med jens.

Tilykke Benny

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 11:42

> Skam dig Benny, det er din skyld det hele

> Tilykke Benny
>
> /Jens

Jaah.... Det gør jeg også....
Godt nok ikke over det han skrev. Men over at det er mit parti
der har fremsat et så tåbeligt lovforslag.

Jo Tak.... Men det er nu langtfra det første killfilter jeg har fået
at vide, jeg er kommet i... Men hvad jeg ikke fatter er....
Hvorfor pokker fortæller han mig det...?????

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 05-06-09 12:14

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> at vide, jeg er kommet i... Men hvad jeg ikke fatter er....
> Hvorfor pokker fortæller han mig det...?????

Den sidste tåbe er endnu ikke født
Men så har vi jo frit slag til at svine Carsten til uden han kan forsvarer sig

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 12:26

> Den sidste tåbe er endnu ikke født
> Men så har vi jo frit slag til at svine Carsten til uden han kan forsvarer
sig

> /Jens

Jamen hvis han ikke ser det, er det jo ikke sjovt

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 05-06-09 12:28

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev

> Jamen hvis han ikke ser det, er det jo ikke sjovt

De fleste truer blot med det, da de er fornysgerrige til at gøre alvor af
det

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 05-06-09 12:34

jopa, skrev:
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev

> De fleste truer blot med det, da de er fornysgerrige til at gøre
> alvor af det

Hvilken trussel
Jeg har selv kun brugt killfilteret dengang vi havde probs
med "mudderfolket".

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 12:40

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev

> De fleste truer blot med det, da de er fornysgerrige til at gøre alvor af
> [...]

Hej John

Ja sådan er det jo som regel

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 05-06-09 12:32

Benny Mortensen, skrev:

> Jamen hvis han ikke ser det, er det jo ikke sjovt
>
> M.V.H....Benny..

Jo hvis der er nogen som ikke er i hans killfilter der quoter os
Det var Trine flink til sidst, men hende hører vi ikke meget til mere

/Jens (som nok er i Trines killfilter også)

Fra : N/A

Dato : 05-06-09 12:55

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 12:55

> Jo hvis der er nogen som ikke er i hans killfilter der quoter os
> Det var Trine flink til sidst, men hende hører vi ikke meget til mere
>
> /Jens (som nok er i Trines killfilter også)

Ja, men det er da pisseirriterende, at tænde lunten, hvis eksplosionen
udebliver, eller først kommer 4 dage senere

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 06-06-09 09:10

On Fri, 5 Jun 2009 11:27:10 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Tilykke Benny

Så kan I lære det, I slemme drenge! *LOL*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-06-09 09:23

> Så kan I lære det, I slemme drenge! *LOL*
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
> http://www.big-girls.dk

Så kan jeg sige lige som Slåbrock band.....

I Clap my hands, and i jump of joy...

Because i was here..... Before Killroy )

Bare Pokkers, at ham Jens kom først

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 06-06-09 13:03

Benny Mortensen, skrev:
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

> Bare Pokkers, at ham Jens kom først

Ham Jens er altid den første til at ryge i killfilter

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-06-09 09:58

> Ham Jens er altid den første til at ryge i killfilter
>
> /Jens

Ja du må jo virke meget provokerende på folk ))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 07-06-09 11:49

Benny Mortensen, skrev:

> Ja du må jo virke meget provokerende på folk ))
>
> M.V.H....Benny..

Åbenbart på nogen mennesker
Folk håndterer jo uenighed på forskellig måde,
nogen så ved at stikke hovedet i busken (killfilter)
andre ved at tage diskussionen op.
Bestræber mig altid på at svare folk høfligt,
eller i det mindste som de svarer mig

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-06-09 09:21

> [...]
> nogen så ved at stikke hovedet i busken (killfilter)
> andre ved at tage diskussionen op.
> Bestræber mig altid på at svare folk høfligt,

Jamen sådan er det jo, når man ikke har vægtige argumenter )

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 08-06-09 17:37

Benny Mortensen, skrev:

> Jamen sådan er det jo, når man ikke har vægtige argumenter )
>
> M.V.H....Benny..

Også min konklusion

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-06-09 12:20

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> Ham Jens er altid den første til at ryge i killfilter

Du har været i mit i mange år sammen med ham Morten P

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 07-06-09 13:53

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
>
> Du har været i mit i mange år sammen med ham Morten P

Jeg er også i mit eget killfilter.
Self lidt upraktisk at man så ikke kan læse sine egne indlæg

/Jens

Fra : Hm

Dato : 07-06-09 17:07

> Jeg er også i mit eget killfilter.
> Self lidt upraktisk at man så ikke kan læse sine egne indlæg

Det skal ud ikke være ked af, du bliver sparet for meget

Hanne/ som nok skal skrive hvis Jens skal læse et indlæg fra Pwh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 11:10

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ps Du behøver ikke at svarer da du nu er i mit killfilter. Det var en fejl

Tja, jeg gør det nu alligevel.... Af flere årsager...

1 Årsag...

Uanset om loven vedtages eller ej, så gælder den ikke for mig
Jo selvfølgelig ( Hvis jeg tager til byen )

2 Årsag...

Stadig, at jeg kan intet stille op med folks frygt, det er stadig...
Kun dem selv, der kan påvirke den.

3 Årsag...

At de laver en lov, som egentligt ikke har nogen acceptabel
grund, men mest af alt, kun laves for at score nogle billige
stemmer. Jeg hader at skrive dette, specielt da når det er det
parti, jeg selv plejer at stemme på, der fremsætter et så
tåbeligt lovforslag.....

Dokumentation :

Den bygger på næsten udelukkende 3 sager....

En kamphund, der overfalder en hest, samt yderligere
en kamphund, der dræber en kat, samt en kanin....
En kamphund bider en mindre hund.

Modstykke:

Pinse spritrazzia, på mindre end 3 timer, havde Politiet
taget 3 spritbilister, bare på dette ene sted....

Jeg behøver vel ikke nævne alle de tilfælder af F.eks
Vanvidskørsel, som det så flot er kommet til at hedde.

Næsten alle andre tilfælder, gennem de sidste mange år.
Er bygget udelukkende på overskrifter, og mundtlige
og ikke mindst udokumenterede påstande.
Prøv bare selv at lede aviserne igennem.....

Det er ikke så længe siden, at jeg aflivede de fleste
af disse avisskriverier om kamphunde.....

Som alle løb ud i at være noget ganske andet, end
hvad aviserne antydede med deres overskrifter.

Og altså, der var vel at mærke... IKKE EN, der
modsagde det jeg skrev....

I samme periode, har vi hørt om mennesker...
Som bankede deres hunde til døde....
En i en boligblok, først i lejligheden, men da han
ikke ville have blod på gulvtæppet, slæbte han
hunden med ud foran blokken....

En nærmest tilsvarende, dog i en villahave.

Brændt katte af på kirkegårde o.s.v...
For makabert til at skrive om i detaljer.

Hængte sin hund i et træ....

Bandt sin hund til et træ, og bundet snuden sammen
så den ikke kunne gøre opmærksom på sig selv...

Bundet sin hund til træ, langt fra alfarvej....
Blev fundet efter 20 dage, stadig i live.

Der var vist også et eller flere marsvin, der blev overhældt
med benzin, og stukket i brand....

Sidste nye er, at stopfodre sin kamphund med steroider,
for at gøre den så barsk som muligt, og når den så er
blevet det, er ejeren selv blevet bange for den....

Ja faktisk har TV vist, at det, mennesker har udsat deres
kæledyr for, langt overstiger de ting, som kamphunde
har udsat mennesker for.

Så alt i alt, det burde være dyrene, der var bange for os
og ikke omvendt.... Eller for at bruge TV igen som bevis

Hunden er menneskets bedste ven...
Desværre er det omvendte, ikke altid tilfældet.

Nå men jeg skal ned og gøre mig klar.....
Blackie's mor, skal optræde på Hjallerup marked i dag.
Og det endda trådløst... )))

M.V.H.....Benny..

Fra : Lene Nielsen

Dato : 04-06-09 02:30

On 4 Jun., 09:32, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> Vi er på vej ud på et sidespor som jeg ser det, håber der er nogle
> politikere der besinder sig og finder en løsning der ikke rammer

Jens, Trådstarter lægger i sit første indlæg skylden på politikkerne,
derfor bemærkningen. Og selv om jeg bestemt heller ikke bryder mig om
det pågældene parti, så mener jeg alligevel skylden er de dårlige
hundeejers.

Ja, jeg er helt med på, at man rammer nogle fredelig hunde og det er
surt for dem og deres ejere. Jeg har ikke læst forslaget, kun hørt
essensen af det, så jeg ved ikke om det rammer parker m.m. indenfor
bymæssig bebyggelse, der pt. er skiltet som hundeskove. Hvis
hundeskove/parker friholdes må det være op til kommunerne, hvor mange
og hvor store af den slags områder man ønsker. Forslaget et jo stadig
ikke vedtaget, måske bliver det ikke helt "kvælende" som I frygter.

Hvis der kommer et bedre forslag, der både vil være effektivt,
realistisk og let administrerbart, vil det da være fint. Indtil videre
er dette det eneste forslag, af dem jeg har set, jeg har lidt fidus
til.

Lene

Fra : Morten P

Dato : 03-06-09 20:16

> Så må vi opfordre folk til at bruge mobilen hver gang vi møder dem uden
> snor, som vi gør når vi ser overtrædelser i færdselsloven.

Faktisk en god ide at spilde politiets ressourcer på den slags alvorlige
problemer nu de ikke har noget fornuftigt at tage sig til.

Var det i øvrigt ikke dig der skrev om at du havde været på stranden og
syntes det var super sjovt din køter løb hen til to folk der var pissebange
og gøede af dem i fem minutter til den blev træt og kom tilbage til dig?

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 20:23

> [...]
> syntes det var super sjovt din køter løb hen til to folk der var
> pissebange og gøede af dem i fem minutter til den blev træt og kom tilbage

Min hund er altid i snor.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Morten P

Dato : 03-06-09 20:28

> "Morten P" <spam@spam.spam> skrev

> Min hund er altid i snor.

Godt!
Det skal den også være når man ikke har styr på den.
Andre kunne lære af dig!

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 20:33

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev

> Godt!
> Det skal den også være når man ikke har styr på den.
> Andre kunne lære af dig!

Fin humor ellers.
Hvad får dig til at tro at grunden til den er i snor er fordi jeg ikke har
styr på den ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 20:51

jopa, skrev:
> "Morten P" <spam@spam.spam> skrev

> Fin humor ellers.
> Hvad får dig til at tro at grunden til den er i snor er fordi jeg
> ikke har styr på den ?

Det har du sgu da ikke John, indrøm det nu bare

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-09 19:01

Morten P skrev:

> [...]
> og syntes det var super sjovt din køter løb hen til to folk der var
> pissebange og gøede af dem i fem minutter til den blev træt og kom

Det var nemli' Jopa; dét ka jeg tydelig huske!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 04-06-09 19:06

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Det var nemli' Jopa; dét ka jeg tydelig huske!

Vrøvl find lige det frem tak.
Har altid min hund i snor.
Har skrevet at jeg er træt af folk der lader deres hund rende løs på
stranden.
Min egen render aldrig løs kun herhjemme så du må gerne bevise din påstand

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-09 19:10

jopa skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Vrøvl find lige det frem tak.

Nå, så fik jeg da den 1. pisset af i dag!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 04-06-09 19:19

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Nå, så fik jeg da den 1. pisset af i dag!

Alle der kender mig blot en smule ved at jeg er meget påpasselig med at
holde ham i snor, så ingen udover dig selv ville have troet på det
alligevel.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 19:30

jopa, skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Alle der kender mig blot en smule ved at jeg er meget påpasselig med
> at holde ham i snor, så ingen udover dig selv ville have troet på det
> alligevel.

Derfor var det også kostelig underholdning at læse Mortens angreb på dig,
han jokkede mere og mere i spinaten uden at vide det selv
Ærgeligt at han gav så hurtigt op, jeg var flad af grin

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-06-09 19:34

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> Derfor var det også kostelig underholdning at læse Mortens angreb på dig,
> han jokkede mere og mere i spinaten uden at vide det selv
> Ærgeligt at han gav så hurtigt op, jeg var flad af grin

Så vidt jeg ved er Morten og Hans naboer og bor ikke langt fra mig her i
Sønderjylland.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-09 20:40

jopa skrev:

> Så vidt jeg ved er Morten og Hans naboer og bor ikke langt fra mig
> her i Sønderjylland.

Jeg tror der er tale om en sammensværgelse!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 20:55

Hans Paulin (6310), skrev:

> Jeg tror der er tale om en sammensværgelse!?

Foreningen til Milo's bekæmpelse, hvor melder jeg mig ind

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-09 21:10

Pwh skrev:

> Foreningen til Milo's bekæmpelse, hvor melder jeg mig ind

Rolig nu!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 08:35

> Jeg tror der er tale om en sammensværgelse!?
>

> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Du pudser da bare dræberhunden Blackie på dem

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-09 08:37

Benny Mortensen skrev:

> Du pudser da bare dræberhunden Blackie på dem

Det er slet ikke nødvendigt at opfordre ham til dét; sådan noget klarer han
helt selv! :D
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 08:53

> Det er slet ikke nødvendigt at opfordre ham til dét; sådan noget klarer
> [...]

Ja vi har lige haft besøg af hans lillebror....
Som Caya flytter op til, her senere på måneden...

Så er der klar til at modtage Jack omkring den første...
Han skal så bo her i 10 Mdr...

Men det lyder nu ikke til, at Frederikshavn er blevet nævneværdigt
farligere at bo i, og det burde den jo så være, da vi efterhånden
har sendt ret mange, op på de kanter.

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-09 08:54

Benny Mortensen skrev:

> Ja vi har lige haft besøg af hans lillebror....
> Som Caya flytter op til, her senere på måneden...

Var dét hende tæven I fik retur?

> Så er der klar til at modtage Jack omkring den første...
> Han skal så bo her i 10 Mdr...

Hvem er så han?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 11:30

> Var dét hende tæven I fik retur?

> Hvem er så han?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Det er en halvbror til Blackie

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 05-06-09 12:17

Benny Mortensen, skrev:

> Det er en halvbror til Blackie

Sådan en gang indavlede kamphunde
Sådan nogen som dig og Hans der ødelægger det
for alle os andre ansvarlige hundeejere

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 12:38

> Sådan en gang indavlede kamphunde
> Sådan nogen som dig og Hans der ødelægger det
> for alle os andre ansvarlige hundeejere
>
> /Jens

Ja for Satan.... De er godt nok barske.....

Men indavl, kan det vel næppe blive....

Hvorfor pokker tror du de hedder Hovsa arter.

Okay, Olga og Donald er jo næsten i familie....
( De er begge fra Sjælland )

Donald fra Hof-Joy....

Olga er avlet af en rigtig berømthed....
Ingen mindre end H.C. Andersen

Fie er Sønderjyde. Kun Ca 30 Km fra at være blevet Tysker

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-09 12:49

Pwh skrev:

> Sådan nogen som dig og Hans der ødelægger det
> for alle os andre ansvarlige hundeejere

Så ka I sq lær det!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 12:56

> Så ka I sq lær det!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Det behøver de ikke,,, Mine har lært det ))

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-09 12:56

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-09 12:48

Benny Mortensen skrev:

> Det er en halvbror til Blackie

Okay
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-09 20:39

jopa skrev:

> Alle der kender mig blot en smule ved at jeg er meget påpasselig med
> at holde ham i snor, så ingen udover dig selv ville have troet på det
> alligevel.

Jeg ville ikke engang tro på det selv for det var *mig* der leverede
historien med turisterne.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 20:57

Hans Paulin (6310), skrev:

> Jeg ville ikke engang tro på det selv for det var *mig* der leverede
> historien med turisterne.

Typisk kamphund fra Benny's avl

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-09 21:11

Pwh skrev:

> Typisk kamphund fra Benny's avl

Jeg kunne ikke være mere enig!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-09 08:38

> Typisk kamphund fra Benny's avl
>
> /Jens

Så så, nu ikke onde ord om mine....

Så kommer de efter dig

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 04-06-09 14:10

On 4 Jun., 20:34, "jopa" <ad...@jp-webs.invalid> wrote:
> "Pwh" <kkk...@email.dk> skrev >

> Så vidt jeg ved er Morten og Hans naboer og bor ikke langt fra mig her i
> Sønderjylland.

De ord vil en højt betalt advokat kunne få til at lyde som en trussel.
- når de ser Milo vil ethvert nævningeting uden tøven give dem ret.

Hilsen Kim

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-06-09 20:58

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Så må vi opfordre folk til at bruge mobilen hver gang vi møder dem uden
> snor, som vi gør når vi ser overtrædelser i færdselsloven.

Så burde der samtidig indføres krav til hvilke snore der er godkendte. Hvis
min hund render rundt i en 15 meter lang flexline, så er den stadig i snor

MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du også vild med gadgets?
http://www.717.dk - Graphics Galore

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 21:01

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev

> Så burde der samtidig indføres krav til hvilke snore der er godkendte.
> Hvis min hund render rundt i en 15 meter lang flexline, så er den stadig
> i snor

Ja den er vel i snor så

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 21:14

jopa, skrev:
> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev

> Ja den er vel i snor så

Så vil jeg bruge en 20 meter lang sytråd

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-06-09 21:19

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> Så vil jeg bruge en 20 meter lang sytråd

Det burde række til dine småskravl.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-09 21:35

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
>
> Det burde række til dine småskravl.

Men de ville nok stadig kunne trække mig omkuld

/Jens

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-06-09 06:44

> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev

> Ja den er vel i snor så

Og så er der vel ingen fidus i at der er snor på dem, hvis de stadig kan
rende rundt i en 15 meter lang line.

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 08:41

..°o.O Thomas O.o°., skrev:
> "jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i meddelelsen

> Og så er der vel ingen fidus i at der er snor på dem, hvis de stadig
> kan rende rundt i en 15 meter lang line.

Og hvad er fidusen med en snor hvis hunden alligevel er stærkere
end ejeren.
Så bør der også værer et krav om at man kan holde sin hund med
snor på, det er der rigtigt mange der ikke kan, mig selv incl.
Eller skal det stadig værer ok at jeg har 3 stk Mastiff på 100kg hver
så længe de bliver ført i snor.

/Jens

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-06-09 08:54

> [...]
> snor på, det er der rigtigt mange der ikke kan, mig selv incl.
> Eller skal det stadig værer ok at jeg har 3 stk Mastiff på 100kg hver

Jeg vil mene jeg har meget mere styr på min hund i en alm. hundesnor end i
en flexline - hunden kan ikke få så meget tilløb til at lave et hårdt ryk i
linen, og jeg har mere kontakt med hunden. Med en 15 meter flexline, har
hunden 700 m2 at løbe rundt på, mens den stadig er i snor ...

3 lokomotiver på 100 kg. hver må være skønt

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 09:32

..°o.O Thomas O.o°., skrev:

> [...]
> hårdt ryk i linen, og jeg har mere kontakt med hunden. Med en 15
> meter flexline, har hunden 700 m2 at løbe rundt på, mens den stadig

Rigtigt nok, men stdig er der mange der har hunde de ikke kan
holde selvom de har den i kort snor.
Snoren giver bare et falsk indtryk af at der er kontrol over hunden
i mange tilfælde, jeg betragter det ikke som en garanti.

> 3 lokomotiver på 100 kg. hver må være skønt

Det kunne så misforståes, jeg har ingen Mastiffer,
men kan da med loven i hånden købe det.
Jeg har to Labblandinger på tilsammen 90kg,
det er da rigeligt til at jeg ville blive en streg i luften
hvis de ville noget andet end mig

/Jens

Fra : Lene Nielsen

Dato : 04-06-09 02:18

On 4 Jun., 09:40, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> snor på, det er der rigtigt mange der ikke kan, mig selv incl.
> Eller skal det stadig værer ok at jeg har 3 stk Mastiff på 100kg hver

Så vidt jeg ved hedder det i dag at hunden skal være i snor eller
under kontrol, hvis man lavede det eller om til et og - i snor og
under kontrol - var man lovmæssigt dækket ind. Selvfølgelig stopper
man ikke alle, men det betyder f.eks. at hvis man heller ikke kan
styre sin hund selvom den er i snor, er man ikke lovlig. Det ville
måske kunne reducerer brugen af flexi liner på gader og stræder, hvor
de ikke rigtig hører hjemme.
Og nej, du ville ikke være lovlig, hvis du ikke kunne styre dine 3
mastiffer, men her ville din strålende træning jo komme ind i
billedet, hvis du kan kontrollere dine hunde uden snor, så kan du
sikkert også med.

Jeg tror ikke nogen af os, er naive nok til at tro, man helt kan komme
om ved problemet, derfor skrev jeg også at en reduktion i problemet
også vil være velkomment.

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 09:46

Lene Nielsen, skrev:

> [...]
> styre sin hund selvom den er i snor, er man ikke lovlig. Det ville
> måske kunne reducerer brugen af flexi liner på gader og stræder, hvor

Enig, flexliner er noget skrammel på gader og stræder,
sikkert udemærkede når man går i skoven.

> [...]
> mastiffer, men her ville din strålende træning jo komme ind i
> billedet, hvis du kan kontrollere dine hunde uden snor, så kan du

Jamen det er da alm logik at i yderste konsekvens kan man ikke
holde en hund der er stærkere end en selv, selvom den har snor på.
Burde der så ikke også værer en lov der forbød at ens hund er
stærkere end at man kan holde den, det må da værer rimeligt.
Feks. skal børn så også forbydes at lufte familliens Labrador.

> Jeg tror ikke nogen af os, er naive nok til at tro, man helt kan komme
> om ved problemet, derfor skrev jeg også at en reduktion i problemet
> også vil være velkomment.

Vi kunne jo også eleminerer problemet helt og forbyde privatpersoner
at holde hund eller kræve våbentilladelse for at have en.
Eller påbyde mundkurv til hunde over feks. 10 kg, det ville ved give
en yderlige reduktion på problemet, hvor går grænsen.

Næh det snorpjat er bare for at nogle politikere skal scorer billige point,
skal problemet helt løses skal der gåes drastisk til værks,
og det tvivler jeg stærkt på at ret mange her i gruppen ville bryde sig om.
Men snorpjattet kan mange tilslutte sig fordi det ikke ændrer på deres hverdag,
men jeg skulle nok hører dem hyle op hvis de selv og deres hunde blev ramt.
En gang dobbeltmoral er hvad jeg vedblivende kalder det.

/Jens