Min kat her smerter
Fra : Pia Hedegaard Kriste~

Dato : 13-05-09 14:17

I fredags hoppede min kat op i sengen som den plejer, den var godt nok
lidt mut som den nu altid er. Men da den hoppede ned var den halt på det
højre forben.
Vi tænkte den nok bare havde forstrukket det.
Som dagene gik blev den mere og mere stille, sov for det meste. Spiste
godt nok. Men om mandagen ringede jeg til dyrlægen som sagde at hvis det
ikke var blevet væsentligt bedre til om tirsdagen skulle jeg komme med
den for katte gjorde ikke væsen ud af sig hvis de havde brækket noget.
Jeg blev godt nervøs.... Min lille Andy kat....
Tirsdagen kom og Andy var nu også halt på det højre bagben og lå med dem
begge udstrakte og rystede som om den havde feber.
Den kom straks til dyrlægen. Men ved dyrlægen fejlede den intet. Hun
mærkede den ned af ryggen, men beklagede sig da hun kom ca til midten.
Hun valgte at give den noget beroligende da den ikke lige er så vild med
dyrlægen. Hun gav den også noget smertestillende og vi fik 2=4 halve
tabletter med hjem. Det skulle hjælpe og når vi så stoppede ville det
enten have hjulpet eller også skulle den ned og røntgenfotograferes.
Den var som en hel ungkat igen da vi kom hjem, fandt det højeste skab og
sprang derop. Rigtig en konge.
Dagen efter gav jeg den selvfølgelig sin ½ pille. Den startede ud med at
spise en go potion mad og drikke. Så skulle den lige løbe lidt efter
Tulle (vores anden kat). Så gik den ind og sov lidt.
Da den så kom op var den halt igen på sit forben. Selvom den får
smertestillende!

Er meget nervøs for min lille Andy, Hvad kan det være??

Med venlig hilsen
Pia Hedegaard Kristensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : battlefields

Dato : 13-05-09 19:28

"Pia Hedegaard Kristensen" <nogleledereerfoedtkvinderKATTE@BAKKEgmail.com>
skrev i en meddelelse news:beydnaz5LtjRVZfXnZ2dnUVZ8rqdnZ2d@giganews.com...
> [...]
> smertestillende!
>
> Er meget nervøs for min lille Andy, Hvad kan det være??

Hej
Jeg er ikke dyrlæge, men vil bare oplyse om at Calici virus godt kan give
disse symptomer. Men det har din dyrlæge vel tænkt på.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Ladyinred

Dato : 14-05-09 06:30

> [...]
> Jeg er ikke dyrlæge, men vil bare oplyse om at Calici virus godt kan give
> disse symptomer. Men det har din dyrlæge vel tænkt på.

Ups... ser først dit svar nu som jo er den samme idé som jeg har.
Mange hilsner
Birgit

Fra : Ladyinred

Dato : 14-05-09 06:28

skrev i meddelelsen news:beydnaz5LtjRVZfXnZ2dnUVZ8rqdnZ2d@giganews.com...
> [...]
> smertestillende!
>
> Er meget nervøs for min lille Andy, Hvad kan det være??

Det er da noget skidt med din Andy mis. Jeg ved ikke om du kan bruge det til
noget men jeg fandt denne artikel om Calicivirus hvor der står det kan give
halthed.....
http://www.dyrehospitalethobrovej.dk/sw24188.asp
God bedring med Andy..
Mange hilsner
Birgit

Fra : Pia Hedegaard Kriste~

Dato : 14-05-09 12:40

> [...]
til
> noget men jeg fandt denne artikel om Calicivirus hvor der står det kan give

Hej

Jeg var inde og se. Og Andy har intet af de symptomer som der beskrives.
Han har ikke feber. Løbende næse osv.....

Så snart han får den smertestillende og også før, så er han som han
altid er... Tror måske vi skal op og have den røntgenfotograferet på
mandag. De smertestillende piller er nemlig sidste gang på lørdag så
søndag kan vi se om de har hjulpet eller....

Det er bare træls....

Fra : battlefields

Dato : 14-05-09 13:12

skrev i en meddelelse news:c_ednZ7rUY2GnpHXnZ2dnUVZ8r2dnZ2d@giganews.com...

> [...]
> mandag. De smertestillende piller er nemlig sidste gang på lørdag så
> søndag kan vi se om de har hjulpet eller....

Hej
Jeg havde et kuld killinger (for maaaange år siden!) som pludselig begyndte
at halte, det var Calici og ingen af dem havde andre symptomer.
Hilsen Vibeke

Fra : Pia Hedegaard Kriste~

Dato : 14-05-09 19:35

> [...]
> Jeg havde et kuld killinger (for maaaange år siden!) som pludselig begyndte
> at halte, det var Calici og ingen af dem havde andre symptomer.

Så må jeg jo lige spørge når vi skal derned på mandag og have røntgen...
(håber ikke det bliver nødvendigt)

Hilsen Pia

Fra : Pia Hedegaard Kriste~

Dato : 14-05-09 12:43

> [...]
til
> noget men jeg fandt denne artikel om Calicivirus hvor der står det kan give

Ja og så er han naturligvis vacc. så håber da ikke det kan være det...
med ud fra symptomerne, så er der kun en Andy har, nemlig halthed.....