Crash i CoD 4 og 5
Fra : K.B.S.

Dato : 19-04-09 17:48

Er den nogle der har en ide om hvorfor at både CoD 4 og 5 er begyndt at
crashe efter kort tids spil i multi player ?

I 4'eren får jeg flg. fejl meddelse :

APPCRASH
Programnavn: iw3mp.exe
Programversion: 0.0.0.0
Tidsstempel for program: 4859a219
Fejlmodulnavn: pbcl.dll
Fejlmodulversion: 0.0.0.0
Tidsstempel for fejlmodul: 49a83ead
Undtagelseskode: c0000005
Undtagelsesforskydning: 00026df0
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landestandard-id: 1030
Yderligere oplysninger 1: fd00
Yderligere oplysninger 2: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160
Yderligere oplysninger 3: fd00
Yderligere oplysninger 4: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160

I 5'eren får jeg denne :
roblemsignatur:
Navn på problemhændelse: APPCRASH
Programnavn: CoDWaWmp.exe
Programversion: 1.4.1144.0
Tidsstempel for program: 49dbf15c
Fejlmodulnavn: pbcl.dll
Fejlmodulversion: 0.0.0.0
Tidsstempel for fejlmodul: 499c1d73
Undtagelseskode: c0000005
Undtagelsesforskydning: 00036782
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landestandard-id: 1030
Yderligere oplysninger 1: 2c64
Yderligere oplysninger 2: 6b8d37ba529b51810a5fe302ae7c3468
Yderligere oplysninger 3: 524c
Yderligere oplysninger 4: 06791dc08abc9c47a2afac7444e21537

Kan det være punkbuster der laver problemet ?

--
M.V.H.
K.B.S.

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-04-09 18:03

K.B.S. har bragt dette til os:
> Er den nogle der har en ide om hvorfor at både CoD 4 og 5 er begyndt at
> crashe efter kort tids spil i multi player ?

Har du andre spil der kører uden problemer? Og du kører med nyeste
patches? 1.7 til COD4 og 1.4 til COD5?

> Kan det være punkbuster der laver problemet ?

Alt er muligt Evt. kan du manuelt opdatere til nyeste Punkbuster
version. Af uransaglige årsager virker PB opdatering nogle gange ikke
automatisk hos mig, og så må jeg gøre det manuelt. Ellers bliver jeg
hurtigt smidt af forskellige servere. Og det er jo også sådan det skal
være

http://punkbuster.com/

Måske grafikkort-driveren er lidt flosset. Er problemet ikke relateret
til noget af ovennævnte ville jeg prøve med nyeste grafikkort-driver.
Og i sidste ende afinstallere og reinstallere spillene..

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-04-09 18:09

Per Nielsen skrev den 19-04-2009:
> http://punkbuster.com/

Hvis du har brug for manuelt at holde PunkBuster opdateret, ligger
programmet PBSetup her:

http://punkbuster.com/index.php?page=pbsetup.php

Fra : K.B.S.

Dato : 19-04-09 19:38

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> K.B.S. har bragt dette til os:
>
> Har du andre spil der kører uden problemer? Og du kører med nyeste
> patches? 1.7 til COD4 og 1.4 til COD5?

Andre spil virker fint. De er begge spil opdateret.

> [...]
> automatisk hos mig, og så må jeg gøre det manuelt. Ellers bliver jeg
> hurtigt smidt af forskellige servere. Og det er jo også sådan det skal

Det er gjort uden virkning.

> Måske grafikkort-driveren er lidt flosset. Er problemet ikke relateret til
> noget af ovennævnte ville jeg prøve med nyeste grafikkort-driver. <
De er også opdateret
> Og i sidste ende afinstallere og reinstallere spillene..

Er gjort, uden det hjalp, desværre.

Ellers tak for forslagene.

--
M.V.H.
K.B.S.

Fra : K.B.S.

Dato : 19-04-09 20:02

Efter en re-installation af directX, ser det ud til at virke.

--
M.V.H.
K.B.S.

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-04-09 20:12

K.B.S. skrev den 19-04-2009:
> Efter en re-installation af directX, ser det ud til at virke.

Den var faktisk også i mine tanker, men det kan jeg jo sagtens sige

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-04-09 20:36

K.B.S. wrote:
> Efter en re-installation af directX, ser det ud til at virke.

For en anden gangs skyld er det smart at fortælle om OS, drivere,
grafikkort og andet relevant info.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 20-04-09 09:27

"K.B.S." <vildsiFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Yderligere oplysninger 3: 524c
> Yderligere oplysninger 4: 06791dc08abc9c47a2afac7444e21537
>
> Kan det være punkbuster der laver problemet ?

Selv om du nu har fået det løst, så til en anden gang, så kig efter de små
ledetråde der er i fejlbeskrivelsen. Nu så jeg at der var noget med
pbcl.dll, den smed jeg lige ind i google, og her er hvad der kom ud af det
http://www.google.com/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK308&q=pbcl.dll&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3D

Hagar

Fra : K.B.S.

Dato : 20-04-09 15:16

Indtilvidere køre det ihverttilfælde og jeg takker for de indkommende
forslag.

--
M.V.H.
K.B.S.