Civ IV
Fra : lauritzen.kent@gmail~

Dato : 28-05-09 07:56

Hej

Jeg elsker at spille computer og da min camle comp. brød sammen
erhvervede jeg in sprit ny fin og opdateret comp. - på under 1 time -
flot. MEEEEN den nye comp. har VISTA installeret og 64 bit. og det
lader tilsyneladen med at konflikte med nogle af mine ældrer spil, her
iblandt CIV IV. Jeg kan fint instal. spillet og kan oigså spille det,
men fra tid til anden, crasher det og comp. fryser og jeg har ikke
noget signal på min skærm - så må man bare genstarte, men det er s...
lidt træls når man ikke lige når at save. Som mange sikkert vil sige -
Google problemet og så gjort og her er hvad jeg indtil nu har gjort,
jvf. div. sider via google
Startet spillet med adm. rettigheder
Updateret driveren til skærmkortet
samme med patchen til spillet

Da jeg instal. spillet påmindede VISTA mig om, at der godt kunne opstå
problemer ... meeen

Er der nogen der har et råd
Det skla lige siges, at jeg havde samme problemer med Mohaa airborne,
COD - Modern warfare, Empire- Total War, men efter de blev tilføjet en
liste i FFDshow, har der ikke været problemer - PLZ HJÆLP, Jeg hunger
efter at kunne spille CIV IV

MVh
Lallenkalaf

Fra : JYH

Dato : 29-05-09 10:56

lauritzen.kent@gmail.com wrote:
> [...]
> noget signal på min skærm - så må man bare genstarte, men det er s..
> lidt træls når man ikke lige når at save.

Måske det her hjælper at køre i NT-mode, fra:
http://wiki.answers.com/Q/Will_Civilization_4_play_on_the_new_Vista_operating_system_and_if_not_what_do_you_need

To run the game in Windows NT Compatability mode.

- right click on the shortcut for the game
- left click on properties
- click on the Compatability tab
- tick the box called "Run this program in compatability mode for"
- select Windows NT
- click on apply
- click on ok

Run the game again

Fra : CM Dopedog

Dato : 08-06-09 13:02

> [...]
>COD - Modern warfare, Empire- Total War, men efter de blev tilføjet en
>liste i FFDshow, har der ikke været problemer - PLZ HJÆLP, Jeg hunger

Jeg køber selv Vista 64 bit, men jeg har ingen problemer haft med at køre
nogle af de spil du nævner til sidst der.
Jo COD var der problemer i multiplayer p.g.a. Punkbuster, men ellers har der
kun været problemer p.g.a. min firewall (Comodo).
Ved godt det ikke er det de spil spørgsmålet går på, men vil ikk mene det er
Vista der er noget galt med. Det må være opsætningen på din computer. Hvad
firewall og antivirus kører du med ? Har du opdateret Vista ?

-Ronnie