Til Norge med hunde
Fra : Mjav

Dato : 18-05-09 12:40

Er der nogen, der kan forklare mig i jævn dansk, hvad der kræves for at tage
hunde med til Norge.
Og er der specielle regler for en hvalp, der følges med sin mor ??

På forhånd tak....

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-05-09 13:07

In news:4a114933$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Mjav <lochnees@worldonline.dk> typed:
> Er der nogen, der kan forklare mig i jævn dansk, hvad der kræves for
> at tage hunde med til Norge.
> Og er der specielle regler for en hvalp, der følges med sin mor ??
>
> På forhånd tak....

Der står vist det meste her hos Netdyredoktor. Det er skam en større
procedure når man skal have sin hund med til de nordiske lande.

http://www.netdyredoktor.dk/sw15702.asp

Jeg mener også at Fødevarestyrelsen har en hjemmeside hvor det hele står.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : battlefields

Dato : 18-05-09 14:15

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.netdyredoktor.dk/sw15702.asp
>
> Jeg mener også at Fødevarestyrelsen har en hjemmeside hvor det hele står.

Hej
Her er fødevarestyrelsens oplysninger:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/Norge.htm

Hilsen Vibeke

Fra : Mjav

Dato : 18-05-09 15:38

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Tak til jer begge....
Jeg kan godt nok ikke se om der er specielle regler for hvalp i følge med
moderen.
For i følge reglerne omkring rabiesvaccination kan den først gives ved 3
mdr.alderen og så skal der gå yderlig 3 mdr. inden prøven.
Hvad gør man så hvis det er en hvalp under 6 mdr. ??

Fra : battlefields

Dato : 18-05-09 15:52

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mdr.alderen og så skal der gå yderlig 3 mdr. inden prøven.
> Hvad gør man så hvis det er en hvalp under 6 mdr. ??

Se her:
http://www.mattilsynet.no/import_eksport/innf_rsel_av_dyr_under_tre_m_neder_16591

Hilsen Vibeke

Fra : Mjav

> [...]