blæser larmer
Fra : mtc

Dato : 29-05-09 14:58

Blæseren på mit grafikkort, 3D Ati radeon 9600 , er begyndt at larme pive
nærmest,
nogle gange er det når jeg starter computeren op andre gange gør den det
selv om computeren ikke har været rørt i flere timer.
Jeg købte grafikkortet i sin tid, da jeg vil havde computeren forbundet med
fjernsynet, det bruger jeg ikke mere, jeg spiller heller ikke spil.

Så tænkte jeg, kunne jeg tage den lille ledning fra, der går fra blæseren
til kortet?
så jeg ikke skal høre på blæseren.

Marianne

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-05-09 13:46

mtc wrote:

> Så tænkte jeg, kunne jeg tage den lille ledning fra, der går fra
> blæseren til kortet?
> så jeg ikke skal høre på blæseren.

... og du skal have et nyt grafikkort inden længe, da det gamle vil brænde
sammen af varmen. Grafikkort uden blæsere har store heatsinks til passiv
køling.

Det er en bedre ide at udskifte blæseren med en ny og mere støjsvag
udgave.

--
Jesper Lund

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-05-09 15:28

> [...]
> køling.
>
> Det er en bedre ide at udskifte blæseren med en ny og mere støjsvag

Enig i dine betragtninger ang. levetiden for grafikkort med afbrudt blæser.
Men hvis jeg var i Mariannes situation, så ville jeg i stedet udskifte
grafikkortet med et billigt kort med passiv køling - så slipper hun helt for
støj, og med det behov som hun skitserer, så kan hun få et fint grafikkort
til 2-300 kr.

mvh

Andreas M. Hansen