Hvilken kanal skal man vælge ?
Fra : Per

Dato : 22-05-09 09:45

Hej NG !

Jeg har en Linksys WRTP54G router.

Den står som standard på kanal 1. Har jeg noget ud af at vælge en anden ?
sker der noget ved det, hvis jeg gør det ?

Er det kun hvis man har forstyrrelsesproblemer at man skal ændre på kanalen
?

mvh. Per

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-05-09 10:01

On Fri, 22 May 2009 10:44:30 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>sker der noget ved det, hvis jeg gør det ?
>
>Er det kun hvis man har forstyrrelsesproblemer at man skal ændre på kanalen

Tja, det afhænger af forholdene i dit lokalområde. Du skal
selvfølgelig anvende den kanal, der har mindst støj og giver dig den
bedste performance.

<mlr>

Fra : Ole C

Dato : 22-05-09 11:35

Per skrev blandt andet:

> Hej NG !
>
> Jeg har en Linksys WRTP54G router.
>
> Den står som standard på kanal 1. Har jeg noget ud af at vælge en
> anden ?

Ikke, hvis du ikke oplever problemer.

> sker der noget ved det, hvis jeg gør det ?

Du kan jo komme i konflikt med andre trådløse systemer.

> Er det kun hvis man har forstyrrelsesproblemer at man skal ændre på
> kanalen ?

Generelt ja.

--
vh