Alene hjemme
Fra : HSLK

Dato : 28-05-09 18:44

Hejsa

Nu har vi endelig fået os en dejlig lille Dansk svensk gårdhund.Han
hedder Tiko og er 12 uger.
Det er første gang vi har en hvalp, vi har kun prøvet at starte med en
større hvalp/unghund så det er en del anderledes men jeg syntes det går
godt frem af. Navnet er lært man lystre næsten nej er et ord der er
hørt mange gange og det forståes næsten >hæhæ< potte træning går godt
men der er stadig små uheld.
Han har hilst på en masse andre hund og tog godt i mod og der blev
leget , jeg var godt nok noget nervøs da han snakkede med en stor
berner senne men de hyggede sig.

Han skal lære at være alene ikke at han skal være meget alene da jeg
går hjemme men han skal lære det alligevel, Jeg er så lidt i tvivl om
er det nu han skal lære det han har boet hos os i 3 uger ???

Nogle der har nogle gode råd og tips tager jeg i mod med kyshånd.

Knus Henriette.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-05-09 19:34

> Han skal lære at være alene ikke at han skal være meget alene da jeg går
> hjemme men han skal lære det alligevel, Jeg er så lidt i tvivl om er det
> nu han skal lære det han har boet hos os i 3 uger ???

Jeg har altid startet efter et par dage, når hvalpen er faldet til.
Og jeg er selvfølgelig startet i det små, med bare at gå ind i et andet
værelse et par minutter - og det har altid været helt udramatisk.
- men en cairn er jo også en selvsikker lille hund

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : HSLK

Dato : 28-05-09 19:58

Hejsa

ok, det havde jeg ikke tænkt på er en del af at lære at være alene men
det er jeg begyndt på og det går rimeligt. Han sov 1 hel time selv
forlede aften, vi gik i seng og han snorkede på sofaen og gad ikke
flytte måsen så vi lod ham ligge 1 time senere kom han luskende ind og
putte.

Han er pæn selvsikker men ikke over selvsikker ,Der er ikke mange ting
han er bange for

Fra : oz3bto

Dato : 28-05-09 20:06

"HSLK" <bankehytten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu han skal lære det han har boet hos os i 3 uger ???
>
> Nogle der har nogle gode råd og tips tager jeg i mod med kyshånd.

Start med at fjerne ALT den ikke må lege med/rive istykker

De er super til selv at finde tidsfordriv .. Bare ofte et eller andet der
skal gnaves istykker

Fra : HSLK

Dato : 02-06-09 10:38

Hejsa

> Start med at fjerne ALT den ikke må lege med/rive istykker
>
> De er super til selv at finde tidsfordriv .. Bare ofte et eller andet der
> skal gnaves istykker

Jeg har fjernet inden for rimelighedens grænser

Han har været alene 5 min 10 min ½ time og 1 time intet ødelagt men
hold op hvor han hyler efter 5 min jeg får helt dårlig samvitighed
men han skal jo lære det.
Han får ingen ynk kun ros og masser af kæl når vi kommer hjem.

Nu har han lige fået sin egen have dejlig han ikke skal stå i snor hele
tiden

knus Henriette.

Fra : Hm

Dato : 03-06-09 21:33

> Han får ingen ynk kun ros og masser af kæl når vi kommer hjem.

Når du kommer hjem så skal du bare lade som ingen ting gå forbi hunden og gå
ud i køkkenet og læg dine indkøb på plads, når der så er gået et lille
stykke tid, så kan du begynde at give ham rolig kontakt,

Hanne

Fra : HSLK

Dato : 04-06-09 11:59

Hm udtrykte præcist:

> [...]
> ud i køkkenet og læg dine indkøb på plads, når der så er gået et lille stykke
> tid, så kan du begynde at give ham rolig kontakt,

Hejsa

tak for rådet
Dyrlægen har givet mig en masse gode råd også.

Han er kommet ud af sengen og ned i kurven og sove.
Dyrlægen siger at han skal lære at føle sig tryg alene som at sove selv
blive i et rum mens jeg er i et andet. Han mener jeg har knyttet lidt
for stærke bånd til hunden og de skal skæres lidt over.

Han får sin frokost ude i haven i græsset så bliver han fortrolig med
at være ude alene og får brugt næsen til noget fornuftigt.

I dag var han alene i 20 min uden hyl så nu går det lidt frem af.
Intet ødelagt på nuværende

Knus Henriette.