fORKSEL PÅ+ pRIMAGAZ OG bp
Fra : Dan Andersen

Dato : 25-05-09 09:10

Hvad er forskellen på disse to mærker? Prisforskellen er efterhånden
betragtelig. Ved godt at BP kan byttes i visse udlande, men skulle det
retfærdiggøre en så stor forskel? Iflg. nogle forhandlere af Proimagaz er
der ikke forskel på blandningen af gas eller er der andre, der har
erfaringer?
--

Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

(hvad er virkeligheden i virkeligheden?)
Tænk på miljøet - er det nødvendigt at printe denne e-mail ?

Fra : Dan Andersen

Dato : 25-05-09 09:23

Ups.. der var trykket på Caps Lock ... sorry..

--

Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk
Tlf.: 4011 4555

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-05-09 11:45

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> retfærdiggøre en så stor forskel? Iflg. nogle forhandlere af Proimagaz er
> der ikke forskel på blandningen af gas eller er der andre, der har

Har haft begge - og har byttet den ene med den anden, så forhandlerne har
åbenbart en eller anden ordning. Ellers er der vel kun at sige, at PBflasken
er pænest . Jeg ville uden betænkning gå efter den, der er billigst.

vh

--
Jan Bøgh
Campingpladser vi har besøgt:

Fra : Carsten Stage

Dato : 25-05-09 18:39

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er forskellen på disse to mærker?

Til almindelig brug vil du givet ikke opdage forskel.

> Prisforskellen er efterhånden betragtelig.

Du skal huske at kigge tilbudspriser hos de forskellige byggemarkeder, Bilka
m.v. Hav eventuelt flere flasker, så du kan købe ind, når prisen er lav.

Jeg ser oftest PrimaGaz på tilbud til ca. 150,- for en ombutningsflaske. Er
iøvrigt skiftet til de nye letvægts stålflasker fra PrimaGaz, da de er lette
og har bedre vinteregenskaber end kunststofflaskerne. Det er ligeledes den
laveste 11 kg. gasflaske på markedet.

> Ved godt at BP kan byttes i visse udlande, men skulle det retfærdiggøre en
> så stor forskel?

Nej, du kan hos begge få sæt, der muliggør camping i det meste af Europa.

> Iflg. nogle forhandlere af Proimagaz er der ikke forskel på blandningen af
> gas eller er der andre, der har erfaringer?

Både BP og PrimaGaz garanterer et blandingsforhold på 90/10%, med mest
propan, der har det laveste kogepunkt - omkring - 44 grader.

Fra en kammerat der flyver varmluftballon, er det erfaringen, at PrimaGaz
sviner brændere meget mindre, samtidig med at med PrimaGaz tømmes flaskerne
helt, det gør de ikke med BP gas påfyldt. Der ligger en "klump" tilbage, når
den er tom for gas. Gætter på, at PrimaGaz er raffineret til et renere
produkt.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage