"Dressere" katten til at holde sig fra
Fra : Studo

Dato : 18-04-09 20:33

Hej Katteeksperter

Jeg overvejer at flytte. Men der er et problem med en overdækket glasgang
(tropeklima)hvor dyr ikke må opholde sig. I det tilfælde det bliver et
problem skal jeg så enten gøre ham til indekat, flytte hjem (ham/os).

Hoveddøren går ud til denne glasgang. På bagsiden er der en terrasse,
hvor der indenfor 30 m er adgang til skovareal, samt enorme natur/sti/
mere skov.

Jeg har så drømmescenariet, hvor det lykkes at opdrage ham til at det er
nogo at komme med i glasgangen. Altså aldrig bevæge sig gennem
hoveddøren, og at han holder sig fra området i løbet af dagen. (klikker/
vandpistoler)
Eller at kattelemmen mod terrassen altså er lukket når jeg er på job.
(hvor han i dag alligevel ligger og daser indenfor hvor jeg bor nu). Det
betyder så at hvis jeg overnatter et sted, så er det hurtigere hjem igen
end nu. og pasning bliver også et større problem end det er idag.

Men hvad er jeres ideer og tanker ud fra denne spinkle beskrivelse.

Katten er fra et kuld vilkdkatte fra kattens værn, er idag 3.5-4 år og
indenfor det sidste halve/trekvarte år gået fra at være kælen når jeg er
alene med ham til også at være det når der er andre mennesker til stede.
Og han er et omdrejningspunkt i mit liv. (selvfølgelig) Han har i starten
været indekat, men med en ny lejlighed for nogle år siden og en kattelem,
blev det en anden kat. (krudtet bliver skudt af udenfor)
Nu betyder drømmejobbet bare at jeg ikke orker at pendle så langt (150km/
d) og samtidig kan flytte tættere på familie og venner.

De gode sider ved det ny bo har jeg så holdt ude fra denne smøre, det er
jo et katteforum, og ikke flytterådgivning.

Fra : LG

Dato : 19-04-09 08:56

Kan du ikke sætte en kattelem i terrassedøren, så katten kan gå ud på
terrassen og ind i skoven?
LG

Fra : Studo

Dato : 19-04-09 16:04

Den Sun, 19 Apr 2009 09:55:51 +0200 skrev LG:

> Kan du ikke sætte en kattelem i terrassedøren, så katten kan gå ud på
> terrassen og ind i skoven?
> LG

jo, det er også min tanke. Men døre ind til det overdækkede står åbent
når det er varmt/sommer. Der står møbler, er en allergisk person samt en
sandkasse til børnene. Om det liv der er i sådan en glasgang ikke vil
være for tiltrækkende, selvom der vil være råb/vandpistol og anden
bortskræmning er nok til at holde ham væk...