Wii - Må man spørge her?
Fra : Kate

Dato : 19-05-09 21:15

Jeg ved ikke helt om det hører til her, hvis ikke så henvis mig gerne
til det rette sted.

Jeg blev i weekeenden overrumplet af Wii. Dvs jeg spillede det for
første gang og blev vild i varmen og må da ha' sådan en maskine, men
jeg sad og kiggede lidt rundt og undrer mig over de forskellige typer
kontrollere der åbenbart skal til.
F.eks. står der flere steder at der medfølger en kontroller og en
nunchuk. Hvad bruges den sidste til?
Hvad skal jeg ellers vide inden jeg køber? Kom gerne med masser af gode
råd.
Pft

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-09 21:23

Kate skrev:
> [...]
> nunchuk. Hvad bruges den sidste til?
> Hvad skal jeg ellers vide inden jeg køber? Kom gerne med masser af gode

Hej Kate

Nunchuk'en er den lille controller med et stick på som normalt sidder
kobler til wiimote'en (kontrolleren) med en ledning. Den bruges ikke i
alle spil, men der findes en del spil hvor Wiimoten ikke er nok, og så
kommer Nunchuck'en i funktion =)

Steinbjørn

Fra : Rick

Dato : 20-05-09 19:03

> Hvad skal jeg ellers vide inden jeg køber? Kom gerne med masser af gode
> råd.

- Det bliver hurtigt sjovt for flere, så sørg for en controller (og evt. en
nunchuck) mere.

- Check dit tv eller din skærm, som du skal spille på og se, om de rette
kabler følger med i wii pakken og om de kan tilsluttes. Er dit tv ikke en
oldsag, er det dog i det fleste tilfælde ikke noget problem.

- Evt. 2xAA opladningsbatterier til controlleren og en oplader, hvis ikke du
har sådan noget i forvejen.

- God plads og alt efter temperament ingen vaser / antikviteter i nærheden

- rick -

Fra : Kate

Dato : 21-05-09 23:00

"Rick" <rickcool22@hotmail.com> wrote in

> - Det bliver hurtigt sjovt for flere, så sørg for en controller
> (og evt. en nunchuck) mere.

Det er jeg ikke i tvivl om at du har ret i. Vi var 8 mennesker sammen
og de 6 af os spillede temmeligt meget den weekend

> [...]
> rette kabler følger med i wii pakken og om de kan tilsluttes. Er
> dit tv ikke en oldsag, er det dog i det fleste tilfælde ikke noget

Mit tv er ca 2-3 år gammelt, er det for gammelt?

> - Evt. 2xAA opladningsbatterier til controlleren og en oplader,
> hvis ikke du har sådan noget i forvejen.

Rn oplader har jeg heldigvis, man bruger jo alligevel batterier i så
mange ting at jeg snes det bliver for dyrt med alm. batterier.

> - God plads og alt efter temperament ingen vaser / antikviteter i
> nærheden

Hihihi. Det har du vidst ret i. Vi brugte da noget plads til de
forskelige sportsspil

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Mads

Dato : 22-05-09 10:23

On 21 May 2009 22:00:03 GMT, Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

>Mit tv er ca 2-3 år gammelt, er det for gammelt?

Ork nej. Det har sikkert en eller flere Scart indgange og der følger
et Scart omformer stik med til Wii'en. Det kan også sagtens være
at dit TV kan bruge Wii'en uden omformeren. I så fald er det 3
runde stik du skal kigge efter. Typisk markeret med rød, hvid og gul
farve.

>Hihihi. Det har du vidst ret i. Vi brugte da noget plads til de
>forskelige sportsspil

Husk også at tjekke lamperne i loftet.
Det glemte jeg da familien skulle bowle den første gang.
Heldigvis var det en gammel lampe.

mvh Mads

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-05-09 10:53

In news:ferc15lfnd1vq0pjplsdmgprqcu87qmeki@4ax.com,
Mads <Mads@nospam.nothanks.com> typed:

> Husk også at tjekke lamperne i loftet.
> Det glemte jeg da familien skulle bowle den første gang.
> Heldigvis var det en gammel lampe.
>
> mvh Mads

Det er sikkert derfor at der er en strop på remoten, så den kan sættes om
håndledet, så sker der jo ingen ulykker hvis remoten "tabes".

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-05-09 10:59

In news:4a1675ee$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> typed:
> [...]
>
> Det er sikkert derfor at der er en strop på remoten, så den kan
> sættes om håndledet, så sker der jo ingen ulykker hvis remoten

Glemte denne video, så man kan se hvor galt det kan gå. Godt at det kun var
en gammel lampe der røg hos dig.:

http://www.youtube.com/watch?v=-UcDoWlnKWM

Fra : Kate

Dato : 23-05-09 19:47

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> http://www.youtube.com/watch?v=-UcDoWlnKWM

Ja, det er godt nok ikke specielt smart

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Mads

Dato : 22-05-09 23:01

On Fri, 22 May 2009 11:52:51 +0200, "Tove Krieger"
<missminimiv@privat.dk> wrote:

>Det er sikkert derfor at der er en strop på remoten, så den kan sættes om
>håndledet, så sker der jo ingen ulykker hvis remoten "tabes".

Vedkommende havde skam husket stroppen.

Han havde derimod ikke tænkt på sin rækkevidde, så da han
"slap bowlingkuglen" (uden at slippe remoten) svingede han armen
videre op over hovedet og gav lampen en ordentlig bule.

Remoten holdt dog. Pæren i lampen sprang.

mvh Mads

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-05-09 08:51

In news:1t7e15lfu0rhfmuea8388tolcchj47bap3@4ax.com,
> [...]
> videre op over hovedet og gav lampen en ordentlig bule.
>
> Remoten holdt dog. Pæren i lampen sprang.

Han var da ret uheldig. Det sjove ved det er, at man slet ikke behøver de
helt store armbevægelser for at det virker, men det glemmer man nok i
kampens hede.

Fra : Mads

Dato : 23-05-09 11:12

On Sat, 23 May 2009 09:51:20 +0200, "Tove Krieger"
<missminimiv@privat.dk> wrote:

>Han var da ret uheldig. Det sjove ved det er, at man slet ikke behøver de
>helt store armbevægelser for at det virker, men det glemmer man nok i
>kampens hede.

Ja. det er lige det. Man kan styre spillene med et lille vip med
remoten, men det glemmer man jo når man står foran en stor
skærm og ser på den figur man styrer. Så er det meget svært
at lade være med at kopiere figurens bevægelser. :)

Og så må jeg lige i den forbindelse advare mod at komme
for tæt på en der spiller boksespil på Wii'en.
Av av av, hvem havde troet at en 85 årig plejehjemsbeboer
kunne have sådan en højrearm. Ja, så fik man lært det. ;)

Fra : Kate

Dato : 23-05-09 19:49

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in

> [...]

Vi brugte også store armbevægelser. En var så høj at han var ved at
ramme loftet flere gange. Hold da op hvor vi grinede

Hahahaha.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 23-05-09 19:52

> [...]

> at dit TV kan bruge Wii'en uden omformeren. I så fald er det 3
> runde stik du skal kigge efter. Typisk markeret med rød, hvid og gul

Ja, det har 2 scart indgange, dog er begge besat, det ene af sat.box og
det andet af DVD-afspilleren. Må ved lejlighed hive tv'et ud og kigge
efter om der er runde stik på det.

Tak for svarene.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Mads

Dato : 23-05-09 22:46

On 23 May 2009 18:52:21 GMT, Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

>Ja, det har 2 scart indgange, dog er begge besat, det ene af sat.box og
>det andet af DVD-afspilleren. Må ved lejlighed hive tv'et ud og kigge
>efter om der er runde stik på det.

Alternativt kan der fås en scart fordelerboks, så flere ting kan
sluttes til TV'et på samme tid. De kan fås med både 2 og flere
scart indgange, så det er ikke noget stort problem hvis du kun
har scart stik på TV'et.

mvh Mads

Fra : Kate

Dato : 24-05-09 00:11

> Alternativt kan der fås en scart fordelerboks,

Det er rigtigt, sådan har jeg haft....hmmm, den må næsten være et eller
andet sted i gemmerne. Mit gamle tv havde nemlig kun en scart indgang.
Nå, der er noget der skal undersøges i morgen nu er det sengetid.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Rick

Dato : 26-05-09 16:51

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message
> [...]
> sluttes til TV'et på samme tid. De kan fås med både 2 og flere
> scart indgange, så det er ikke noget stort problem hvis du kun

Nogle apparater (DVD, SAT, Video etc.) har også flere scart indgange. Nogle
kan nogle gange bruges til loop through. Det er evt. lige et kig værd i
brugsanvisningen til apparaterne inden investering i en switch box.

Undersøg evt. om, der er 3 runde stik i TV'et med rød, grøn og blå indgang.
Hvis der er det, kan du købe et ekstra stik til din Wii og bruge det. Hvis
du bruger RGB signalet enten via dette kabel eller RGB signalet via scart
kan du i indstillingerne i din Wii sætte billedeopløsningen op, så du får et
bedre billede.

- rick -

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-05-09 10:24

In news:Xns9C10E267E3157doughnutoliwerinvali@130.225.247.90,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:
> [...]
> nunchuk. Hvad bruges den sidste til?
> Hvad skal jeg ellers vide inden jeg køber? Kom gerne med masser af

Jeg var inviteret til fødselsdag hos min yngste datter i går, og oplevede
Wii for første gang. Hold op hvor var det sjovt. Jeg bowlede og spillede
golf med mere eller mindre held. Mit barnebarn på 18 år er god til boksning
(der skal bruges nunchuk), og jeg skal lige love for at han fik sved på
panden, men han vandt da. De har så fire remotes og fire nunchuks, så de har
en hver.

Min mand var også temmelig begejstret, så det kunne da være at han kunne
tænke sig sådan en når han har fødselsdag på lørdag.

Fra : Kate

Dato : 21-05-09 22:57

> Min mand var også temmelig begejstret, så det kunne da være at han
> kunne tænke sig sådan en når han har fødselsdag på lørdag.

Jeg er slet ikke i tvivl om at der kommer sådan en her i huset. Vi
bowlede også og spillede golf og tennis da jeg prøvede den første gang.
Desværre må jeg lige sætte det lidt på hold indtil jeg ved om min kat
skal opereres, men det hører til kattegruooen, så det vil jeg ikke
uddybe her.

--
Kate

gerne ældre.