Keyboard til spil
Fra : Hagar

Dato : 22-03-09 18:47

Hej i gruppen

Mit ellers fede Razor keyboard skal skiftes, bogstaverne på tasterne er
slidt af. Det næste jeg vil have, der skal der være lys i tasterne, er der
nogen af jer der har nogle gode ideer til hvad det skal være. Jeg har kigget
på Logitech, men også det nye fra Microsoft, men er der andet der er værd at
tage med i betragtning ?

Jeg spiller lidt af hvert, Battlefield 2, Call of Duty 4 og Team fortress 2
og ind i mellem andre spil også.

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-03-09 18:54

Hagar wrote:

> Mit ellers fede Razor keyboard skal skiftes, bogstaverne på tasterne er
> slidt af. Det næste jeg vil have, der skal der være lys i tasterne, er der

Skal du bruge bogstaver for at spille?

> på Logitech, men også det nye fra Microsoft, men er der andet der er værd at
> tage med i betragtning ?

Jeg så et popsmart tastatur i A-Z (Bilka) med lys og gamertasterne ført
ud i et område for sig selv.

Min egen personlige favorit er et IBM PS/2-tastatur. Der er ingen
følelse af gummi.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 22-03-09 21:17

> [...]
> ud i et område for sig selv.
>
> Min egen personlige favorit er et IBM PS/2-tastatur. Der er ingen

Nej, jeg skal ikke bruge bogstaver for at spille, men nu bruger jeg det også
til andet end spil.

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-03-09 21:58

Hagar wrote:

> Nej, jeg skal ikke bruge bogstaver for at spille, men nu bruger jeg det også
> til andet end spil.

Så køb et nyt til dagligt brug og behold det gode gamle til spil

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 23-03-09 09:37

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Så køb et nyt til dagligt brug og behold det gode gamle til spil
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Se, nu har jeg joystick, mus, Wacom tegneplade, printer og andre "løsdele"
på bordet, så det er lidt svært at finde plads til endnu et keyboard

Hagar

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-03-09 19:41

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> er værd at tage med i betragtning ?
>
> Jeg spiller lidt af hvert, Battlefield 2, Call of Duty 4 og Team fortress

Nu kender jeg ikke lige Razors keyboards, så et direkte lign. produkt kan
jeg ikke finde.
Jeg overvejer selv et indkøb af dette fede Logitech keyboard:
Måske kunne det også være noget for dig?

Mvh
Benjamin

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-03-09 19:46

Laziter [9440] skrev den 22-03-2009:
> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=500196
> Måske kunne det også være noget for dig?

Godt 1.100 for et keyboard?? What the..

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-03-09 20:11

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Godt 1.100 for et keyboard?? What the..

Hehe ja endnu er prisen lidt pebret, men det skyldes at det er et helt nyt
produkt.

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-03-09 20:15

Per Nielsen wrote:

> Godt 1.100 for et keyboard?? What the..

Mit nuværende kostede mere end 2000,- da det var nyt tilbage i 1991. Det
er 18 år gammelt og virker stadig som nyt...

Jesper Poulsen

Fra : Bufferzz

Dato : 22-03-09 21:18

> Godt 1.100 for et keyboard?? What the..

G11 eller G15 er billigere ...

Se evt også prisen på
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/
Over 9.000 kr

Men det er også fedt!

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-03-09 21:58

Bufferzz skrev den 22-03-2009:
> G11 eller G15 er billigere ...
>
> Se evt også prisen på
> http://www.artlebedev.com/everything/optimus/
> Over 9.000 kr
>
> Men det er også fedt!

He he.. ingen højere? Made in Taiwan, det må jeg nok sige Kan godt
huske jeg har læst om det før. Nu var jeg ikke gennem hele
bestillingsprocessen (...), er de omsider begyndt at sælge, eller er
der "lange ventetider"..

Fra : Hagar

Dato : 22-03-09 21:13

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=500196
> Måske kunne det også være noget for dig?

Det er det her jeg har nu
http://www.razerzone.com/gaming-keyboards/razer-tarantula

Det du henviser til, det er godt nok dyrt, men jeg må så bare vente til det
bliver billigere, eller finde noget andet

Hagar

Fra : Mads

Dato : 22-03-09 23:43

On Sun, 22 Mar 2009 18:47:15 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>tage med i betragtning ?
>
>Jeg spiller lidt af hvert, Battlefield 2, Call of Duty 4 og Team fortress 2

Hej Hagar

Jeg spiller selv bl.a. BF2 og COD4 og jeg har været rigtigt
glad for mit Logitech G15, både til spil og til alm. PC brug
hvor det f.eks. er rart at kunne se på det lille display hvis
der ligger en email og venter ude på serveren eller hvilken
sang det er Winamp er ved at spille.
De to ekstra USB porte er også rare at have til joysticks
og den slags.

Jeg har først haft det gamle blå G15 som jeg syntes var
lidt for bredt og det nyere mindre G15 med orange lys i.
Min favorit er helt klart det nye orange G15.

Det er dog ikke umuligt at mit G15 bliver skiftet ud med
det nye Logitech tastatur med farveskærm.
( den dag jeg vinder betydeligt mere end 42 kr i Lotto )

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 23-03-09 09:58

Hvis man nu kigger på noget der ikke er så almindeligt, så kunne det her
godt nok friste, det er sikkert og vist, og så er det i samme prislag som
G15.

http://www.roccat.org/Products/Products/ROCCAT-Valo/

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-03-09 17:06

Hagar wrote:

> http://www.roccat.org/Products/Products/ROCCAT-Valo/

Det har i hvert fald det helt korrekte layout omkring piltasterne. Der
skal være en markant mellemrum op til 'Delete', 'End' og 'Page Down'.

Jesper Poulsen

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 23-03-09 17:43

Jesper Poulsen skrev:

> Det har i hvert fald det helt korrekte layout omkring piltasterne. Der
> skal være en markant mellemrum op til 'Delete', 'End' og 'Page Down'.

Jeg bruger denne her:
http://www.steelseries.com/int/products/keyboards/fang/information

Gamepad kræver en del tilvænding, synes jeg, men nu er jeg glad for den.
Den virker upåklageligt.

Hilsen Niels

Fra : Hagar

Dato : 23-03-09 18:08

> [...]
> http://www.steelseries.com/int/products/keyboards/fang/information
>
> Gamepad kræver en del tilvænding, synes jeg, men nu er jeg glad for den.

Hvordan med tasterne, er tegnene graveret ned i tasterne, er der lys i eller
er det "bare" noget der er trykt oven på tasterne ?

Hagar

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-04-09 17:38

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in

> Mit ellers fede Razor keyboard skal skiftes, bogstaverne på tasterne
> er slidt af. Det næste jeg vil have, der skal der være lys i tasterne,
> er der nogen af jer der har nogle gode ideer til hvad det skal være.

Hvis du var glad for dit Razer, hvorfor så ikke købe et Razer Lycosa?

Totalt iorden gamer keyboard der også kan bruges til andet. Har selv et.

Responstiden er nærmest ikke eksisterende, og muligheden for at smide
makroer på samtlige taster er uvurderlig i spil.

Tasterne larmer dog en del, og det fås kun med nordisk layout.

Fra : Hagar

Dato : 02-04-09 21:15

> [...]
>
> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Det er sjovt du nævner det, for jeg har for 2 dage siden fået sådan et smidt
i nakken af en jeg underviser privat, han syntes jeg skulle have lidt ekstra

Du har ret i at det larmer i tasterne, og det er synd, for det er ellers et
godt keyboard, jeg har dog ikke "leget" med makroer endnu, læs at jeg ikke
fatter noget af det Aj, jeg skal se at gøre mig klog på det, og så skal
der rodes med det.
Det er jo også et keyboard der er meget mindre end mit tidligere Taratuela
board, fladere er det også, og så er der lys i alle taster, formidabelt, så
jeg lever nok med den plastik larm der kommer fra det.

http://www.razerzone.com/gaming-keyboards/razer-lycosa-keyboard

Hagar