Hjælp! min kat spiser med døden som result~
Fra : charlotte ericsem

Dato : 27-04-09 14:18

Jeg har en lille killing på 5,5 måneder. Vi har haft den i næsten hele
dens levetid, fordi moderen blev slået ihjel.

Her i denne uge er hun begyndt at spise mærkeligt. Vi bygger hus og der
er en masse murestøv på 1. salen. Normalt er hun altid med deroppe og
lege, men nu er hun begyndt at spise af murestøvet, hvilket har fatale
konsekvenser. Så tog jeg hende en tur med udenfor, hvor hun straks
begyndte at slikke på betonen. Jeg tog hende med længere ud i haven,
hvor hun begyndte at slikke på den den gipsbeton vi har liggende. Til
sidst tog jeg hende med lhelt ud til enden af haven, hvor hun begyndte
at ernære sig med jorden.

Jeg troede at hun måske manglede kalk og forsøgte med en lille smule
laktosefri mælk, men det ville hun ikke have.

Kan det være en form for mineral hun mangler?
Det skal lige påpeges, at hun senest har været alvorlig syg, ikke spist
i en uge og har ligget i drop inde på dyrehospitalet. Nu er hun rask og
spisende - tilgengæld ALTspisende, så hun har fået stuearrest, men hun
keder sig jo ved at være lukket inde i stue og køkken kun. Jeg kan bare
ikke have hende rendende rundt alle vegne, så længe hun spiser ting, der
er giftige.

Jeg havde håbet at det kun var indtil hendes væske og spisebalance var i
orden igen, men nu er det en uge siden at vi fik hende hjem og hun
prøver stadig at spise det meget farlige murestøv.

Er der nogen, der kender problemet, har prøvet det, ved hvordan man
afvender etc.?

Med venlig hilsen
Tocs
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-04-09 15:40

In news:HYmdnT8o_vbnLWjUnZ2dnUVZ8uOdnZ2d@giganews.com,
charlotte ericsem <tocsKATTE@BAKKEmail.dk> typed:
> [...]
> hun prøver stadig at spise det meget farlige murestøv.
>
> Er der nogen, der kender problemet, har prøvet det, ved hvordan man

Jeg har aldrig haft det problem med nogle af mine katte, men ring til
dyrlægen og spørg, om der er noget hun mangler. Det koster jo ikke noget at
ringe.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats