må man spise al det frugt man vil?
Fra : nomade

Dato : 22-04-09 12:56

Hej!
Jeg har aldrig været på slankekur før, så undskyld hvis mine spørgsmål er
dumme.
Jeg går og er sulten konstant og spiser en masse frugt, æbler og pærer osv.
og ville lige høre om man når er på slankekur godt må spise al det frugt man
vil?
Eller er det bedre at holde sulten ud?
Hilsen
Nomade

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-04-09 16:53

nomade skrev den 22-04-2009 13:55:
> Hej!
> Jeg har aldrig været på slankekur før, så undskyld hvis mine spørgsmål
> er dumme.

Eksisterer ikke!

> Jeg går og er sulten konstant og spiser en masse frugt, æbler og pærer
> osv. og ville lige høre om man når er på slankekur godt må spise al det
> frugt man vil?

Både ja og nej.

Ja i kraft af, at frugt trods alt er bedre end slik og chokolade.

Nej i kraft af, at frugt stadig indeholder en del sukker (naturligvis
afhængig af hvad frugt vi taler om)....og denne sukker giver udsving i
blodsukkeret, som igen påvirker ens humør, træthed og trang til at få
næste portion kalorier.
Sukker - uanset hvilken form det kommer i - giver godt et hurtig opkvik,
men næsten også hurtig lav blodsukker og man igen higer efter "næste
skud" sukker, igen uanset udformning.

> Eller er det bedre at holde sulten ud?

Absolut nej!

Så hellere finde noget, hvor man får god mæthedsfornemmelse i et stykke
tid. Ofte er det proteinrig mad det som giver den længstvarende
mæthedsfornemmelse.

Har du forsøgt at kigge SouthBeach-kuren? Der er masser af
"mætheds-mad" i den.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-04-09 17:39

> Jeg går og er sulten konstant og spiser en masse frugt, æbler og pærer
> osv. og ville lige høre om man når er på slankekur godt må spise al det
> frugt man vil?

Ikke hvis du gerne vil tabe dig. Regnestykket er enkelt nok - for mange
kalorier giver ikke vægttab.

Hvis du er sulten, så vil jeg foreslå at du spiser noget tungere til
måltiderne. Sørg for at få dit fedt og dine proteiner - mindst 80 g protein
om dagen og gerne mere. Det svarer i runde tal til 400 g kød. En anden
mulighed er at spise et stykke rugbrød ekstra til hvert måltid. Så får du en
bedre mæthedsfornemmelse, der holder længe.

Sult under kur medfører blot at man har det skidt. Ikke at man taber sig.

Mvh Maria

Fra : Birgit

Dato : 26-04-09 10:55

Spis noget der mætter i stedet for... masser af fibre. og protein....
Man må ikke spise alt det frugt man vil. spis i stedet gulerødder..