Det går op det går ned
Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-05-09 18:56

Ja, som kom week-enden, hvor vi skulle se om Silkes vinger kunne bære.
Da det var 2 dage i rap havde vi allieret os med en BnB i Biersted
(reklame for stedet ses somme tider i gruppen her) og kørte nordpå
fredag med trailer på nakken for at have plads til tre hunde i bilen.

Nå - en laaang tur og vi fandt en skøn plet på jorden. Stedets hund
var en venlig hønsehund, som var meget interesseret i pigerne - og de
kunne fint lege. Biersted kro er forresten også et besøg værd, hvis
man er blevet småsulten.

Lørdag kørte vi til Aalborg med "stjernebarnet". Det blev til Very
Good og en 2. plads i juniorklassen. Dommeren mente at finde en
tandfejl - og ingen af juniortæverne fik andet end Very Good. Så vi
var hurtigt færdige

Søndag var det så klubbens egen udstilling og der var lidt flere hunde
end dagen før. Men det korte af det lange - superflot kritik med en
påpegning af to-tre småting, han mente kunne være anderledes (og som
blandt andet indeholdt sætningen "when she is finished growing into
her body I predict Her a great future") Excellent - vinder af
juniorklassen, næstbedste tæve efter bedste champion og CERT.
Der blev forøvrigt væltet grundigt rundt på et par andre klasser også
fra lørdag til søndag - nogle af hundene må have været på druk lørdag
aften ) Men sådan er dommere så forskellige.

Men - der er nye hunde på vej, så vi får se

Men hvis nogen skulle mangle et sted at overnatte nord for Aalborg går
man ikke forkert ved at spørge i Biersted - jeg har kun pænt at sige
om stedet og hvis i har interesse for havenisser, gjøl-trolde med
videre så pas på dankortet.

Fra : Lene Nielsen

Dato : 04-05-09 00:47

On 3 Maj, 19:56, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:
> [...]
> man ikke forkert ved at spørge i Biersted - jeg har kun pænt at sige
> om stedet og hvis i har interesse for havenisser, gjøl-trolde med

Stort til lykke med princessen. Der er vist ikke mange unghunde, der
ikke har prøvet en op og ned tur, lige meget hvor gode de er. Og ikke
for det, very good er jo heller ikke nogen ringe bedømmelse for en
unghund.

VH Lene

Fra : Ivan Madsen

Dato : 04-05-09 18:35

On Sun, 3 May 2009 23:46:32 -0700 (PDT), Lene Nielsen
<lnsandybear@gmail.com> wrote:

<...>

> [...]
>ikke har prøvet en op og ned tur, lige meget hvor gode de er. Og ikke
>for det, very good er jo heller ikke nogen ringe bedømmelse for en

Takker - Aalborg udstillingen var kvalifikation til Crufts og nu blev
der så ikke nogen ungtæve fra OES, sådan er der så meget. Alle hanner
fik Excellent så hun havde nok brugt dem op ) At hun mener at finde
en fejl på Silke og dømmer hende ned er helt OK.

Fra : ager

Dato : 04-05-09 11:31

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> her body I predict Her a great future") Excellent - vinder af
> juniorklassen, næstbedste tæve efter bedste champion og CERT.

Det var jo ikke så ringe endda! (-;
Tillykke!

Jeg har jo "min egen" Ludwig, en oes på 1,5 års tid på mit lømmelhold og har
fulgt ham siden han var stor hvalp, pragtfuldt livsstykke!, han er fra
svensk opdræt.
Havde det ikke været for al den pels, så kunne jeg godt falde i med sådan
en.. (-;

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 04-05-09 18:36

On Mon, 4 May 2009 12:31:17 +0200, "ager" <big@city.dk> wrote:

<...>

>Det var jo ikke så ringe endda! (-;
>Tillykke!

Tak!

> [...]
>svensk opdræt.
>Havde det ikke været for al den pels, så kunne jeg godt falde i med sådan

Det er pelsen der skaber den helt specielle hund Selv om de
nedklippede også er charmerende.

Fra : battlefields

Dato : 05-05-09 15:03

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
news9uv412chhm130ov33ofs8otpdkeoes95@4ax.com...
:
> Det er pelsen der skaber den helt specielle hund Selv om de
> nedklippede også er charmerende.

Hej Ivan
Det var lidt af en nedtur i forhold til sidst, men tillykke alligevel
herfra!
Kommer I til Vejen?
Hilsen Vibeke

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-05-09 18:00

On Tue, 5 May 2009 16:02:34 +0200, "battlefields"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>:
>
>Hej Ivan
>Det var lidt af en nedtur i forhold til sidst, men tillykke alligevel

Certifikattyven skal til Vejen mindst en af dagene Og nedtur -
naah, vi vidste jo, der kom nogle flere gode hunde de to dage, så
næstbedste tæve søndag er vi fuldt tilfredse med og mere til. Lørdag -
tjaah, somme tider kan en dommer ikke lide hunden og så går det sådan.
Når hun mener at finde en bidfejl kan hun ikke gøre andet end dømme
hunden ned, sådan er livet.

Fra : battlefields

Dato : 05-05-09 18:58

> [...]
> tjaah, somme tider kan en dommer ikke lide hunden og så går det sådan.
> Når hun mener at finde en bidfejl kan hun ikke gøre andet end dømme

Hej
Jeg synes i hvert fald resultatet var meget flot!
Det bliver spændende at høre hvordan det går i Vejen.
Hilsen Vibeke