Hvem tilbyder hurtigt internet i Holbæk og~
Fra : Preben Larsen

Dato : 26-05-09 16:01

Hej
Jeg leder rundt for at finde en udbyder der kan tilbyde forbindelse i Holbæk
og Kalundborg...
Det er på 2 skoler der er koblet sammen med VPN...
Vi får brug for noget i retning af 3-4mBit hver vej til noget nyt
Videofjernundervisning,
Jeg regner med man kan 1. prioritere sådan trafik i routere..
dertil kommer hvad der skal bruges i undervisningen må gerne være mere end
10mbit reel hastighed..
I dag har vi 8000/750 forbindelse, men reelt er der aldrig over 5mbit
download.
dvs. den forbindelse er vist ved at være forældet.
Jeg kan ikke få øje på meget andet end 10/1 forbindelser...
NVE fiber tilbydes ikke på de 2 adresser, så det skal være via tlf linie..

Alternativet er at lægge flere forbindelser ind, men det synes jeg er lidt
fjollet..

mvh
Preben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-09 18:02

Preben Larsen skriver:

> Det er på 2 skoler der er koblet sammen med VPN...
> Vi får brug for noget i retning af 3-4mBit hver vej til noget nyt
> Videofjernundervisning,

TDC, fast linje, men det koster kassen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens

Dato : 27-05-09 07:39

"Preben Larsen" <ingenadresse@nodomain.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Alternativet er at lægge flere forbindelser ind, men det synes jeg er lidt

Tag et kig på Danske Telecom, se priser her: https://www.dansketelecom.dk/

Jens

Fra : Jens

Dato : 27-05-09 07:41

Husk at for at få lige stor hastighed begge veje, så kræver det at du har
høj nok upload.
F.eks. 5 Mbit/s downstream, kræver at du har 5 Mbit/s upload fra den
forbindelse du henter fra.

Jens

Fra : Steintz

Dato : 27-05-09 00:59

On 26 Maj, 17:00, "Preben Larsen" <ingenadre...@nodomain.dk> wrote:
> [...]
>
> Alternativet er at lægge flere forbindelser ind, men det synes jeg er lidt

Du skal slet slet ikke kigge efter en ADSL løsning, hvis du påregner
med at bruge det til video.
Som minimum skal du op på G.SHDSL eller .biz
Men det er selvfølgelig dyrere end en ADSL løsning.

Skriv evt. til mig her via min profil mail, så skal jeg give dig
kontakt info på folk der kan tilbyde dig det du skal bruge.

Fra : René Skjoldmose

Dato : 27-05-09 08:21

Preben Larsen wrote:
> Hej
> Jeg leder rundt for at finde en udbyder der kan tilbyde forbindelse i Holbæk
> og Kalundborg...
> Det er på 2 skoler der er koblet sammen med VPN...

Hvor ligger de to skoler?
At kende den præcise beliggenhed er jo ofte en forudsætning for at kunne
anbefale dig VDSL, Fast Kredsløb, eller om du skal satse på fiber (fra
andre end SEAS-NVE).

Mvh. René

Fra : Preben Larsen

Dato : 28-05-09 13:54

"René Skjoldmose" <rene.skjoldmose@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> At kende den præcise beliggenhed er jo ofte en forudsætning for at kunne
> anbefale dig VDSL, Fast Kredsløb, eller om du skal satse på fiber (fra

Hej
De er på Slotshaven i holbæk og Hageman Petersens Ålle i Kalundborg
Jeg kan se det bliver en af de der erhvervs BIZ løsninger, hvis vi skal have
noget upload, og det er den der synes svær at få.
Kunne ikke finde nogen fiber tilbudt i områderne..
Vi har 1 Video system i dag, er lige sat op til forsøg,
som på papiret kan klare sig med 1-2mbit begge veje,
men det er allerede tale at få et sæt til,
og hvis der så skal være plads til eleverne skal forbindelsen ikke være for
lille fra starten.
mvh
Preben

Fra : René Skjoldmose

Dato : 28-05-09 14:39

Preben Larsen wrote:

> De er på Slotshaven i holbæk og Hageman Petersens Ålle i Kalundborg

Det er for langt til TDC centralen på begge adresser til at du bliver
glad for kobber.

> Kunne ikke finde nogen fiber tilbudt i områderne..

Jeg er sikker på at TDC, Telia og Global Connect (og formentlig andre)
kan tilbyde dig en forbindelse på fiber.
Telia (hvor jeg selv arbejder) har fiber tæt på begge adresser.
Prøv at kontakte de tre udbyderre og bed om et tilbud.

Mvh. René

Fra : Preben Larsen

Dato : 30-05-09 00:17

> [...]
> Telia (hvor jeg selv arbejder) har fiber tæt på begge adresser.
> Prøv at kontakte de tre udbyderre og bed om et tilbud.

Hej
tak for input, vi prøver noget direkte kontakt til erhvervsafdelingerne.
jeg har sat min chef på sagen, da han alligevel er beslutningstageren
mvh
Preben

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-05-09 16:07

On Tue, 26 May 2009 17:00:46 +0200, "Preben Larsen"
<ingenadresse@nodomain.dk> wrote:

> Jeg leder rundt for at finde en udbyder der kan tilbyde forbindelse i Holbæk
> og Kalundborg...

> NVE fiber tilbydes ikke på de 2 adresser, så det skal være via tlf linie..

Når det er til erhverv, kan SEAS-NVE ret sikkert godt levere på de to
lokationer. Jeg ved positivt, at deres fiber-backbone dækker Holbæk og
Kalundborg.

http://www.seas-nve.dk/Erhverv/Produkter/FibernetErhverv.aspx

-A
--