Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Boligkøb og skat
Fra : jimmi1311

Dato : 05-04-09 02:16

Hej

Min kæreste og jeg købte sidste år et hus til eget brug.

Jeg har rimelig styr på hvilke fradrag jeg kan få i forbindelse med
renter ol. Men jeg har hørt at der er nogle engangsudgifter som man
kan trække fra i forbindelses med købet.

Er det korrekt, og hvilke udgifter er det?

På forhånd tak,
Jimmi

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-04-09 15:48

jimmi1311 wrote:

> Jeg har rimelig styr på hvilke fradrag jeg kan få i forbindelse med
> renter ol. Men jeg har hørt at der er nogle engangsudgifter som man kan
> trække fra i forbindelses med købet.
>
> Er det korrekt, og hvilke udgifter er det?

Nej, der er ingen specielle fradrag til huskøbere. Tværtimod får du lov
til at betale tinglysningsafgifter af skøde (0,6%) og gæld (1,5% af den
del som overstiger den eksisterende tinglyste gæld i ejendommen), samt
1400 kroner for hvert dokument der skal tinglyses.

--
Jesper Lund