Drikkevand !!
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 24-05-09 19:44

Mojn !!

Hvordan har i det med drikkevand ?? Min DS vil meget hellere drikke vand
fra en vandpyt, eller grumset grønligt vand fra en have dam, end det friske
klare vandværksvand ! Løber vi en risiko ?
Lader i jeres hund drikke hvor den vil ?
Mvh
Hans

Fra : jopa

Dato : 24-05-09 20:12

"Hans Mikkelsen" <bkfoto3@mail.dk> skrev
> Lader i jeres hund drikke hvor den vil ?

Ja

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-05-09 20:38

jopa, skrev:
> "Hans Mikkelsen" <bkfoto3@mail.dk> skrev
>
> Ja

Også ja herfra.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 24-05-09 20:48

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Nej helt bestemt ikke

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 24-05-09 20:51

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>

> Nej helt bestemt ikke

Hvorfor ikke, har hun en svag mave,
du må vist hellere se at få begyndt på at barfe

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-05-09 21:17

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Nej helt bestemt ikke

Tænk du er sart på din hunds vegne, men det passer jo godt med at det er en
lille pussenussesofatisserskødehund
Du skulle vist have haft en Pekineser i stedet for Schæfer

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 24-05-09 22:06

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Tænk du er sart på din hunds vegne, men det passer jo godt med at det er
> en lille pussenussesofatisserskødehund
> Du skulle vist have haft en Pekineser i stedet for Schæfer

næ, nu var det jo en hund jeg ville have så derfor blev det en schæferhund
igen

De andre 2 lå da også i sofaen og fik heller ikke lov til at drikke det
beskidte vand.

Alligevel fik de da begge en BHP II og også kåret i PH.

Det er netop derfor man har en schæferhund - den er meget alsidig og
tilpasser sig.

Hanne/ som passer på sine hunde

Fra : Pwh

Dato : 25-05-09 05:15

Hm, skrev:

> De andre 2 lå da også i sofaen og fik heller ikke lov til at drikke
> det beskidte vand.

De fik vel kun kildevand købt hos dyrelægen

/Jens

Fra : Hm

Dato : 25-05-09 08:10

> De fik vel kun kildevand købt hos dyrelægen

Det burde jeg da have tænkt på
- havde selvfølgelig kørt de 40 km til dyrlægen efter vand.

Hanne / hvis hund har en flaske vand hvor der står kildevand på

Fra : Pwh

Dato : 25-05-09 18:34

Hm, skrev:

> Hanne / hvis hund har en flaske vand hvor der står kildevand på

*LOL*
Jeg vidste det

/Jens

Fra : Hm

Dato : 25-05-09 20:57

> *LOL*
> Jeg vidste det
>
> /Jens

Ja, du er ikke nem at narre.

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 26-05-09 11:27

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, du er ikke nem at narre.
>
> Hanne

Har i så også hver sin vandskål med ?

/Jens (hvis hunde bruger spande og ikke vandskåle)

Fra : Hm

Dato : 26-05-09 20:41

> Har i så også hver sin vandskål med ?
>
> /Jens (hvis hunde bruger spande og ikke vandskåle)

Nej, desværre er der kun plads til hundens
så jeg må drikke af flasken.

Hanne/ som heller ikke er god til at drikke af en vandskål

Fra : Pwh

Dato : 27-05-09 10:45

Hm, skrev:

> Nej, desværre er der kun plads til hundens
> så jeg må drikke af flasken.

Er du så ikke bange for at din hund bliver smittet med dine baktusser
Jeg synes du opfører dig en smule uansvarlig lille Hanne

/Jens

Fra : Hm

Dato : 27-05-09 11:17

> Er du så ikke bange for at din hund bliver smittet med dine baktusser
> Jeg synes du opfører dig en smule uansvarlig lille Hanne
>
> /Jens

jo, det er rigtig Jens, hunden må have først .

Hanne/ som hele tiden bliver klogere

Fra : Pwh

Dato : 27-05-09 11:40

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> jo, det er rigtig Jens, hunden må have først .

Der fik jeg dig med min lille fælde

> Hanne/ som hele tiden bliver klogere

Hvor skal det så ikke ende

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-05-09 22:17

"Hans Mikkelsen" <bkfoto3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
friske
> klare vandværksvand ! Løber vi en risiko ?
> Lader i jeres hund drikke hvor den vil ?

Tja, min den ene, vil endda ligge i det...

Men OK, han havde da heller intet imod at ligge i rent vand.

M.V.H....Benny..

Fra : Is

Dato : 24-05-09 22:23

> [...]
friske
> klare vandværksvand ! Løber vi en risiko ?
> Lader i jeres hund drikke hvor den vil ?

Jeg prøver at forhindre det - er dog ikke panisk når det sker.

Kender en der mistede sin hund (en schæfer) fordi den havde drukket
vand fra et mindre vandløb. Der var noget i vandet der gav den
infektion i mavnen, som den aldrig kom sig over.

Erik Isager

Fra : Pwh

Dato : 25-05-09 05:14

Is, skrev:
> [...]
> vand fra et mindre vandløb. Der var noget i vandet der gav den
> infektion i mavnen, som den aldrig kom sig over.

Dehydrering er vel heller ikke ufarligt

Self er det mest optimalt at medbringe en dunk Hill's special kildevand,
men gider man ikke det må hunden selv finde ud af det

/Jens

Fra : Hm

Dato : 25-05-09 08:08

> Self er det mest optimalt at medbringe en dunk Hill's special kildevand,
> men gider man ikke det må hunden selv finde ud af det

du gider jo heller ikke medbringe en hundesnor
Jens, er du ikke lidt doven?

Hanne / som har en lille rygsæk hvor der lige er plads til en flaske vand og
en sammenklappelig skål

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-05-09 08:24

"Hm" <mishm8116@gmail.com> writes:

> Hanne / som har en lille rygsæk hvor der lige er plads til en flaske vand og
> en sammenklappelig skål

Siri drikker af hvad hun finder, med mindre der ligefrem er
blågrønalger i vandet.

Den anden dag var det ved at ende helt galt. Ellen havde åbenbart fået
fat i et lille syltetøjsglas fra terassen, vi plejer at have salt i
det. Det havde hun så, som så meget andet, stoppet i bassinet med
vandstenen i. Det var bare gået i stykker, så da Siri drak af
bassinet, skar hun hul på tungen. Og kors hvor er der meget blod i
sådan en hundetunge! Og når hunden så spiser/drikker/slikker sig, så
sprøjter det ud til alle sider. Blod over alt!

http://trinekc.dk/blog/2009/05/22/blodbad/

Da Siris ryg var rask, gik hun selv med vand til hende i hendes
rygsæk. F.eks. er der jo ikke så meget drikkevand på en strand. Men nu
synes vi ikke hun skal slæbe på noget, så Kåre slæber på alt til os
alle fire og ofte også Ellen i en bærestol. :)

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Hm

Dato : 25-05-09 09:38

så Kåre slæber på alt til os
> alle fire og ofte også Ellen i en bærestol. :)
>
> Mvh Trine

Hvad med at leje ham ud her i sommer

Hanne/ som af og til godt kunne bruge en "bærer"

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-05-09 12:38

"Hm" <mishm8116@gmail.com> writes:

> Hvad med at leje ham ud her i sommer

Desværre tror jeg jeg vil få lidt svært ved at undvære ham. Men jeg
låner ham da af og til ud til venner og bekendte. :)

Fra : Pwh

Dato : 25-05-09 18:38

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> du gider jo heller ikke medbringe en hundesnor

Til tider har jeg nu en med i lommen, men den kommer
sjældent i brug, jeg er jo ikke dyreplager

> Jens, er du ikke lidt doven?

Nej, meget

> Hanne / som har en lille rygsæk hvor der lige er plads til en flaske
> vand og en sammenklappelig skål

Ja det er slet ikke irrerterende at rende rundt med en varm sommerdag.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 25-05-09 20:55

> Ja det er slet ikke irrerterende at rende rundt med en varm sommerdag.
>
> /Jens

Næ, jeg får som regel lov at tage en tår af flasken hvis jeg trænger

Hanne/ hvis rygsæk ikke er større end der lige kan være en ½ ltr. vand + det
løse

Fra : Hm

Dato : 25-05-09 21:05

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Til tider har jeg nu en med i lommen, men den kommer
> sjældent i brug, jeg er jo ikke dyreplager

ah -ha, det må jeg sige - her kom sandelig nye oplysninger frem i hundesnor
sagen - må mene dette ændre noget i straf udmålingen.

Hanne/ som tror Jens er ´kommet til at "fortale" sig

Fra : Pwh

Dato : 26-05-09 07:47

Hm, skrev:

> ah -ha, det må jeg sige - her kom sandelig nye oplysninger frem i
> hundesnor sagen - må mene dette ændre noget i straf udmålingen.
>
> Hanne/ som tror Jens er ´kommet til at "fortale" sig

Næh det er jeg såmænd ikke
Der ligger en "nødsnor" i min jakke i det tilfælde at jeg
skulle møde en emsig politimand, men det har jeg endnu aldrig gjort.
Og da de sjældent har halsbånd på er snoren ikke til den store nytte.

Men jeg må nok finde på et eller andet system når der kommer nye regler,
jeg tror det ender med et generelt påbud om at man skal have snor på sin hund.
Det er jo snart hver uge man hører om at en løs kamphund har lemlæstet
en anden hund, og det kommer jo nok desværer til at gå ud over os andre også
når de skal til at stramme reglerne op.
Så vil det værer uheldigt for mig at stå x-antal km hjemmefra og ikke kunne
give mine hunde snor på hvis etaten giver mig besked på det
Kan værer jeg skal starte mig en lille opsparingskonto til bøderne

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-05-09 07:59

> [...]
> give mine hunde snor på hvis etaten giver mig besked på det
> Kan værer jeg skal starte mig en lille opsparingskonto til bøderne

Jow da....

Jeg har da sådan nogle voldsomt tykke remme, som lige er til at smide om
halsen på dem, og de er så kraftige, så folk man møder, begynder at sige
således om en Aussie..... " Hold da kæft, jeg troede ikke, en Pitbull var så
charmerende " ))))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 26-05-09 08:29

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> om halsen på dem, og de er så kraftige, så folk man møder, begynder
> at sige således om en Aussie..... " Hold da kæft, jeg troede ikke, en

Det skal værer noget der ikke fylder eller vejer noget jeg skal have med,
så et eller andet symbolsk der bare lever op til lovens minimumskrav og
kan værer i en lomme skal jeg have brygget sammen hvis loven bliver strammet.
Hvis jeg så har slæbt rundt på det et par år uden at blive antastet kan
jeg jo gå tilbage til at gører som jeg gør idag.
Men viser man sin gode vilje og sætter snor på hunden hvis man får
besked på det (af politiet) tror jeg at man i 99% af tilfældene
slipper med en påtale, stritter man imod får man nok en bøde

/Jens (som ikke diskuterer med politet, det er for dumt)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-05-09 09:15

> [...]
> slipper med en påtale, stritter man imod får man nok en bøde
>
> /Jens (som ikke diskuterer med politet, det er for dumt)

M.V.H...Benny..

Fra : battlefields

Dato : 27-05-09 08:41

> [...]
> slipper med en påtale, stritter man imod får man nok en bøde
>
> /Jens (som ikke diskuterer med politet, det er for dumt)

Hej
Ja, det er en god ting at have snore med sig. Vi har altid snore i bilen
netop til uforudsete tilfælde. Men det er også smart når man har købt en
sofa i Bilka, som fyldte mere end vi troede, så bildørene ikke kunne lukkes.
Så var det heldigt at have et par hundesnore at binde dørene med )
Hilsen Vibeke

Fra : battlefields

Dato : 25-05-09 15:45

> [...]
friske
> klare vandværksvand ! Løber vi en risiko ?
> Lader i jeres hund drikke hvor den vil ?

Nej, det gør jeg ikke, af den grund at vi for år tilbage havde en hund i
klubben, som blev meget alvorligt syg efter at have drukket vand af en
vandpyt. Jeg mener at det var Leptospirose som den fik. Denne sygdom
vaccinerer vi for, men enkelte hunde kan alligevel godt blive syge enten på
grund af et dårligt imunforsvar (f.eks. efter en stressfyldt jagt) eller
fordi vaccinen kun holder 1 år.
Hilsen Vibeke og de 3 Labradordrenge, Aron, Cato og Jet.

Fra : Hm

Dato : 25-05-09 18:06

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordi vaccinen kun holder 1 år.
> Hilsen Vibeke og de 3 Labradordrenge, Aron, Cato og Jet.

Hej Vibeke
Det var da rart at der var en til, som ikke giver lov.

Hanne/ som er pivet og sart

Fra : oz3bto

Dato : 25-05-09 19:51

> [...]
> friske klare vandværksvand ! Løber vi en risiko ?
> Lader i jeres hund drikke hvor den vil ?

Hvis der eller ikke er oliefilm e.l på vandet så får Bugsy lov til at
drikke det han vil .. Han foretrækker så rent vand .. vandpytter o.l. er kun
i nødstilfælde