Nvidia PhysX ?
Fra : Kim

Dato : 16-03-09 13:13

Da jeg skulle installere Medal of Hono: Airborne på
min PC, blev jeg nødt til at konplet afinstallere
Nvidia PhysX Engine, for at kunne installere.

Den ville kun acceptere version ældre versioner
end version 7.07.09 Ageia driver

Fint nok, virkede fint, men så virkede
Brothers in Arms - Hell's Highway ikke.
den bruger, nåede jeg lige at se, version 8, xxxx

Når jeg går ind og læser på
http://www.nvidia.com/object/nvidia_physx.html
kan jeg se at der er en der hedder
NVIDIA PhysX System Software WHQL Version: 9.09.0203
på 39.2 MB

Er det en god tink at installere denne nye PhysX
eller risikere jeg så at der går ged i den igen ?

Nogen der har prøvet den nye driver på
http://www.nvidia.com/object/winxp_182.08_whql.html
GeForce Driver Release 182 Version:182.08 Release Date:March 03, 2009 ?

Mvh Kim
(GEFORCE 9800GTX+ OC 512MB)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-03-09 02:01

"Kim" <Spam@noway.dk> skrev i meddelelsen

> Er det en god tink at installere denne nye PhysX
> eller risikere jeg så at der går ged i den igen ?

Har du spil der understøtter PhysX?
Hvis ikke, så er det vel egentligt lige meget da det ikke bliver brugt til
noget.
Noget helt andet er at PhysX ikke giver så fantatisk meget til spil.
Lidt ekstra effekter, men sidder man med en FPS og der er knald på, så
lægger man ikke mærke til det alligevel.
Brug hellere GPU kræfterne til den rene 3D oplevelse

> Nogen der har prøvet den nye driver på
> http://www.nvidia.com/object/winxp_182.08_whql.html
> GeForce Driver Release 182 Version:182.08 Release Date:March 03, 2009 ?

Nope, jeg holder mig til 179.48, den er for mig den mest stabile driver
(indeholder også PhysX).

Mvh
Benjamin

Fra : Kim

Dato : 17-03-09 10:06

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev
> Har du spil der understøtter PhysX?

Ja, som jeg skrev, jeg gentager:

Medal of Honour: Airborne kræver kun ældre versioner
end version 7.07.09 Ageia driver

Så virkede Brothers in Arms - Hell's Highway ikke.
Den kræver for at installere, hos mig,
Version PhysX_8.04.25_SystemSoftware.exe

Og hvis man installere nyeste driver
GeForce Driver Release 182 Version182.08 Release DateMarch 03, 2009
http://www.nvidia.com/object/winxp_182.08_whql.html
står der klart:
"Automatically installs the new PhysX System Software version 9.09.0203"

Så har man altså et problem, når div nye spil kræver
forskellige versioner af PhysX for at man kan installere.

> Hvis ikke, så er det vel egentligt lige meget da det ikke bliver brugt til
> noget.

Du spiller ikke de nye spil kan jeg se...

> [...]
> Brug hellere GPU kræfterne til den rene 3D oplevelse

> Nope, jeg holder mig til 179.48, den er for mig den mest stabile driver

http://www.google.dk/search?hl=da&q=GeForce+Driver+Release+179.48&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=GeForce+Driver+Release+

http://www.nvidia.com/object/nv_search_us.html?cx=009029091075083507105%3A9leknaf7r_8&cof=FORID%3A11%3BNB%3A1&ie=UTF-8&hl=en&gl=us&q=179.48#552

Nåe, du sidder på en lille bærbar - ...
GeForce version 179.48 findes kun til notebook.
ikke noget at sige til at du ikke kender noget til det.

/Kim

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-03-09 13:10

> [...]
>
> Så har man altså et problem, når div nye spil kræver
> forskellige versioner af PhysX for at man kan installere.

My bad, var vist en anelse træt da jeg satte mig til at skrive hehe.
Ja det er da noget skidt hvis der ikke er noget der hedder kompatibilitet i
PhysX verdenen.
Så kan man installere nye og gamle drivere i en uendelighed når man vil
spille, det holder ikke.

> Du spiller ikke de nye spil kan jeg se...

Jow det hænder da, jeg tester da demoer og den slags.

> Nåe, du sidder på en lille bærbar - ...
> GeForce version 179.48 findes kun til notebook.
> ikke noget at sige til at du ikke kender noget til det.

Jeg kender skam til det, jeg har såmænd også afprøvet PhysX på min bærbare
og det virkede fint.
Jeg synes bare at ikke at det giver det vilde når der er fart på.
Jeg når ihvertfald ikke at lægge mærke til ret meget i f.eks. UT.
Men når det sådan går mere stille for sig, ja så er der da en pæn forskel,
men igen så spiller jeg for at spille, ikke for at gå en tur og nyde
udsigten hehe

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-03-09 18:39

Laziter [9440] wrote:

> Lidt ekstra effekter, men sidder man med en FPS og der er knald på, så
> lægger man ikke mærke til det alligevel.

Hvis du ligger og camper i CoD4 med en assult rifle og har et LMG ved
siden af som panik-backup, så er PhysX-effekterne absolut det hele værd.
Jeg sad med LMG'en og var panik-backup for en camper - ren nydelse...

Jesper Poulsen

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-03-09 00:01

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du ligger og camper i CoD4 med en assult rifle og har et LMG ved
> siden af som panik-backup, så er PhysX-effekterne absolut det hele værd.
> Jeg sad med LMG'en og var panik-backup for en camper - ren nydelse...

Siden hvornår er CoD4 begyndt at supportere PhysX?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou