Fiberbredbånd - Energi Midt (erfaringer)
Fra : Snedker

Dato : 23-05-09 11:49

Så er fiberbredbånd (www.fiberbredbaand.dk) også nået til Hovedgård,
hvor jeg bor. Og med 340,- om måneden for 25/25, er der jo tale om
ganske fornuftig pris - det er 20 kroner mere, end den 10/1, jeg har
nu.

Jeg har et enkelt website kørende - måske med tiden flere. Min abejds-
PC tilgår jeg jævnligt udefra via RDC - og har således brug for en
fast IP-adresse. Mellem nettet og klienterne står en simpel router,
WRT54GL fra Linksys.

Er der noget, jeg skal have in mente?

Og vigitigst: nogle af Jer, der har erfaringer, I vil dele ud af? Jeg
har forsøgt at Google, men jeg synes generelt det er gamle indlæg jeg
finder - og meget kan jo være ændret.

/Snedker

Fra : Jens

Dato : 24-05-09 09:23

>"Snedker" <Morten.Snedker@gmail.com> skrev i meddelelsen
>Så er fiberbredbånd (www.fiberbredbaand.dk) også nået til Hovedgård,
>hvor jeg bor.

Nu er det ikke fiber fra Midtvest Bredbånd jeg har, men fra SydEnergi,
hvorfor jeg ikke kan udtale mig om det firma.
Jeg vil bare sige at jeg synes du skal skifte, da der er klare fordele ved
fiber ifht. f.eks. ADSL. Jeg kan ikke forestille mig at Midtvest Bredbånd er
ringere end SydEnergi.

Ved at skifte til fiber har jeg fået følgende:

1) Højere hastighed og mulighed for endnu højere i fremtiden. Særligt skal
nævnes den højere upload, som jeg har haft en del brug for.
2) Bedre svartider, fiberforbindelsen virker bare mere rap end f.eks. ADSL.
3) Klippestabil ifht. min ADSL, som jævnligt forsøgte at forhandle
hastighed.

Jens

Fra : TMus

Dato : 24-05-09 15:53

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote in

> Nu er det ikke fiber fra Midtvest Bredbånd jeg har

Det er Energi Midt han overvejer. Ikke Midtvest Bredbånd!

> [...]
> 2) Bedre svartider, fiberforbindelsen virker bare mere rap end f.eks.
> ADSL. 3) Klippestabil ifht. min ADSL, som jævnligt forsøgte at

Har selv 25/25 fra Energi Midt, og det kører super stabilt.
Var lidt igang med at bande over det indtil jeg skiftede min trådløse
router. Den gamle (en Philips som ingen firmwareopdateringer findes til)
kunne tilsyneladende ikke magte så hurtig forbindelse, og røg af i tide
og utide, især når forbindelsen fik lidt tæsk. Efter skiftet har det kørt
fantastisk på alle måder. Måske værd at ha in mente..

-TMus

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 25-05-09 18:17

Jens wrote:

> [...]
> fordele ved fiber ifht. f.eks. ADSL. Jeg kan ikke forestille
> mig at Midtvest Bredbånd er ringere end SydEnergi.

Vi har efterhånden i nogle år haft fiberbredbånd fra SydEnergi (i
begyndelsen Dansk Bredbånd) og var plaget af nogle problemer de
første år. De er nu endelig løst.
Det drejede sig først og fremmest om at vores IP-telefoni var meget
dårlig mht. lydkvalitet, fx kunne vi knap nok høre at telefonen
ringede, ejheller hvad den vi talte med, sagde.
Efter flere palavere med en eller anden tekniker der mente at vi
blot skulle gøre dit og dat, fik vi tilbudt en ny boks af en eller
anden slags, som SydEnergi syntes at vi selv skulle betale, men som
Dansk Bredbånd sørgede for at vi fik "gratis".
Der har senere været problemer med at internetforbindelsen svigtede,
men vores henvendelse herom blev taget meget alvorligt, og der har
ikke siden været nogen grund til klage.
Så mon det nu ikke endelig er kommet op at køre?
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-05-09 16:31

Snedker skriver:

> Er der noget, jeg skal have in mente?

At du ikke kan få fast ip....?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 24-05-09 16:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Snedker skriver:
>
> At du ikke kan få fast ip....?

Hvor tit skifter den?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-05-09 16:57

"Jens C. Hansen" skriver:

> Hvor tit skifter den?

Pas. En af mine arbejdskollegaer der bor i Horsens har droppet at køre
fiber på grund af at den skiftede for ofte til at han kunne opretholde
servere på den.

Får du for øvrigt en offentlig ip adresse med fiberbredbånd?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-05-09 18:11

On Sun, 24 May 2009 17:57:00 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Pas. En af mine arbejdskollegaer der bor i Horsens har droppet at køre
> fiber på grund af at den skiftede for ofte til at han kunne opretholde
> servere på den.

Man kan da tilsyneladende godt få en fast ip-adresse hos E-M:
http://www.energimidt.dk/Privat/Kundecenter/Fiberbredbaand/Priserogvilkaar/Sider/Priserpaatillaegstjenester.aspx

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-05-09 18:16

Asbjorn Hojmark skriver:

> Man kan da tilsyneladende godt få en fast ip-adresse hos E-M:

Okay, måske det er kommet på senere. Han opgav det for ca 1 års tid
siden.

Fra : TMus

Dato : 24-05-09 18:51

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Pas. En af mine arbejdskollegaer der bor i Horsens

Har Energi Midt noget at gøre med fiber i Horsens?

> Får du for øvrigt en offentlig ip adresse med fiberbredbånd?

Det gør man hos Energi Midt.

-TMus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-09 20:03

TMus skrev:

> Har Energi Midt noget at gøre med fiber i Horsens?

Nej. NRGI leverer strøm i området, men i nogle egne har de
entreret med Profiber om at levere forbindelsen. Det gælder i
Horsens. Profiber kan slet ikke levere fast IP endnu, men de
skriver at det kommer senere (mod betaling).

--
Bertel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-09 05:08

Bertel Lund Hansen skriver:

> [...]
> Horsens. Profiber kan slet ikke levere fast IP endnu, men de
> skriver at det kommer senere (mod betaling).

Okay, så er det derfor. Min fejl.

Fra : Leif Neland

Dato : 25-05-09 20:56

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Jens C. Hansen" skriver:
>

> Pas. En af mine arbejdskollegaer der bor i Horsens har droppet at køre
> fiber på grund af at den skiftede for ofte til at han kunne opretholde
> servere på den.

Har han hørt om dyndns?

Leif

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-05-09 21:00

Leif Neland wrote:

> Har han hørt om dyndns?

Der kan sagtens være uacceptable ventetider på en opdatering af en
dynamisk DNS adresse.

- Chano Andersen

Fra : TMus

Dato : 24-05-09 17:53

> Snedker skriver:

> At du ikke kan få fast ip....?

Det kan han, og den koster 15kr pr md.

-TMus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-05-09 23:07

On Sun, 24 May 2009 17:30:47 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

>At du ikke kan få fast ip....?

Tja, jeg har da hele vejen igennem haft fast ip....

<mlr>

Fra : tojonuts@gmail.com

Dato : 25-05-09 04:59

On May 24, 10:22 am, "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com>
wrote:

> [...]
> 2) Bedre svartider, fiberforbindelsen virker bare mere rap end f.eks. ADSL.
> 3) Klippestabil ifht. min ADSL, som jævnligt forsøgte at forhandle

Tak.. Jens..

:)

Torben

Fra : Jens

Dato : 25-05-09 21:48

wrote:

<> hastighed.
<>

>Tak.. Jens..
>
>:) Torben

Nu ved jeg jo så også hvem der står bag SydEnergi's net.....
Det har dog endnu ikke hævet min båndbredde til 1 Gb/s

Jens

Fra : tojonuts@gmail.com

Dato : 25-05-09 05:00

wrote:

> [...]
> 2) Bedre svartider, fiberforbindelsen virker bare mere rap end f.eks. ADSL.
> 3) Klippestabil ifht. min ADSL, som jævnligt forsøgte at forhandle

Tak.. Jens..

:)

Torben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-05-09 22:58

On Sat, 23 May 2009 10:48:56 -0700 (PDT), Snedker
<Morten.Snedker@gmail.com> wrote:

> [...]
>PC tilgår jeg jævnligt udefra via RDC - og har således brug for en
>fast IP-adresse. Mellem nettet og klienterne står en simpel router,

Jeg har kun gode erfaringer med EnergiMidt.

<mlr>