Skåret trædepude
Fra : Pwh

Dato : 02-05-09 14:04

Min stakkels Angel har skåret sig i trædepuden på venstre bagben.
Det er ikke slemt nok til dyrelæge, såret er ikke så langt men ½-dybt
og bløder stadig en smule.
Jeg har self renset og chekket for fremmedlegmer og skyllet med klorhexidin.

Spørgsmålet er nu om jeg bør forbinde poten eller ej.
Min hundebog anbefaler forbinding i nogle dage for at holde skidt væk,
det lyder jo fornuftigt nok.
Men Angel er ved at dø over sin forbinding, nu virker poten slet ikke
Hvad plejer i at gører ved den slags småskader i trædepuden,
jeg vil helst pille den forbinding af hende igen og så bare rense såret ofte.

/Jens (hvis tyson ville værer død af samme skade, har meget følsomme poter)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-05-09 14:13

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> writes:

> Min stakkels Angel har skåret sig i trædepuden på venstre bagben.
> Det er ikke slemt nok til dyrelæge, såret er ikke så langt men ½-dybt
> og bløder stadig en smule.

Det er ikke længden der er farlig, men dybden. Man skal være ret
forsigtig med at det ikke vokser sammen udefra, for så kan der danne
sig grimme betændelser inden i.

> Spørgsmålet er nu om jeg bør forbinde poten eller ej.
> Min hundebog anbefaler forbinding i nogle dage for at holde skidt væk,
> det lyder jo fornuftigt nok.

Det ville jeg gøre. Da Siri skar poten op gik hun med forbinding i
halvanden måned. Alternativt kan du forbinde det indtil på mandag og
så smutte ud og købe en sok til hende. Altså sådan en som f.eks.
beredskabsstyrelsen bruger til deres hunde, når de skal arbejde i
områder med glasskår. Det kan vel holde det værste ude.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 14:20

> [...]
> beredskabsstyrelsen bruger til deres hunde, når de skal arbejde i
> områder med glasskår. Det kan vel holde det værste ude.

Vi syede gamle tennis sokker ind... de kan laves til udenpå forbinding eller
uden

Kasper

Fra : Pwh

Dato : 02-05-09 19:19

Kasper, skrev:

> Vi syede gamle tennis sokker ind... de kan laves til udenpå
> forbinding eller uden

Vi har lige testet din fidus af, virkede perfekt
Så kan hun bruge sådan en sok de næste dage når vi går tur.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 02-05-09 15:18

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Det er ikke længden der er farlig, men dybden. Man skal være ret
> forsigtig med at det ikke vokser sammen udefra, for så kan der danne
> sig grimme betændelser inden i.

Det er jeg obs på, min kat er ekspert i at få bylder pgr dybe sår
der er helet udefra.
Mine hunde har bare været forskånet for den slags hidtil,
kun lidt småskrammer er det blevet til.

> Det ville jeg gøre. Da Siri skar poten op gik hun med forbinding i
> halvanden måned.

Lyder som om at Siri havde skåret sig noget mere alvorligt end Angel.
Tror jeg vil nøjes med en forbinding når hun skal luftes i første omgang,
det er jo tit sundt at få noget luft til et sår, selv undgår jeg så vidt muligt
at forbinde egne skader, synes det trækker helingen i langdrag.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-05-09 15:38

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> writes:

> Lyder som om at Siri havde skåret sig noget mere alvorligt end Angel.

Desværre ja. Der var klart udsyn til knogler. Dyrlægen spurgte pænt om
ikke det kunne vente til dagen efter. Jeg mener dog ikke at jeg bare
var en hysterisk hundeejer, da jeg sagde at det kunne det altså ikke.
Det mente dyrlægen heller ikke da han så det. :)

Men i dag kan man knap nok se arret. God bedring til Angel.

Fra : Pwh

Dato : 02-05-09 15:52

> [...]
> var en hysterisk hundeejer, da jeg sagde at det kunne det altså ikke.
> Det mente dyrlægen heller ikke da han så det. :)

Ok, sammenlignet med det er Angels kun en rift.
En skade som den Siri havde fået havde jeg jeg også hevet Angel
til dyrelæge med, og ikke spurgt her i første omgang

> Men i dag kan man knap nok se arret. God bedring til Angel.

Takker, hun er heldigvis ikke pivet ligesom Tyson (hans tynde Schæferblod)

/Jens

Fra : jopa

Dato : 02-05-09 15:02

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Hvad plejer i at gører ved den slags småskader i trædepuden,
> jeg vil helst pille den forbinding af hende igen og så bare rense såret
> ofte.

Kopattesalve og selvrensning.
Intet er bedre til heling end hundens eget rensning.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-05-09 15:12

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Kopattesalve og selvrensning.
> Intet er bedre til heling end hundens eget rensning.

Sværger jeg så vidt muligt også til.
Men du ville altså ikke forbinde poten ?

/Jens

Fra : jopa

Dato : 02-05-09 16:42

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Men du ville altså ikke forbinde poten ?

Næ så bliver den da først syg
Frisk luft og slikning plejer at virke her.

Har aldrig besøgt dyrlæge for en skåret pote med mindre selvf det er som
Trine beskriver

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-05-09 16:54

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Næ så bliver den da først syg
> Frisk luft og slikning plejer at virke her.

Er det mig der skal slikke hendes pote :-?

/Jens (der skal have alt skåret ud i pap)

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 20:39

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> wrote in message
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Næ så bliver den da først syg
> Frisk luft og slikning plejer at virke her.

Vores hund fik en flænge på oversiden af poten, jeg tror efter en uge hvor
han blev ved med at slikke det op, blev han syet...
(alle hans hår på oversiden af poten var også slikket væk...

Men tror det var den første dyrlæge der så på det der sagde det skulle
vasket i sæbevand 2 gange dagligt.., tror det ødelagde det af...

Kasper

Fra : JB

Dato : 02-05-09 16:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ofte.
>
> /Jens (hvis tyson ville værer død af samme skade, har meget følsomme

Det har jeg også været ude for med min collie.
Men jeg fik (købte) hos dyrlægen noget selvklæbende, elastisk forbinding,
som var meget nemt at lægge på, og som beskyttede fint. Min hund var slet
ikke generet af det, og det var også meget nemt at skifte.

Hilsen
Jytte

Fra : ager

Dato : 03-05-09 09:03

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> som var meget nemt at lægge på, og som beskyttede fint. Min hund var slet
> ikke generet af det, og det var også meget nemt at skifte.

Det kan også købes på apoteket, det er faktisk ret smart og holder bedre end
diverse sokker og anden forbinding.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-05-09 15:55

On Sun, 3 May 2009 10:02:50 +0200, "ager" <big@city.dk> wrote:

>"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen

>Det kan også købes på apoteket, det er faktisk ret smart og holder bedre end
>diverse sokker og anden forbinding.

Det lyder som det Hans fik på da han havde flækket en negl og måtte
ha' den fjernet helt. Hvis det er den salgs kan det fåes i
neon-orange.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ralph

Dato : 02-05-09 16:15

> [...]
> og bløder stadig en smule.
> Jeg har self renset og chekket for fremmedlegmer og skyllet med

Rissa har det bedst med 180 km/t og så kommer man ofte til skade, første
gang helede såret af sig selv, men det var ømt nok til at hun så vidt muligt
gik på de hvide striber ved vejkanten.
Anden gang kunne det ikke heles og tåen skulle amputeres.
Nu er hun så skadet igen og jeg har købt nogle hundestrømper som vi bruger
når hun går tur. Vi smører med kopattesalve flere gange om dagen og det
heler fint.

--
Ralph