Hund med damp
Fra : oz3bto

Dato : 14-05-09 11:31

En veninde har en broholmer på lidt over 1 år

Den har så abselut ikke ro i røven og er nærmest umulig

Den vil hoppe op af folk og skubber man en ned igen vil den begynde at
bide/snappe efter en og bliver ved med at hoppe op

Mange ting er forsøgt intet hjælper.. Ender altid med at hun må smide
hunden enten i lænke eller hundegård for at gæster kan være i fred

Det er faktisk kun mig der kan gå frit omkring som gæst og det er efter jeg
have fat i den og brølede lidt af den efter en gang hoppen op og snappen

Veninden blev lidt paf da jeg gjore det men måtte sener indrømme at det
hjalp (Har ikke hoppet op ad mig siden)

Nogen her der kan komme med forslag til hvad hun selv kan gøre ved den.. Kan
jo ikke være rigtig at alle gæster skal have fat i hunden på den måde

Kan hunde egentlig have damp ? .. for den har bestemt ikke roen i sig .. Det
kan tonse rundt i 5-6 timer non stop .. Ja sågar køre Bugsy død 3-4 gange
og det er ellers ike nemt

Erik

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-05-09 12:59

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Det
> kan tonse rundt i 5-6 timer non stop .. Ja sågar køre Bugsy død 3-4 gange

Hej Erik

Det lyder som en hund, der ikke får motion nok, hverken fysisk, eller
psykisk.

Det næste lyder måske fjollet, men den savner også tryghed, og menneskelig
kontakt.

Derfor alle disse krumspring.

M.V.H....Benny..

Fra : oz3bto

Dato : 14-05-09 14:41

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> psykisk.
>
> Det næste lyder måske fjollet, men den savner også tryghed, og menneskelig

Veninden har et bettte landbrug og den får masser af motion .. Ja den fiser
faktisk rundt fra morgen til aften

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-05-09 18:11

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Veninden har et bettte landbrug og den får masser af motion .. Ja den
fiser
> faktisk rundt fra morgen til aften

Det var den fysiske side, så mangler vi kun resten....
For meget af den ene ting, erstatter ikke mangel på de andre.

M.V.H....Benny..

Fra : oz3bto

Dato : 14-05-09 19:11

> [...]
>
> Det var den fysiske side, så mangler vi kun resten....
> For meget af den ene ting, erstatter ikke mangel på de andre.

Vil lade det gå videre til hende

Fra : battlefields

Dato : 14-05-09 12:58

> [...]
Det
> kan tonse rundt i 5-6 timer non stop .. Ja sågar køre Bugsy død 3-4 gange

Hej
Det lyder ikke betryggende med en aggressiv hund af den størrelse, hvor
ejeren ikke kan styre den.
Under alle omstændigheder er det ikke typisk for en Broholmer at være så
aktiv, den betegnes alle steder som rolig, og en, der hellere ligger ned når
den er ude, end løber rundt.
Aggressivitet er en fejl ifølge standarden for racen.
Hilsen Vibeke

Fra : Pwh

Dato : 14-05-09 13:16

battlefields, skrev:

> [...]
> ligger ned når den er ude, end løber rundt.
> Aggressivitet er en fejl ifølge standarden for racen.

Der går ofte en dame med tre af slagens nede på Engen,
to voksne og en "lille" hvalp.
Det er tre utroligt rare og rolige hunde i fornuftig hundestørrelse

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 14-05-09 14:42

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> når
> den er ude, end løber rundt.
> Aggressivitet er en fejl ifølge standarden for racen.

Den er ikke aggrasiv .. den vil bare lege for den bider bestemt ikke til ..
napper bare lidt i jakker o.l.

Fra : apollo14

Dato : 14-05-09 20:05

oz3bto skrev:
> [...]
> kan tonse rundt i 5-6 timer non stop .. Ja sågar køre Bugsy død 3-4 gange

Få den lige tjekket for allergi, den lyder fuldstændig som min mors
nemlig. Den er den mest rolige nu, men den led simpelthen af støvemide
skulle være en teenager konstant.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-09 22:00

"apollo14" <apollo14dk@gmail.com> wrote in message

> Få den lige tjekket for allergi, den lyder fuldstændig som min mors
> nemlig. Den er den mest rolige nu, men den led simpelthen af støvemide
> skulle være en teenager konstant.

Vi har fået vores testet positiv for støvmider også, men det kom som kløe og
bylder...

Men jeg tror også mest på den skal have noget at tænke på, som kan få dens
hjerne kørt tør...

ex.vis en start kan være at sprede alt maden ud over græsplænen så kan den
hygge sig med at snuse det op...

Kasper

Fra : qfha

Dato : 20-05-09 14:46

On 19 Maj, 22:59, "Kasper" <Tjae> wrote:
> [...]
> hjerne kørt tør...
>
> ex.vis en start kan være at sprede alt maden ud over græsplænen så kan den

Prøv noget andet foder til den. Helst noget mindre lødigt.
mvh
qfha

Fra : Morten P

Dato : 20-05-09 22:16

> Den vil hoppe op af folk og skubber man en ned igen vil den begynde at
> bide/snappe efter en og bliver ved med at hoppe op

Den del er ret let at fikse.
Lydighedstræning - DÆK!
Så snart den gør dumme ting skal den i dæk. Og der skal den blive.
Så giver man den fri og gør den dumt igen, DÆK.
Efter kort tid stopper den de lege.

Mine hunde lærte ikke at trække på den måde.
Ekstremt effektivt, meget simpelt, imponerende for andre at se hvor godt
styr man har på sin hund da man kan få den i dæk i (næsten) alle
situationer.

Det kræver bare at man på alle gåture siger DÆK og efter et par sekunder
giver fri og fortsætter turen. Dette gentager man efter behag, men i starten
gerne 10-20 gange per tur.
Pludseligt sidder kommandoen og man kan bruge den overalt man vil have ro på
hunden.