Tempo 100 - dæk?
Fra : Torben Brøndum

Dato : 25-05-09 19:49

Hej derude,

Skal have campingvognen tempo 100 godkendt = bliver nød til nye dæk.

Hvad vil I anbefale - udover det skal være varevognsdæk: sommer- eller
helårsdæk?

Vælger (eller har I valgt) at få varevognsdæk på reservehjulet også - jeg
går ud fra, at hvis man punkterer i Tyskland og bliver nød til at sætte
reservehjulet på ("normalt dæk"), ja så er det normal hastighed på 80 kmt!?

Jeg skal bruge mindst 650 kg pr dæk (totalvægt 1300 kg)....hvor meget "over"
anvender I?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 26-05-09 18:21

Torben Brøndum skrev:

> [...]
> 80 kmt!?
>
> Jeg skal bruge mindst 650 kg pr dæk (totalvægt 1300 kg)....hvor meget

Jeg bruger specielle dæk beregnet til en entrepenør trailer, loadindex
110 (=1060 kg) m+s mærket og speedindex n (140 km/t) og jeg har
selvfølgelig 3 på fælge.

Vognen har en totalvægt på 1100 kilo så der er et passende overskud.

Efter skiftet fra alm matador dæk var det som at få en ny cv, kører som
på skinner, har været oppe på 120 uden slinger af nogen slags

Keld

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-05-09 19:05

> [...]
>
> Efter skiftet fra alm matador dæk var det som at få en ny cv, kører som på
> skinner, har været oppe på 120 uden slinger af nogen slags

Hej Keld

Hvilken størelse kan disse købes i ?
Hvilket mærke er de
hvilket dæktryk kører du med

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : From Sydsjælland

Dato : 26-05-09 19:55

Hej Jørgen
"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg

Jørgen, nu ikke nogen dumme ideer med at køre 120 km/timen

Mvh knud
www.kaben.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-05-09 22:24

"From Sydsjælland" <manden@mand.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej Jørgen
> "Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse

> Jørgen, nu ikke nogen dumme ideer med at køre 120 km/timen

Det er da kun dig der er kommet med den dumme ide

Jeg ønsker udelukkende 2 ting ud af dette.
1 blive klogere på hvad der findes
2. et sikrere vogntog,
om det så giver en højere sikker hastighed er jo kun bedre, hvis jeg ikke
udnytter den ektra sikkerheds margen.

Fra : From Sydsjælland

Dato : 27-05-09 19:08

Hej Jørgen.
> [...]

> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg

Troede du forstod min ironi? Sorry, det gjorde du så ikke
Jeg møder ellers en del campister og andet godtfolk, som tror at 130
skiltet betyder, at man ikke må køre mindre... hverken med campingvogn
eller trailer.
Men du møder dem sikkert ikke ned ad sydmotorvejen?
Det er også en speciel motorvej. Det er kun lastbiler som kører under
100, de kan normalt ikke køre mere.
Men det er nu meget hyggeligt at ligge mellem to NCC biler med
minigraveren på traileren, og så have fartpiloten på 120 km/t.
Nu var det måske forkert at skrive NCC, der kunne også have stået
Petri&Haugsted, M&T Højgaard, Aarsleff eller et par andre firmaer som
hyrer folk sydpå.
Men ellers er jeg da glad for dine gode kommentarer, laver da også lidt
reklame for jeres forening http://www.kaben.dk/cc/camklub.asp
Mvh Knud

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-05-09 19:33

> [...]
> hyrer folk sydpå.
> Men ellers er jeg da glad for dine gode kommentarer, laver da også lidt

Hej Knud.

Og du overså min ironi og enda min smiley ""

Jeg er meget enig med dig, det er en ting at kører 120km/t ligeud m. trailer
og minigraver, en helt anden ting er at lave en dobbelt undvige manøvre
eller en nødbremsning.

Det samme gælder med cv, men der kommer da heldigvis ikke en minigraver
flyvende v. evt uheld.

Og på klubens vejne takker jeg.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 28-05-09 18:02

> Hvilken størelse kan disse købes i ?
> Hvilket mærke er de
> hvilket dæktryk kører du med

Nu fik jeg kigget på dem
mine er 185/70-13 ved ikke om de findes i andre størrelser
Hedder Savero trailer
Kører med 4 bar/ 60 psi - max er 85 psi

Huskede forkert med load index det er kun 106 - 900 kg men stadig
rigeligt med 2 af dem til 1100 kg vogn

Keld

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-05-09 20:16

> Jørgen, nu ikke nogen dumme ideer med at køre 120 km/timen

Det behøver skam ikke være dumt, men det er satans dyrt i brændstof