Tidelig timeout for mail
Fra : kasper

Dato : 25-05-09 08:29

Heey allesammen
Jeg har en side med noget mail(), og jeg vil bare gerne vide om
der er en måde at lave så siden ikke får timeout,
lige pt når jeg at sende mail til de 50 af de 750 brugere jeg har
så laver den timeout, er der en måde af gøre det på uden timeout?

//Kasper Helsted

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 25-05-09 08:37

kasper skrev:
> [...]
> lige pt når jeg at sende mail til de 50 af de 750 brugere jeg har
> så laver den timeout, er der en måde af gøre det på uden timeout?

Tja, du har da en håndfuld muligheder.

Hvis du ikke har shell adgang til scriptet bliver det straks værre -
særligt hvis du kører i safe_mode.

Men et forsøg - du kan skrive dette i starten af dit script:
<?php

ignore_user_abort(true);
set_time_limit(0);

//resten af din kode

?>

Hvis du kører safe_mode, vil ovenstående ikke virke. Og jeg ved ikke
hvor stabilt det kører, hvis du ikke kører safe_mode.
Mange har brugt ovenstående metode til at simulere et cronjob, men jeg
har ikke meget tillid til det...

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : kasper

Dato : 25-05-09 08:50

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> People who claim they don't let little things bother
> them have never slept in a room with a single mosquito.

Ok tak, skal prøve det :D

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 25-05-09 10:52

Dan Storm wrote:

> [...]
> hvor stabilt det kører, hvis du ikke kører safe_mode.
> Mange har brugt ovenstående metode til at simulere et cronjob, men jeg

Det er ikke den løsning jeg bryder mig om (ligesom dig). Ville nok
foretrække noget ala

<?php
$limit = 25;
$alleMails = array(...);

$start = ($_GET['s'] != '') ? $_GET['s'] : 0;

/* Alternativt kan der bruges LIMIT $start, $limit i SQL'en */
$sendTilMail = array_slice($alleMails,$start,$limit);
if(empty($sendTilMail)) {
die('Mail er sendt ud nu :)');
}

/* Send mails her */

header("Location: ./scriptnavn.php?s=".($start+$limit));
?>

Mvh
Johan

Fra : Dan Storm

Dato : 25-05-09 11:00

Johan Holst Nielsen skrev:
> [...]
> }
>

> /* Send mails her */
>
> header("Location: ./scriptnavn.php?s=".($start+$limit));

Ja, det var også en udmærket idé - og ganske sikkert også mere stabil og
pålidelig end det andet makværk jeg fik sat sammen... :)