øv hvorfor fatter han det ikke??
Fra : tina hedeman

Dato : 27-05-09 14:03

Hej

Jeg må lige ha noget luft. Jeg kom hjem igår aftes og min mand var hjemme og
vores nabo havde lige været der.
Min mand siger så at vores tæve lige havde lige makeret i naboens arm. Vores
nabo kan godt være lidt voldsom ved vores tæve hun bryder sig ikke om han
klør og knubber hende voldsomt og har håndene henover hendes hoved.
Vi har sagt 1000 gange til vores nabo at hunden ikke kan lide det og vi kan
se det på hende. Men har er lige glad. Hun har før trukket sig tilbage og
vist tænder når han gør det der.

Jeg er bare så træt af min hund skal ha sådan en kedelig oplevelse af vores
nabo.
Jeg synes det er synd for hunden hun skal være så grov for at skulle sige
fra. Men vores nabo vil heller ikke høre på os når vi siger det.
Kan jeg gøre mere?¨

hilsen tina der noget ked af det

Fra : ager

Dato : 27-05-09 14:07

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg synes det er synd for hunden hun skal være så grov for at skulle sige
> fra. Men vores nabo vil heller ikke høre på os når vi siger det.

Hvorfor er der bare nogle mennsker der ikke kan og vil fatte en pæn
henstilling?!
vi har nøjagtigt det samme med vores nabo, ingen af de hunde vi har haft
mens vi har boet her, har kunne lide ham, de er så utrygge ved ham.
jeg har bedt ham om bare at gå forbi, i stedet for at skulle stille sig op
og stirre på dem, eller prøve at få fat i en af dem for at "snakke".
Jeg vil ikke bebrejde nogen af dem, hvis en af dem en dag napper ham.

Det er så bare rigtigt kedeligt at det skal give hundene dårlige oplevelser,
dem husker de desværre alt for godt.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-05-09 14:15

In news:4a1d3a18$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
tina hedeman <th@dch-grenaa.dk> typed:
> [...]
> Jeg synes det er synd for hunden hun skal være så grov for at skulle
> sige fra. Men vores nabo vil heller ikke høre på os når vi siger det.

Jeg tror desværre ikke at du kan gøre noget ved det. Manden må jo være
usandsynligt dum, hvis han ikke kan se at hans adfærd krænker hunden.

Kan godt forstå at du er ked af det, for alt for mange hunde bliver aflivet
idag, netop på grund af dumme mennesker, der ikke er i stand til at indse,
at en hund har lov til at sige fra. Forbyd ham at nærme sig hunden, det må
han da kunne forstå - eller kan han mon ? Han er vist uden for pædagogisk
rækkevidde.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : tina hedeman

Dato : 27-05-09 14:38

hej

ja og han har selv haft hund.
jeg ved godt vores tæve ikke er en alle mands hund. men hun skulle i pension
sammen med vores hanhund og hun sprang lige i favnen på hende der har
pensionen og de andre der arb der. der var jeg ved at tude for det var så
dejligt at se det.
men det er bare så træls med naboen AHHHH jeg er frustreret...

Fra : Pwh

Dato : 27-05-09 14:56

tina hedeman, skrev:

> jeg ved godt vores tæve ikke er en alle mands hund.

Det skal også respekteres,
faktisk et tiltalende træk hos en hund synes jeg

Jeg har selv to hunde, en tæve og en han.
Tyson er heller ikke den der gider fise hen til alle og enhver,
hvor min tæve altid er frisk på at blive kælet af (næsten) alle hun møder.
Med hunde er det lige omvendt, dem bryder min tæve sig ikke meget om
hvor min hanhund derimod altid er imødekommende.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 27-05-09 14:51

tina hedeman, skrev:

> [...]
> Jeg synes det er synd for hunden hun skal være så grov for at skulle
> sige fra. Men vores nabo vil heller ikke høre på os når vi siger det.

Nemt, bed din nabo om at holde snitterne væk fra din hund.
Folk der ikke forstår at respekterer/omgåes hunde bør holde
sig væk fra dem.

/Jens

Fra : Ralph

Dato : 27-05-09 18:05

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg må lige ha noget luft. Jeg kom hjem igår aftes og min mand var hjemme
> og vores nabo havde lige været der.

Print dit spørgsmål og alle svar ud, læg det i naboens postkasse, så kan
hans børn læse det for ham og SÅ fatter han vel pointen - ellers må du godt
låne Tootsie et par dage, Rissa ser lidt farligere ud, men er det ikke .

--
Ralph

Fra : jopa

Dato : 27-05-09 18:23

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev

> Jeg synes det er synd for hunden hun skal være så grov for at skulle sige
> fra.

De kan vel ikke gøre det anderledes.
Du skal da være glad for at din hund ikke kryber når han kommer.

Han måtte meget gerne prøve at klappe min hund så kunne det være han blev
nød til at checke om alle fingre var der.
Den tillader kun de nærmeste at røre ved sig, og det er fint for mig

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 27-05-09 18:54

> [...]
> Jeg synes det er synd for hunden hun skal være så grov for at skulle sige
> fra. Men vores nabo vil heller ikke høre på os når vi siger det.

AFLIVNING!

Sådan en nabo er ikke værd at samle på!

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -

Fra : qfha

Dato : 27-05-09 13:54

On 27 Maj, 15:03, "tina hedeman" <t...@dch-grenaa.dk> wrote:
> [...]
> Jeg synes det er synd for hunden hun skal være så grov for at skulle sige
> fra. Men vores nabo vil heller ikke høre på os når vi siger det.

Jeg tror mange af os har prøvet noget lignende. Men vi må også
erkende, at der er mennesker, som ikke formår at omgåes hunde. Jeg vil
foreslå, at du tager hunden i linie, når han kommer på besøg, og
holder hunden ved dig selv. Han vil sikkert spørge til det, så forklar
ham, at hunden ikke er tryg ved ham, så du vil ikke risikere, at den
bider ham. Det kan måske gøre lidt indtryk.
Mvh
qfha

Fra : Hm

Dato : 27-05-09 22:30

luk enten naboen eller hunden udenfor. !!!

Hanne/ som også kender til denne tåbelige type

Fra : Leyna

Dato : 29-05-09 00:44

On Wed, 27 May 2009 15:03:18 +0200, "tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk>
wrote:

>Kan jeg gøre mere?¨

Ja. Du kan sige det så han fatter det. Hvis ikke han kan finde ud af
at behandler hunden ordentligt, så må han holde snitterne helt væk fra
den. Du skal trække det helt klart op for ham, for han lyder til at
være en af de dér "ved bedst"-typer, men det er altså DIN hund og det
er DIG der bestemmer hvordan den skal behandles.Du skal slå i bordet
og lade ham vide at du mener hvad du siger, og mister du et godt
naboskab på det, så er det sådan det er.

Jeg har selv en ven, som er meget voldsom (synes jeg) ved mine
hunde... men de forguder ham og komemr til ham for at få "tæsk". ja,
de står nærmest i kø.Men beder jeg min ven om at stoppe, så stopper
han øjeblikkelig... til hundenes store fortrydelse.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 29-05-09 08:38

Leyna, skrev:

> [...]
> de står nærmest i kø.Men beder jeg min ven om at stoppe, så stopper
> han øjeblikkelig... til hundenes store fortrydelse.

Der er jo også i den retning stor forskel på hunde.
Min Angel elsker hvis jeg gider slås vildt med hende,
det er Tyson ikke helt så vild med, det respekterer jeg så.
Tyson elsker til gengæld en god endefuld som rigtigt
rykker op i alle pelsmiderne
Det respekterer jeg da, og prøver ikke at pådutte den
ene eller den anden af dem noget de ikke bryder sig om.

Dog har de begge en vild leg de elsker.
Jeg tager et par store mototorcykelhandsker på og så er det sjovt,
så bliver jeg slæbt rundt på stuegulvet af to hunde der vil hver sin vej
Nok ikke særligt pædagogisk, men vi har det sjovt

Ps.
Hvordan går det med naboens hvalpe.

/Jens (hvis slagsmål med Angel har kostet briller og blå mærker)

Fra : Leyna

Dato : 30-05-09 20:54

On Fri, 29 May 2009 09:37:41 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Ps.
>Hvordan går det med naboens hvalpe.

De er da forlængs afsat. Det tog 20 dage ialt. Dvs. et hvalpesalg
hveranden dag. Kun en enkelt af de nye ejere har jeg kendskab og
kontakt til, og de er SÅ glade for deres Nemo.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : sluppermand

Dato : 28-05-09 18:40

On 27 Maj, 15:14, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg tror desværre ikke at du kan gøre  noget ved det. Manden må jo være
> usandsynligt dum, hvis han ikke kan se at hans adfærd krænker hunden.

Selvfølgelig kan der gøres noget. Bed naboen om at blive væk, så længe
han ikke kan behandle hunden ordentligt. Det er jo ikke sådan at
naboen har et retskrav på at komme rendende .

> [...]
> han da kunne forstå - eller kan han mon ? Han er vist uden for pædagogisk

Det er nok lidt langt ude at begynde at tale om aflivning af hunde.
Her er tale om en nabo, som man _sagtens_ kan forbyde at invadere
bopælen, så længe han ikke kan følge spillereglerne for besøg. Det er
faktisk ret nemt; følg reglerne eller hold snotten væk.

Tina´s problem er reelt, at hun ikke rigtigt tør sætte naboen til
dørs, fordi _hun_ gerne vil være en god nabo.

Spørgsmålet er så bare; hvad vejer tungest, hunden eller naboen?

/Kent.

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-05-09 11:33

In news:21e1c9aa-d5b6-4fb7-bcc6-503883c65628@a7g2000yqk.googlegroups.com,
sluppermand <wuk@mail.tele.dk> typed:

> [...]
> bopælen, så længe han ikke kan følge spillereglerne for besøg. Det er
> faktisk ret nemt; følg reglerne eller hold snotten væk.

Det er da helt bestemt ikke langt ude at tale om aflivning. Jeg taler ikke
om Tina's hund, men om alle de andre, der ikke selv kan forstå at en hund
har lov til at sige fra. Hvor mange hunde tror du ikke bliver aflivet fordi
den har hapset eller markeret f.eks. ejerens barn? Jeg har selv oplevet det
hos dyrlægen, at en lille labradorhvalp skulle aflives fordi ejeren påstod
at den havde bidt hans søn. Den har sikkert kun været legesyg, og da jeg
spurgte ham hvad hans søn havde gjort ved hunden, blev han fornærmet og
ville ikke snakke med mig mere. Tina's nabo kan åbenbart ikke forstå, at
Tina ikke bryder sig om, at han rør hendes hund, og hvad nu hvis den
pludselig har fået nok og bider ham for alvor, så er balladen der.

> Tina´s problem er reelt, at hun ikke rigtigt tør sætte naboen til
> dørs, fordi _hun_ gerne vil være en god nabo.

Hvilket sikkert er forståeligt, det er ikke spændende at være uvenner med
naboerne.

> Spørgsmålet er så bare; hvad vejer tungest, hunden eller naboen?

Hos mig er der ingen tvivl. Det vil hunden til enhver tid, men det er jo
ikke sikkert at Tina er den type, der som jeg hurtigt skulle få ham vænnet
af med at røre min hund. Sådan er vi så forskellige.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-05-09 08:59

> [...]
> ikke sikkert at Tina er den type, der som jeg hurtigt skulle få ham vænnet
> af med at røre min hund. Sådan er vi så forskellige.

Vil da lige for en sikkerheds skyld, minde Tina om....

At det altså stadig er ulovligt, at aflive naboer )

M.V.H....Benny..