Costa Brava - Barcelona nord
Fra : Jan Pedersen

Dato : 31-05-09 14:52

Hej

Vi skal i juli til dette område.

Hvad kan anbefales af campingpladser i dette område

Vi ligger vægt på strand og byliv

Mvh Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-06-09 02:13

"Jan Pedersen" <dsa.sdf@fgdfgd.glerterfg> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Vi skal i juli til dette område.
>
> Hvad kan anbefales af campingpladser i dette område
>
> Vi ligger vægt på strand og byliv
>
> Mvh Jan
Vi tager til
http://www.campingsolmar.com/
i slutningen af juni efter anbefaling fra flere.
Ligger inde i Blanes by og ca. 200 m fra stranden.
Da vi ikke selv har prøvet den endnu, kan jeg ikke sige nærmere p.t., men
har som sagt konstateret, at mange har været glade for at være på pladsen.
Søg på camping Solmar i google, så vil du kunne få en mængde oplysninger.
Er i øvrigt lige kommet hjem fra Barcelona her i aften, og det er en by,
hvor der virkelig venter mange oplevelser.
Der er meget trafik i byen og udenfor parkeringshusene vil det stort set
være umuligt at finde p-pladser. Desuden parkerer de på gaderne så tæt, at
en bil uden skrammer bagpå og foran er et særsyn.
Vi købte et 2 dages kort til de særlige turistbusser, som kører til alle de
store seværdigheder. Jeg mener, at der er 44 stoppesteder ialt, og man når
virkelig hele byen rundt og kan stå af og på lige så meget man har lyst. 1
dag koster 21 euro og 2 dage 27 euro.
Dertil får man rabathæfte med rabatter til mange af seværdighederne.
Det virker måske halvdyrt, men det var de bedste penge vi brugte på hele
turen. Der køres på 2 ruter, som hver tager 2½-3 timer, og de kører minimum
hvert kvarter. Vi ventede aldrig mere end 5 min og havde indtryk af, at de
kørte væsentligt oftere end hvert kvarter.

Kurt