Tillykke Mowgli :-)
Fra : Tove Krieger

Dato : 23-05-09 08:49

Hej Kate.

Mini og jeg vil da bare lige ønske "Mows" tillykke med fødselsdagen. Han har
jo fødselsdag samme dag som min mand og vores datters kat Sofie. Håber han
har det godt, og hans mor husker dagen i år.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 23-05-09 14:21

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> [...]
> fødselsdagen. Han har jo fødselsdag samme dag som min mand og
> vores datters kat Sofie. Håber han har det godt, og hans mor

Tak fra den lidt skadede helt Jo, jeg har tanket sejfiletter som
vil blive serveret både som fø'sdagsmiddag og som trøst senere i aften

Nå, når nu jeg har løftet sløret for hans skade, så må jeg vel hellere
fortælle
Sidste uge, torsdag må det have været, stod Mows ikke ved bryggersdøren
da jeg kom hjem som han plejer. Han lå heller ikke og snuede i sengen,
ej heller kom han da jeg kaldte. Jeg gennemsøgte hus og haven 3 gange
kun for at konstatere at han bestemt ikke var at se. Et par timer
senere stod han pludseligt midt i entreen. Pyha, på det tidspunkt havde
jeg faktisk været rundt og kalde på ham, nede ved marken og opad vejen.
Jeg troede jeg fandt hans flugtvej og lukkede for den, men nej, han
rendte sent på aftenen igen og var ikke hjemme da jeg gik i seng. Dog
var han her om morgenen. Så langt så godt. Om aftenen efter tog jeg og
gennemfølte ham for hvis han nu var kommet til skade. De følgende dage
synes jeg han sov lidt mere og var lidt mere stille, men jeg kunne ikke
finde noget på ham. Så tænkte jeg at han nok havde været i klammeri,
men bare blevet forskrækket. Indtil tirsdag aften hvor han ligger her
på sofaen som han plejer om aftenen. Da jeg nusser ham kan jeg se at
han er våd og ved at miste hårene på brystet og da jeg mærker på stedet
kan jeg tydeligt mærke "noget" under huden. Ud under ordentlit lys hvor
jeg kan se et bidsår. Næste morgen ringer jeg får tid hos dyrlægen, som
strks sætter ham på antibiotika efter at have undersøgt ham. På det
tidspunkt render materien ud af såret og der er kommet en byld derinde.
Så i går, fredag, var vi til kontrol og dyrlægen vælger at lægge Mows i
bedøvelse for at rense ordentligt ud derinde, så nu render han rundt
med et dræn der får ham til at se ud som om han har fået sig en
butterfly.
Heldigvis ser det ikke ud til at han rører drænet og han virker heller
ikke generet af det så såret ser ud til at få ro til at hele.
Men sådan går det misser der ikke hører efter og bliver i deres
indhegning.
Godt de er gode dyrlægerne i Snertinge

Guuud ja, tænk det lille skravl allerede bliver 7 år, og han er bestemt
ikke et lille skravl mere

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-05-09 16:50

In news:Xns9C149C3D12017doughnutoliwerinvali@130.225.247.90,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:

> Tak fra den lidt skadede helt Jo, jeg har tanket sejfiletter som
> vil blive serveret både som fø'sdagsmiddag og som trøst senere i aften

Jamen dog Det var da skrækkeligt, stakkels mis. Godt at du fandt ud af
hvad det var, så han kunne blive behandlet.

Jeg har været ude for nøjagtig det samme med min fhv. hankat Nuser. Han kom
også ind og var meget stille, og vi opdagede lidt senere, at hele hans højre
baglår var ophovnet og betændt efter et bidsår. Den gamle dyrlæge Bro i
Jyderup skar bylden, og jeg har virkelig aldrig set så meget betændelse på
én gang splashe ned på bordet. Det var rigtig grimt. Nuser fik et skud
penicillin, og vi fik yderligere tabletter med hjem, og efter nogle dage var
han sit gamle jeg igen.

Siden da har jeg altid været på vagt, men jeg tror ikke at jeg behøver at
bekymre mig om Mini, hun er tilpas hysterisk hvis hun ser en fremmed kat i
vores have, så de fremmede katte tager flugten bare de ser eller hører
furien. Hun er ikke så stor, men aldeles frygtindgydende når hun bliver
vred.

Håber at Mowgli snart får det bedre igen, det er fint at såret er blevet
renset grundigt. Der er ikke noget så giftigt som kattebid, sagde lægen på
skadestuen engang da jeg blev bidt en lille smule, og min højre hånd
svulmede op til næsten dobbelt størrelse.

Hils fødselsdagsbarnet og giv ham et forsigtigt kram herfra og sig tillykke
endnu en gang.

Fra : Kate

Dato : 23-05-09 19:34

> Hils fødselsdagsbarnet og giv ham et forsigtigt kram herfra og sig
> tillykke endnu en gang.

Han er behørigt krammet, noget han heldigvis gerne vil
Ja, min forrige dyrlæge sagde også en gang at kattebid er noget af det
værste man kan komme ud for.
Da jeg hentede Mowser lå der en lille hunkat i buret ved siden af,
tydeligvis med dræn, men i nakken. Hun var lidt mere vågen end Mows og
ville meget gerne snakkes med, Mows ville bare være i fred og reagerede
slet ikke på min stemme. Men han ville dog gerne med hjem og gik
frivilligt ind i transportkassen. Den hunkat, fortalte dyrlægen, havde
været i klammeri med en hund og havde ikke været helt så heldig som
Mows.
Dog undrer både dyrlægen og jeg os over hvordan den anden kat har fået
fat i brystet på Mowgli. Det plejer at være sådan noget som halen eller
som du siger benene de får fat på. Jeg gætter på at Mowgli har slået
fra sig, så hvordan den anden kat har set ud er jo ikke til at vide.
Jeg aner jo ikke om Mowgli overhovedet kan slås.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 25-05-09 16:11

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Æv med Mowgli.
Det er desværrer den eneste ulempe ved at have dem indhegnet.
De lærer ikke om trafik og hvor farlige de andre katte er.

Jeg har har valgt indhegnede katte.

Jeg håber han har det bedre

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 26-05-09 15:11

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> wrote in

> Æv med Mowgli.
> Det er desværrer den eneste ulempe ved at have dem indhegnet.
> De lærer ikke om trafik og hvor farlige de andre katte er.

Det er rigtigt. Jeg vægter så fordelen så højt, som du gør, nemlig at
de netop ikke kommer til skade på forskellig vis når de har deres sikre
indhegning.

> Jeg har har valgt indhegnede katte.
>
> Jeg håber han har det bedre

Tak, Allan, Mowgli mener vidst ikke han er syg på nogen måde. Han
brokkede sig i morges over at skulle have medicin og han mosler rundt
som han plejer. Heldigvis rører han ikke sit dræn, som skal fjernes i
morgen, og jeg får uden problemer lov til at vaske såret så det er jo
bare dejligt

--
Kate

gerne ældre.