Tæge tid
Fra : oz3bto

Dato : 07-05-09 20:42

15 styk fjernet på Bugsy efter en bette gå tur

Godt man har en hvid hund

Fra : JBH

Dato : 07-05-09 23:05

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> 15 styk fjernet på Bugsy efter en bette gå tur

Fy føj da.

Er det skov eller i græs hunden får de tæger fra ?

mvh
JBH

Fra : oz3bto

Dato : 08-05-09 11:49

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Fy føj da.
>
> Er det skov eller i græs hunden får de tæger fra ?
>
> mvh
> JBH

Det var efter en tur i skoven så vi regner med at han har fået dem der

Fra : /Peter

Dato : 08-05-09 06:05

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> 15 styk fjernet på Bugsy efter en bette gå tur
>
> Godt man har en hvid hund

Så var der lidt til grillen

Fra : oz3bto

Dato : 09-05-09 13:10

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> 15 styk fjernet på Bugsy efter en bette gå tur
>
> Godt man har en hvid hund

Blev til 8 mere idag

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 07:48

"oz3bto" skrev

> Blev til 8 mere idag

Hvor i landet ligger denne skov? Den må være hårdt ramt.

- Jensby

Fra : nielsen

Dato : 10-05-09 02:16

On 10 Maj, 08:47, "Jan Bang Jensby" <jansnabelabang-jensby.dk> wrote:
> "oz3bto" skrev

> Hvor i landet ligger denne skov? Den må være hårdt ramt.
>
> - Jensby

Kunne jeg også godt tænke mig at vide, - så man kan holde sig fra
den

Det lader godt nok til at der er flere flåter i år. Har alledere
fjernet flere fra mine katte end jeg har gjort de sidste par år
tilsammen, - men det siger så til gengæld ikke ret meget. De har altid
været så godt som flåtfri. (UDEN brug af kemikalier)
Jeg har fjernet et par stykker fra hunden i år. Forleden var han ude i
højt græs/skov/krat, men trods grundig eftersøgning, har jeg ikke
fundet nogen af de grimme bæster på ham efter den tur.

Fra : ager

Dato : 11-05-09 08:23

"nielsen" <Bikenomore@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg er også overrasket over så tidligt og i så stort antal de er på færde.
for en måned siden begyndte kattene at slæbe rundt på bæsterne, vel og mærke
kommer kattene kun i vores have, som er en alm. stor villahave!, så der er
de altså også de små blodsugere.
Hundene kommer næsten dagligt i skoven, men det er dog begrænset hvor mange
jeg har pillet af dem endnu.
de får også hvidløg dagligt som lægger en naturlig dæmper på bæsternes lyst
til at bide sig fast.

Men jeg kan stå og børste flåter af hundene, ihvertfald på de to
korthårede, inden de kommer i bilen efter en skovtur, så der er mere end
rigeligt af dem derude.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : qfha

Dato : 10-05-09 11:54

On 10 Maj, 08:47, "Jan Bang Jensby" <jansnabelabang-jensby.dk> wrote:
> "oz3bto" skrev

> Hvor i landet ligger denne skov? Den må være hårdt ramt.
>
> - Jensby

Det er mit indtryk, at det er rigtigt flåteår. Vi lufter hunde mange
forskellige steder, og alle steder er der langt flere flåter end
tidligere. Så der pilles mange af hundene hver dag. Både de som stadig
kravler rundt på hunden, og de som har sat sig fast. Her i huset
skylles de i øvrigt ud i toilettet. Har man en have, som hunden
efterfølgende færdes i vil jeg anbefale, at man bruger gift mod
flåterne, ellers er der risiko for man næste år selv avler en mængde
flåter som hunden slæber rundt. Ellers mener jeg, at gift er
unødvendig til flåterne, de drysser jo af når de har suget blod. Det
er da rigtigt at man taler om infektionsmuligheder, men jeg har
faktisk aldrig oplevet, at nogle af hundene er blevet syge af det.
mvh
qfha