Problemer med transportering af telefonnum~
Fra : Otto

Dato : 02-06-09 23:03

Jeg havde bredbånd hos TDC via min ISDN telefonforbindelse, men denne
måde begrænser hastigheden på bredbåndsforbindelsen til max. 4 MB.
Tankeløst købte jeg i stedet bredbånd via YouSee, da jeg i forvejen
havde TV via mit hybridnet, og det fungerer pragtfuldt.
Efterfølgende har jeg også købt bredbåndtelefoni hos YouSee, men jeg kan
fanden tage mig ikke få lov til at få mit telefonnummer transporteret
fra TDC til YouSee, da dette telefonnummer tilhører min forretning og
bredbåndsforbindelsen står i mit eget navn.
Jeg vil selvfølgelig nedlægge ISDN telefonien, da det er overflødigt for
mig i dag, og ISDN bliver endvidere også senere næste år totalt nedlagt
i Danmark.
Alle installationer befinder sig i dag på den samme adresse, men nu har
jeg ventet i 3 måneder, uden at YouSee har kunne vriste telefonnummeret
fra TDC, hvad kan der gøres hos TDC, bortset fra et helt nyt nummer hos
YouSee?
Jeg kan af gode grunde ikke kontakte TDC direkte, da TDC så slet ikke
vil frigive mit telefonnummer efter reglerne, har jeg fået fortalt.
Et godt råd modtages med tak!

Mvh Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-09 05:09

Otto skriver:

> [...]
> fra TDC til YouSee, da dette telefonnummer tilhører min forretning og
> bredbåndsforbindelsen står i mit eget navn.

Klart, de må da ikke flytte et telefonnummer fra en virksomhed til en
privatperson i et andet selskab.

> Jeg kan af gode grunde ikke kontakte TDC direkte, da TDC så slet ikke
> vil frigive mit telefonnummer efter reglerne, har jeg fået fortalt.

Hvem har fortalt det?

Ring til dem og forklar dem situationen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Otto

Dato : 03-06-09 20:09

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> privatperson i et andet selskab.

> Hvem har fortalt det?
>
> Ring til dem og forklar dem situationen.

Jeg ændrer navn i første omgang, og nedlægger isdn samtidigt, så må vi se.

Fra : Otto

Dato : 03-06-09 20:10

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-06-09 18:29

Otto wrote:
> Jeg ændrer navn i første omgang, og nedlægger isdn samtidigt, så må vi se.

Vær opmærksom på, at dit ekstra nummer så måske ryger i samme omgang.

- Chano Andersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-06-09 08:20

"Otto" <ottostiedlSLET@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan af gode grunde ikke kontakte TDC direkte, da TDC så slet ikke vil
> frigive mit telefonnummer efter reglerne, har jeg fået fortalt.

Hvad med at få flytte telefonen over i dit navn - eller flyttet yousee
forbindelsen over i firmaets navn?
Så burde det gå igennem (du har ikke flere numre på ISDN'en vel?)

--
/Dennis
Canon 70-200 f/4 købes (non IS)

Fra : Anders Majland

Dato : 03-06-09 15:03

> Så burde det gå igennem (du har ikke flere numre på ISDN'en vel?)

Jeg flyttede uden problemer 2 tdc isdn numre til viptel for et par år siden

Men jeg kan ikke se problemet i at der skal ske et ejerskifte samtidig med
flytningen sålænge det nye selskab har de nødvendige fuldmagter ... Måske
blot det at deres systemer ikke kan håndtere det ...

/A

Fra : Otto

Dato : 03-06-09 20:11

Dennis Pedersen skrev:
> [...]
> forbindelsen over i firmaets navn?
> Så burde det gå igennem (du har ikke flere numre på ISDN'en vel?)

Der er et følgenummer på ISDN forbindelse, men jeg bruger kun
fastnetforbindelsen til en fax. I min forretning bruger jeg udelukkende
mobiltelefon, det er langt mere praktisk.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-06-09 17:03

> Der er et følgenummer på ISDN forbindelse, men jeg bruger kun
> fastnetforbindelsen til en fax. I min forretning bruger jeg udelukkende
> mobiltelefon, det er langt mere praktisk.

Nu siger du godt nok fax - fax og VoIP plejer ikke at være gode venner.
Var det mig gik jeg efter at få ISDN forbindelsen konverteret til en basis
linie (dvs en analog linie uden et telefonnummer der koster 40kr/måned) og
fik faxen over på IPfax (fra f.eks ipfax.dk)

--
/Dennis
Canon 70-200 f/4 købes (non IS)

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-06-09 18:35

Dennis Pedersen wrote:
> Nu siger du godt nok fax - fax og VoIP plejer ikke at være gode venner.

Det må du endeligt ikke fortælle faxen på mit arbejde, ligsom du ikke må
fortælle det til de faxer vores kunder benytter.

Det er primært et spørgsmål om opsætningen af det udstyr faxen kobles til.

> Var det mig gik jeg efter at få ISDN forbindelsen konverteret til en basis
> linie (dvs en analog linie uden et telefonnummer der koster 40kr/måned) og
> fik faxen over på IPfax (fra f.eks ipfax.dk)

Hmmm...

Sikkerhed
IP Fax sikrer at fax afsendelse ikke kan foretages af uvedkommende.
Dette gøres ved domænesikring.
Domænesikring betyder, at der udelukkende kan afsendes fax fra kundens
domæne. Alle andre emails nægtes adgang.
Herved sikres imod at fremmede kan afsende telefax i kundens navn, samt
at kontoen misbruges til fax-spam mv.

Jeg tillader mig at tvivle på, at de kan forhindre at jeg sender faxer i
en af deres kunders navn, udelukkende ved at kigge på afsender mail
adressen, som det lyder til de gør. Håber der er noget de ikke fortæller.

Fra : Otto

Dato : 04-06-09 20:38

Dennis Pedersen skrev:
> [...]
> linie (dvs en analog linie uden et telefonnummer der koster 40kr/måned) og
> fik faxen over på IPfax (fra f.eks ipfax.dk)

Jeg har prøvet at modtage fax via IP telefonforbindelse fra en ven, og
det fungerede udmærket.
Skal jeg forstå dit forslag således, at man bruger den den analoge linje
til at sende egne fax? Og modtager fax ude fra som e-mails?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-06-09 12:40

> Jeg har prøvet at modtage fax via IP telefonforbindelse fra en ven, og det
> fungerede udmærket.

Jeg ville ihvertfald ikke bruge det, det kan give alt for mange spændende
ting.
I det hele taget er fax bare noget der skal aflives hurtigst muligt efter
min mening

> Skal jeg forstå dit forslag således, at man bruger den den analoge linje
> til at sende egne fax? Og modtager fax ude fra som e-mails?

Eller købe pakken med send/modtag - det er der en række kunder på arbejdet
der bruger og er godt tilfredse.
Bare det at man ikke skal bevæge sig ud til faxen for at sende/modtage noget
er et stort plus i min bog.

--
/Dennis
Canon 70-200 f/4 købes (non IS)

Fra : Chano Andersen

Dato : 05-06-09 18:07

Dennis Pedersen wrote:
> Bare det at man ikke skal bevæge sig ud til faxen for at sende/modtage noget
> er et stort plus i min bog.

Løsningen er naturligvis en computer med et modem, der agere som
faxserver, og gemmer alle faxerne som billedefiler der kan tilgås
hvorsomhelst. Det er endda indkluderet i Windows 2003 og 2008.

Så skal man heller ikke rejse sig for at sende eller modtage noget, man
printer bare som man er vandt til, eller checker sin mail. (Eller fax
indbakken, alt efter hva' man har lyst til)

- Chano Andersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-06-09 08:26

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> Løsningen er naturligvis en computer med et modem, der agere som
> faxserver, og gemmer alle faxerne som billedefiler der kan tilgås
> hvorsomhelst. Det er endda indkluderet i Windows 2003 og 2008.

Problemet er bare at finde et modem der klare opgaven.
Langt de fleste af de gamle modems løber du ind i kompabilitetsproblemer med
en eller anden opskur fax. Medmindre man naturligvis vil ofre 5000+ på et
gammafax kort. Det duer - men koster også derefter.

--
/Dennis
Canon 70-200 f/4 købes (non IS)

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-06-09 08:38

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> en eller anden opskur fax. Medmindre man naturligvis vil ofre 5000+ på et
> gammafax kort. Det duer - men koster også derefter.

Hmm.. Det modem vi købte til formålet, kostede da under 500, og vi har
ikke haft klager over, at faxer ikke er gået igennem.

- Chano Andersen