Computer er begyndt at hakke i spil ?
Fra : CM Dopedog

Dato : 24-05-09 17:03

Hejsa. Min bærbare er begyndt at hakke i spil, når man har spillet en 4-5
minutter cirka.

Det drejer sig om en :
Intel(R) Core (TM)2 Duo CPU P8400 @ 2.26 Ghz
4 GB ram
Nvidia GeForce 9600M GT grafikkort
Windows Vista Home Premium 64 bit SP1

Jeg har prøvet at virus + adware teste, og har sågar prøvet at spille lidt
hvor firewallen, antivirusen, og alt det andet var slået fra, men ingen
forskel.

De spil jeg har prøvet er Call Of Duty 4, Call Of Duty World At War, Command
And Conquer - The First Decade (ja, selv Red Alert 1 hakker!)

Hvad kan jeg gøre ? Vil helst undgå at formatere

-Ronnie

Fra : Kim2000

Dato : 24-05-09 17:14

"CM Dopedog" <cm_dopedog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Command And Conquer - The First Decade (ja, selv Red Alert 1 hakker!)
>
> Hvad kan jeg gøre ? Vil helst undgå at formatere

Måske bruge OO på at lave en defragmentering. Windows egen er ikk fem potter
pis værd.

Fra : CM Dopedog

Dato : 24-05-09 19:12

> Måske bruge OO på at lave en defragmentering. Windows egen er ikk fem
> potter pis værd.

Den har jeg, og bruger den cirka 1 gang om ugen.

-Ronnie

Fra : Brian Lund

Dato : 25-05-09 15:10

> [...]
> Command And Conquer - The First Decade (ja, selv Red Alert 1 hakker!)
>
> Hvad kan jeg gøre ? Vil helst undgå at formatere

Støv!?

Især ved bærbare er det ofte et problem at der samler sig støv så maskinerne
overopheder, idag er systemerne lavet sådan at de sætter hastigheden ned når
de bliver for varme.

Brian

Fra : CM Dopedog

Dato : 25-05-09 20:03

> [...]
> maskinerne overopheder, idag er systemerne lavet sådan at de sætter
> hastigheden ned når de bliver for varme.

Åh det ku være en mulighed! Men hvordan renser jeg bedst en bærbar og får
alt støvet ud ? Det er vel fint nok bare med vand fra hanen på en klud, men
skal jeg have noget bestemt til støvet i tastaturet o.s.v. ?

-Ronnie

Fra : skibber

Dato : 26-05-09 10:08

On 25-05-2009 21:03:18, "CM Dopedog" wrote:

> [...]
> alt støvet ud ? Det er vel fint nok bare med vand fra hanen på en klud,
> men skal jeg have noget bestemt til støvet i tastaturet o.s.v. ?

Så nemt slipper du ikke,du skal ind i maskinen og rense den for støv
blæser rens er det vigtigste,for der sidder de største nullermænd.

Husk brug ikke en kæmpe støvsuger,men en god lille pensel
og lidt tryklyft (helst fra dåseluft) eller brug lungerne
hold god afstand til bundkortet når du bruger luft.

Frem for alt det er vigtigt at bruge anti-static kitt
det er meget følsomme komponenter du finder under
keyboardet.

/skibber

Fra : CM Dopedog

Dato : 26-05-09 13:49

> [...]
>
> Frem for alt det er vigtigt at bruge anti-static kitt
> det er meget følsomme komponenter du finder under

Puha når du siger ind i maskinen mener du så skille den ad ?

Jeg må lige google lidt og finde ud af hvordan ... Tak for hjælpen!

-Ronnie

Fra : Kenneth

Dato : 26-05-09 20:36

CM Dopedog wrote:
> Puha når du siger ind i maskinen mener du så skille den ad ?
>
> Jeg må lige google lidt og finde ud af hvordan ... Tak for
> hjælpen!

Det er måske muligt for dig at finde en servicemanual hos
producenten, så du kan se præsist hvordan man skiller den
ad. Jeg ved at f. eks ved Dell kan man hente dette.

Der er ikke rigtigt nævnt hvad du skal rense i tråden..
Det er primært blæser og køleprofil du skal kigge på.

Jeg har selv oplevet at køleprofilen var fuldstændig stoppet
til med støv/skidt, og så er der et problem med at komme af
med varmen. Det vil så især vise sig, når computeren kører
med stor belastning.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : CM Dopedog

Dato : 26-05-09 23:24

> [...]
> til med støv/skidt, og så er der et problem med at komme af
> med varmen. Det vil så især vise sig, når computeren kører

Jeg fik renset computeren lidt idag. Jeg fik dog kun halvdelen af bunden af,
men ikke den halvdel over blæserne ... Jeg havde skruet alle skruer ud af
pladen men den ville ikke løsne sig, og jeg ville ikke til at bruge vold,
for det er jo noget dyrt legetøj
Nå men fik da støvet så meget af som jeg kunne, og det hjalp også lidt .. Nu
hakker COD kun hvert 5 minut, men er jo stadig skideirreternde. Har så
skrevet til HP angående en manual i hvordan man tager bundpladen af, og
regner med svar på det imorgen. JEG synes ikke jeg kunne finde noget på
deres hjemmeside omkring det, men hvis en af jer har 5 minutter i overskud
og lyst til at tjekke efter, så er linket til min model:
http://search.hp.com/gwdkdan/query.html?cc=dk&lang=da&charset=utf-8&qt=dv7-1092&la=daIgen, tak for hjælpen, det går da fremad med at få den hurtige computertilbage -Ronnie

Fra : Kenneth

Dato : 27-05-09 07:00

CM Dopedog wrote:
> [...]
> skruer ud af pladen men den ville ikke løsne sig, og jeg ville
> ikke til at
> bruge vold, for det er jo noget dyrt legetøj

Ja man skal også være forsigtig.

> [...]
> tak for hjælpen, det går da fremad med at få den hurtige

Jeg har fundet dette:

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01550113.pdf

Fra : skibber

Dato : 27-05-09 10:11

On 27-05-2009 00:23:36, "CM Dopedog" wrote:

> [...]
> tak for hjælpen, det går da fremad med at få den hurtige computertilbage

Kenneth Iversen har sendt dig en service manual kik på den
og som du kan se skal du skille den ad oppe fra keyboard og ned efter
men hvis du aldrig har prøvet den slags før ville jeg hvis jeg var dig prøve
at finde en der har prøvet det før,måske vælge at sende den til rensning.

Hvis du vælger at sende den til rensning bør du tage din harddisk ud
for en sikkerheds skyld.

Plastoverdelen kan løsnes i det fleste tilfælde med et kreditkort
som du presser ind i samlingen hele vejen rundt,der skal sikkert bruges lidt
magt.

Lige til sidst pas på! det er meget sarte dele der er i den
og mærk dig hvor de skruer du tager ud skal sidde
igen når du samler den,det er vigtigt for pladsen er trang.

/skibber
pøj pøj

Fra : CM Dopedog

Dato : 27-05-09 16:03

> [...]
> prøve
> at finde en der har prøvet det før,måske vælge at sende den til rensning.

Når du siger rensning, hvad mener du så præcist ? Jeg tænker på, jeg har jo
2 års garanti på, men gider ikke undvære computeren længere end højest
nødvendig, og da slet ikke i flere uger. Og jeg tør ærligt talt ikke gøre
det selv, for ja, som sagt, det er noget dyrt legetøj

> Hvis du vælger at sende den til rensning bør du tage din harddisk ud
> for en sikkerheds skyld.

Det vil jeg som sagt helst ikke rode med ... Er der så andre måder end at få
den sendt til reperation for at blive renset ? Computeren er købt i en Fona
butik

-Ronnie

Fra : skibber

Dato : 28-05-09 10:34

On 27-05-2009 17:02:49, "CM Dopedog" wrote:

> [...]
> få den sendt til reperation for at blive renset ? Computeren er købt i en

Når jeg mener rensning er det primært ventilatorene med køleprofiler
der er vigtige også de forskellige huller hvor køleluften passere ud.

Dernæst er det luftindtagne som skal renses, og der er en del maskiner
som har luftindtag under keyboardet.

De 2 års garanti dækker ikke rensning da det jo ikke er maskinens
skyld at den ikke kan få luft, med mindre en ventilator ikke virker
men under en reparation hvor maskinen jo alligevel er adskildt fjernes
støvet helt automatisk.

Det er helt ok du ikke vil bevæge dig ind i de ædlere dele
og det tager 2-3 uger hvis du sender den til rensning,det er sikkert meget
normalt.

Hvad er der så tilbage af muligheder,tja du har jo selv fortsætte med at
renset lidt her og der og det kan du jo fortsætte med ved de forskellige
luftind/ud gæller som findes men lad være med at sætte din støvsuger direkte
til de huller.

Og dette med at tage harddisken ud stammer fra erfaring da der ikke skal
meget til for at du mister data,de fleste service steder beder dig også
underskrive en erklæring på at du er indeforstået med du ikke for erstatning
for tabt data det er på eget ansvar.

Til slut kan jeg hun sige at hvis du kender en i din omgangskreds der kan
hjælpe dig lidt ville det jo være rigtigt godt.

py'e det var en lang søforklarring

/skibber

Fra : CM Dopedog

Dato : 28-05-09 16:28

> Når jeg mener rensning er det primært ventilatorene med køleprofiler
> der er vigtige også de forskellige huller hvor køleluften passere ud.

Well jeg pustede lidt ind alle de steder jeg kunne idag, og spillede
derefter COD: WAW i 20-30 minutter. Der var en lille smule hakkeri, men det
var MEGET begrænset, og i forhold til før var det sådan set ingenting.

> [...]
> renset lidt her og der og det kan du jo fortsætte med ved de forskellige
> luftind/ud gæller som findes men lad være med at sætte din støvsuger

Det vil jeg forberede mig på så. Så længe tager det jo heller ikke

> Til slut kan jeg hun sige at hvis du kender en i din omgangskreds der kan
> hjælpe dig lidt ville det jo være rigtigt godt.

Well, jeg kendte en som kendte en som rensede PC'ere for en hund, så hvis
hakkeriet i spillene kommer tilbage så kraftige som før, og jeg ellers ikke
synes jeg kan rense den nok til at det forsviner, så ryger den sku ned til
ham :)

> py'e det var en lang søforklarring

Det må man sige men jeg takker ærbødigst mange gange! Sku rart at man altid
kan få god og hurtig hjælp i de her nyhedsgrupper

-Ronnie

Fra : skibber

Dato : 29-05-09 09:45

On 28-05-2009 17:28:10, "CM Dopedog" wrote:

> [...]
>
> Det må man sige men jeg takker ærbødigst mange gange! Sku rart at man
> altid kan få god og hurtig hjælp i de her nyhedsgrupper

Jamen så er du jo kommet langt
hjælp kan du altid få i disse
nyhedsgrupper ,der vil altid nogen der vil øse lidt af sine guldkorn
og heldigvis for det.

Det er måden det gørs

/skibber