Hvad kan mit firma købe
Fra : alfang@alfang.com

Dato : 22-05-09 06:26

Jeg står og skal starte et firma, det er et arkitektfirma/grafisk
firma som bliver oprettet som enkeltmandsvirksomhed. Firmaet laver
arkitektur og grafiske løsninger som animationer.

Virksomheden vil have præsentationer af det der er produceret over for
kunderne, billeder, video præsentationer, animationer osv. Mit
spørgsmål er om man må købe et medie til at præsentere dette på, som
en projekter eller fladskærm, på firmaets regning?

Virksomheden er på min egen privat adresse, hvor præsentationerne
foregår. Det er ligeledes et arbejdsværktøj, eftersom at man skal
kunne afprøve ens produkter før de sælges til kunderne.

Hvad med moms, skal jeg trække momsen fra? Det kunne jo være at
projekteren/fladskærmen en gang imellem vil blive benyttet privat.

på forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-09 13:50

projekteren/fladskærmen en gang imellem vil blive benyttet privat.
på forhånd tak<<

Det ville jeg så lade være med - altså at bruge den privat. Og da slet ikke
sige det hvis du kom til det ved et uheld en enkelt gang.

Når du er momsreg. kan du trække moms fra dine indkøb - bredt sagt - men
ellers så kig på skats side -

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=213278

Sakset fra siden -
Din virksomhed kan løbende trække udgifter fra, som vedrører driften af
virksomheden, hvis du kan fremlægge dokumentation for udgifterne.

Nogle driftsmidler kan du afskrive fuldt ud, andre kan du afskrive med op
til 25 pct. om året.

For en række områder gælder der særlige regler for fradrag.

Find en regnskabskyndig til at hjælpe dig (regnskabsfører - kalder de sig)
alt. hvis du mener der er penge til det - fnd dig en revisor.

per

Fra : Elmand

Dato : 22-05-09 13:58

<alfang@alfang.com> skrev i en meddelelse
[...]

Som Per skriver, kan du trække alt fra i dit driftregnskab og moms fra i dit
momsregnskab,
hvis firmaet er reelt. Et hobbypræget firma får ofte sine fradrag underkendt.
Held og lykke med det nye firma.
Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : alfang@alfang.com

Dato : 22-05-09 08:22

mange tak for svarene.
Vil det gøre en forskel hvis firmaet betaler moms på produktet?
Hvis jeg nu har penge på firmakontoen, fx. 20.000 og køber en
projekter til 8000 kr. (der er vist et magist til der hedder 12
tusinde et eller andet).
Betaler momsen, og ikke kræver den tilbage fra skat via momsregskabet.
Kan man overhovedet det, hvis man er moms registreret?
Skal jeg evt. lade være med at være momsregistreret til jeg tjener
over de 50.000 kr pr. år?
Firmaet er intilvidere en bibeskæftigelse ved siden af Dagpenge,
indtil der kommer gang i arkitektverdenen igen og der er arbejde.
Eller firmaet udvikler sig til noget størrer.

hilsen Søren

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-09 18:24

>Vil det gøre en forskel hvis firmaet betaler moms på produktet?<

Nej det kan jeg ikke forestille mig - da du stadig vil fradrage det i dit
regnskab.

> [...]
via momsregskabet. Kan man overhovedet det, hvis man er moms registreret?<

Nej det kræver at du er momsregisteret for at kunne fradrage moms . Skat og
moms er 2 forskellige ting.

>Skal jeg evt. lade være med at være momsregistreret til jeg tjener
over de 50.000 kr pr. år?<

Hvis du ikke gør og gør dig bestræbelser på at nå over de 50000 så er der
stor sandsynlighed for at Skat vil opfatte din virksomhed som Hobby
virksomhed - se yderliger på skat.dk - der er de korrekte svar på dine ?

>Firmaet er intilvidere en bibeskæftigelse ved siden af Dagpenge,
indtil der kommer gang i arkitektverdenen igen og der er arbejde.
Eller firmaet udvikler sig til noget størrer.<

Har du talt med Akassen om det ? Jeg tror at de gerne vil vide det - og jeg
tror også at du vil stå dig bedre med at informere dem -

!!! men det er kun min mening / tro!

per

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 23-05-09 13:02

[...]

UPS!

Du kan ikke både drive privat virksomhed (og slet ikke momsreegistreret) og
hæve dagpenge samtid. Så står du i realiteten ikke til rådighed for
arbejdsmarkedet.

Så uanset, hvad du foretager dig - så lav profil. Den, der lever stille,
lever godt.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-05-09 15:48

On Sat, 23 May 2009 14:02:16 +0200, "Karsten \(7870\)" <bito@karby.dk>
wrote:

>Du kan ikke både drive privat virksomhed (og slet ikke momsreegistreret) og
>hæve dagpenge samtid. Så står du i realiteten ikke til rådighed for
>arbejdsmarkedet.

Det kan man da sagtens. Selvstændig bibeskæftigelse går fint sammen med
dagpenge. Men man skal selvfølgelig opgive alle (_alle_) de timer man
bruger i sin egen biks og disse timer fradrages selvfølgelig inden man
får udbetalt sine dagpenge.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 24-05-09 10:33

> [...]
> dagpenge. Men man skal selvfølgelig opgive alle (_alle_) de timer man
> bruger i sin egen biks og disse timer fradrages selvfølgelig inden man

Hvilken fagforeing tillader disse regler?

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 10:55

> Hvilken fagforeing tillader disse regler?
> --
> Med venlig hilsen
> Karsten H. (7870)
> Vil du med rette have ry som lærd

Jeg snuppede lige Google

http://www.google.dk/search?hl=da&q=selvst%C3%A6ndig+%2Barbejdsl%C3%B8s&meta=

måske ikke den smarteste søgning men jeg faldt bla. over

http://www.prosa.dk/fileadmin/user_upload/dokumenter/A-kasse/pjece_selvstaendig_bibeskaeftigelse.pdf

det kunne være et af svarene på dit ? -

Enig?

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 24-05-09 16:29

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:4a191978$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=selvst%C3%A6ndig+%2Barbejdsl%C3%B8s&meta=
>
> måske ikke den smarteste søgning men jeg faldt bla. over

Sidste link: Jo, enig.

Jeg var også mere ude efter retten til opretholdelse af suplerende dagpenge,
men det er jo et andet gebet. I øvrigt er jeg folkepensionist, så min
situation er er en helt anden - erhvervsmæssigt.

Fra : Elmand

Dato : 24-05-09 12:39

"Karsten (7870)" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Karsten H. (7870)
> Vil du med rette have ry som lærd
> Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)
Det har da intet med en fagforening at gøre.
Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 12:01

> Det har da intet med en fagforening at gøre.
> Med venlig hilsen
> Kurt Bjerretoft Espersen

Mon ikke det er a-kassen der skal acceptere det ?

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 24-05-09 16:30

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse

> Det har da intet med en fagforening at gøre.
> Med venlig hilsen
> Kurt Bjerretoft Espersen

Nej, har jeg lige set fra Per Krabbe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-05-09 12:41

On Sun, 24 May 2009 11:33:20 +0200, "Karsten \(7870\)" <bito@karby.dk>
wrote:

>Hvilken fagforeing tillader disse regler?

Det skal fagforeningen da ikke blandes ind i.
Det er akassen der skal godkende den slags - og det bør de alle gøre.
Det er i hvert fald de samme regler de skal administrere.
Man kan dog kun få dagpenge i halvandet år når man har selvstændig
virksomhed som bibeskæftigelse. Og der er nok også noget med timer pr
uge, jeg har typisk kun brugt 4-6 timer om ugen når jeg har været under
de regler.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 24-05-09 16:32

> [...]
> virksomhed som bibeskæftigelse. Og der er nok også noget med timer pr
> uge, jeg har typisk kun brugt 4-6 timer om ugen når jeg har været under

OK, har lige læst et link fra Per Krabbe, så se mit svar andet steds.

Fra : Peter Holm

Dato : 24-05-09 21:36

> [...]
> virksomhed som bibeskæftigelse. Og der er nok også noget med timer pr
> uge, jeg har typisk kun brugt 4-6 timer om ugen når jeg har været

Hvordan modreges der i dagpengene når man har selvstændig bibeskæftigelse?
Jeg tænker på, hvordan opgøres beløbet? Kan man tjene kr. 1500,- i timen i 4
timer som selvstændig og så blive modreget 4 timer til dagpengesats?

Mvh
Peter

Fra : Ralph

Dato : 24-05-09 22:30

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tænker på, hvordan opgøres beløbet? Kan man tjene kr. 1500,- i timen i
> 4 timer som selvstændig og så blive modreget 4 timer til dagpengesats?

Det kunne man for 20 år siden - been there, done that.

--
Ralph

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-05-09 23:07

> [...]
> Jeg tænker på, hvordan opgøres beløbet? Kan man tjene kr. 1500,- i timen i
> 4 timer som selvstændig og så blive modreget 4 timer til dagpengesats?

Man modregner time-for-time.
Bruger du f.eks. 20 timer om ugen på din egen virksomhed, får du ikke
dagpenge for disse 20 timer og det er uanset hvor meget, eller lidt, du
tjener på din virksomhed.

Fra : alfang@alfang.com

Dato : 22-05-09 13:21

Tak for alle svarene.

Jeg har snakket med A-kassen og de er helt OK med det så længe man
arbejder på firmaet uden for normal arbejdstid og ikke mere end 15
timer om ugen.

Sådan er det i hvert fald med enkeltmandsvirksomhed. Nu skal jeg bare
høre om det samme gælder en I/S virksomhed, da min kammerat med samme
uddannelse og situation gerne vil være med.
Skulle det have jeres interesse, så hedder virksomheden Arkigrafi, en
sammentræknig Arkitektur og Grafik, hjemmesiden er købt
(www.arkigrafi.dk) dog ikke færdig.

Jeg glæder mig til at komme igang, jeg syntes det er forfærdeligt at
være på dagpenge, dog gider jeg heller ikke stå i 7-eleven med en
kandidat uddannelse.

Hilsen Søren

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-05-09 22:37

<alfang@alfang.com> wrote in message

> Jeg glæder mig til at komme igang, jeg syntes det er forfærdeligt at
> være på dagpenge, dog gider jeg heller ikke stå i 7-eleven med en
> kandidat uddannelse.

lyder ikke som om der er meget selvstændig erhvervsdrivende i dig.....

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-09 09:05

> lyder ikke som om der er meget selvstændig erhvervsdrivende i dig.....

Giv ham nu chancen - eller endnu bedre - giv ham nu en opmuntring istedet
for....

Har man en ide og forfølger den - så er man vel en slags iværksætter og det
kunne jo være gavnligt hvis flere var det -

Fra : alexbo

Dato : 23-05-09 12:32

Per Krabbe" skrev

> Har man en ide og forfølger den - så er man vel en slags iværksætter og
> det kunne jo være gavnligt hvis flere var det -

Jeg er enig med Uffe, hvis man hellere vil være arbejdsløs end i en
7-eleven, har man ikke det der skal til.
Man har ikke en indædt vilje til at ville selv.

Et hvilket som helst arbejde er bedre end intet arbejde, det giver erfaring
på en eller anden måde, det giver kontakt til andre mennesker, og det giver
mulighed for at lave andet i resten af tiden.

Nu skal Søren begrænse sig til 15 timer om ugen med sin selvstændige
virksomhed, det er jo helt ude i skoven.
Søren kan sidde hele dagen og trille tommelfingre, og så
arbejde med sin nye virksomhed 1 time om aftenen og en hel dag i weekenden.
Eller han starter sin selvstændige tilværelse med A-kasse svindel, ved at
bruge mere end de 15 timer.
Hvilken af de to muligheder han ønsker at bruge ved jeg ikke, men ingen af
dem er særlig attraktive.

Søren ønsker en bibeskæftigelse ved siden af dagpenge mens han venter på
bedre tider, han forfølger ikke nogen ide, hans hovedbeskæftigelse er
dagpenge, han sidder på sin flade og overvejer hvad han kan lave mens
A-kassen forsørger ham.
Der er simpelthen ingen selvstændighed i sådan en holdning.

Nu har han så denne svada at tygge på, sådanne drag over nakken får
selvstændige hele tiden, nu har Søren fået det første.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-05-09 15:46

On Sat, 23 May 2009 13:32:27 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>Eller han starter sin selvstændige tilværelse med A-kasse svindel, ved at

Iflg. hvad er det svindel at bruge mere end 15 timer i forhold til
akassen?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-09 15:50

selvstændige hele tiden, nu har Søren fået det første.<<

Det må jeg sige at jeg ikke har oplevet endnu - hvem er dog det der kommer
med sådan "en svada" ? Andre selvstændige eller ?

Jeg oplever nu mest accept eller respekt for at jeg forsøger at stable noget
på benene selv og med de midler jeg har eller kan få stillet til rådighed.
Så jeg har et spændende og inspirende job som selvstændig.

Tilsyneladende er der accept fra Akassen - så bare klem på og sørg for at
overholde de spilleregler der sat -

Fra : alexbo

Dato : 23-05-09 17:18

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev

> Det må jeg sige at jeg ikke har oplevet endnu - hvem er dog det der kommer
> med sådan "en svada" ? Andre selvstændige eller ?

Ja.

Med drag over nakken mener jeg at man som selvstændig vil møde kunder der
ikke betaler, leverandører der ikke leverer, aftaler der ikke holdes,
samarbejde der ikke fungerer, alle mulige slags drag over nakken.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 09:51

> [...]
> ikke betaler, leverandører der ikke leverer, aftaler der ikke holdes,
> samarbejde der ikke fungerer, alle mulige slags drag over nakken.

Det kunne vi sikkert diskutere længe - jeg opfatter det blot som nuancer og
facetter i det at være selvst.

Med den vinkel som du har - kunne man jo så blive helt paranoid og så
pludselig tro at et lille klap på skulderen bare var starten til et STORT
drag over nakken

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-05-09 12:05

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in

> lyder ikke som om der er meget selvstændig erhvervsdrivende i dig.....

Fordi han syns det er sjovere at starte sin egen biks end at være lønslave
i 7-eleven? Det er da netop selvstændig erhvervsdrivende...

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-05-09 11:31

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in message

> Fordi han syns det er sjovere at starte sin egen biks end at være lønslave
> i 7-eleven? Det er da netop selvstændig erhvervsdrivende...

Nej, fordi han synes hans uddannelse er for fin til 7-eleven. Som
selvstændig er der masser af lav-teknologiske opgaver, der ikke kræver meget
mere end hvad man bliver udsat for i så mange andre jobs.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-05-09 19:29

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Nej, fordi han synes hans uddannelse er for fin til 7-eleven. Som
> selvstændig er der masser af lav-teknologiske opgaver, der ikke kræver
> meget mere end hvad man bliver udsat for i så mange andre jobs.

Øv-øv, normalt er netop dk.erhverv en seriøs gruppe, hvor man hjælper
hinanden, og *ikke* kommer med mudderkast og personangreb.

Uffe gider du ikke godt finde en anden gruppe til den slags? Jeg er næppe
den eneste, der vil være ked af at også dk.erhverv forvandles til en
sandkasse for småbørn.

Fra : alexbo

Dato : 25-05-09 20:48

"Allan Soerensen" skrev

> [...]

> Uffe gider du ikke godt finde en anden gruppe til den slags? Jeg er næppe
> den eneste, der vil være ked af at også dk.erhverv forvandles til en

Jeg synes så at dit Øv-øv indlæg er et sandkasseindlæg,
mens Uffe's handlede om en kommende erhvervsmands ulyst til erhvervslivet.
Jeg er nok heller ikke den eneste der mener det, men jeg tror jeg ville mene
det alligevel.
Jeg har altid undret mig en smule over indlæg hvor man først får skribentens
mening og så til sidst noget med at der er mange der mener det samme.
Jeg har aldrig fundet det vigtigt at være en del af en flok, nærmest
tværtimod.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-09 20:57

> [...]
> samme.

> Jeg har aldrig fundet det vigtigt at være en del af en flok, nærmest

*smil* sakset fra et i tidl. indlæg...

->Jeg er enig med Uffe, hvis man hellere...

Fra : alexbo

Dato : 25-05-09 21:13

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev

> ->Jeg er enig med Uffe, hvis man hellere...

Nogen meninger er så fornuftige at jeg ikke kan finde på noget bedre selv.
Men jeg forsøgte dog at skrive så meget at det kunne dække lidt over det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-05-09 22:20

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> wrote in message

> Øv-øv, normalt er netop dk.erhverv en seriøs gruppe, hvor man hjælper
> hinanden, og *ikke* kommer med mudderkast og personangreb.

Jeg gjorde blot OP opmærksom på, at han måske ikke har det, der skal til for
at være selvstændig erhvervsdrivende.

Hvis diskussion udover moms-satser, summasummarum, annoncehajer m.m. ikke
passer dig, er du velkommen til at holde dig til de andre tråde.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-05-09 22:54

> "Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> wrote in message

> Jeg gjorde blot OP opmærksom på, at han måske ikke har det, der skal til
> for
> at være selvstændig erhvervsdrivende.

... og du skulle også lige komme med et par kommentarer om *du* mener manden
"synes hans uddannelse er for fin til 7-eleven".
Prøv lige at se hvor mange OT indlæg der kom efter *dine* personlige
meninger om skribenten.
Manden stiller et par spørgsmål, hjælp ham dog med svar på dem, istedet for
at begynde at gætte på hans baggrund og motivation, som du absolut ikke ved
noget om.

> Hvis diskussion udover moms-satser, summasummarum, annoncehajer m.m. ikke
> passer dig, er du velkommen til at holde dig til de andre tråde.

Masser af andre grupper er blevet totalt ødelagt pga. alt det OT bavl og
mudderkast. Det bør ikke ske i dk.erhverv også

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-05-09 06:55

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> wrote in message

> .. og du skulle også lige komme med et par kommentarer om *du* mener
> manden "synes hans uddannelse er for fin til 7-eleven".

Nej, det skrev han selv. Citat: "dog gider jeg heller ikke stå i 7-eleven
med en
kandidat uddannelse".

> Prøv lige at se hvor mange OT indlæg der kom efter *dine* personlige
> meninger om skribenten.

Det der er OT for dig er det ikke nødvendigvis for andre.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-05-09 08:20

> Det der er OT for dig er det ikke nødvendigvis for andre.

Så læs don gruppens fundats http://www.usenet.dk/fundats/dk.erhverv.txt
Dit personfnidder og personlige meninger om skribenten hører ikke hjemme her
i gruppen.

FUT sat til dk.admin.netikette

Fra : alexbo

Dato : 26-05-09 16:38

"Allan Soerensen" skrev

>Dit personfnidder og personlige meninger om skribenten hører ikke hjemme
>her
i gruppen.

Det hører fint hjemme her..
Søren overvejer at blive selvstændig, det er al ære værd,
men han viser sig at være for højrøvet til at passe en butik, han vil
hellere være på passiv forsørgelse, det er ikke noget godt udgangspunkt for
en kommende erhvervsmand, det er der så nogen der gør ham opmærksom på, det
er da rådgivning lige efter gruppen fundats.

Jeg synes så det er glimrende hvis du flytter til etikettegruppen

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-05-09 19:55

> [...]
> Søren overvejer at blive selvstændig, det er al ære værd,
> men han viser sig at være for højrøvet til at passe en butik, han vil

Det er vist kun Uffe og dig, der kan udlægge det sådan.
Prøv lige at læs hvad det er han skriver.

<Citat start>
Jeg glæder mig til at komme igang, jeg syntes det er forfærdeligt at
være på dagpenge, dog gider jeg heller ikke stå i 7-eleven med en
kandidat uddannelse
<Citat slut>

1. "jeg syntes det er forfærdeligt at være på dagpenge"

Manden har netop *ikke* lyst til at være på passiv forsørgelse (læs det lige
en gang mere).

2. " dog gider jeg heller ikke stå i 7-eleven med en kandidat uddannelse"

Nej, for han vil jo netop hellere starte som selvstændig, end at stå i en
kiosk hvor han ikke kan bruge den dyre uddannelse samfundet har givet ham.
Det er sgu da også spild af ressurcer, både for manden og samfundet, hvis
han skal stå i en kiosk, når han i stedet har et ønske om at blive
iværksætter og bidrage med mere til samfundet og arbejdsmarkedet.

At *du* oven i købet har den uforskammethed at "digte" vidre og påstå at
Søren kun har 2 muligheder, nemlig at "sidde hele dagen og trille
tommelfingre" eller "starter sin selvstændige tilværelse med A-kasse
svindel" er ganske enkelt så langt ude man kan komme.
Har du iøvrigt overvejet hvor mange iværksættere, der starter deres
virksomhed ved siden af et fuldtids lønmodtager job? Statistikkerne viser
tilmed at det er dem, der har størst chance for at overleve.

Hvis I absolut vil jeres uforskammede personfnidder her i gruppen, så læs
dog for f..... hvad det er manden skriver

Over-and-out fra denne tråd, men jeg håber ikke Uffe Kousgaard og alexbo
skal lægge linien for hvordan, og til hvad, dk.erhverv skal bruges fremover.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-05-09 22:02

> Manden har netop *ikke* lyst til at være på passiv forsørgelse (læs det
> lige en gang mere).

Men det er ikke desto mindre, hvad han har valgt. Hvis du ellers kan læse
indenad. Hvorfor tror du han har været i a-kassen og spørge om han må
modtage dagpenge og starte firma samtidig?

> Har du iøvrigt overvejet hvor mange iværksættere, der starter deres
> virksomhed ved siden af et fuldtids lønmodtager job? Statistikkerne viser
> tilmed at det er dem, der har størst chance for at overleve.

Og netop derfor burde han ikke starte firma på dagpenge.

> Over-and-out fra denne tråd, men jeg håber ikke Uffe Kousgaard og alexbo
> skal lægge linien for hvordan, og til hvad, dk.erhverv skal bruges
> fremover.

Du er velkommen til at forlade gruppen, du vil ikke blive savnet.

Fra : John V.

Dato : 24-05-10 15:56

Den 22-05-2009 23:36, Uffe Kousgaard skrev:
> <alfang@alfang.com> wrote in message

> lyder ikke som om der er meget selvstændig erhvervsdrivende i dig.....

ALLE med initiativ er gode emner som selvstændige.
Desværre er regnskabssystemer så indviklede og tidskrævende, at mange
ikke magter at lave det arbejde selv (mig f.eks.), så man derfor må
starte med at sætte sin i en fast udgift til revisor, en stor TAK til
SKAT for det.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk