Urenlig hund
Fra : Nuser

Dato : 01-05-09 07:01

Hej

Jeg har virkelig brug for noget indput.

Jeg er i besiddelse af et stk blandingshund. Puddel og noget terrier (gætter
selv på ruhåret). Købt som genbrugshund for knap 2 år siden på internat i
Brande.

Hunden er 3½, kastereret handhund (kryptosid). Hvorfor den blev indleveret
til internat i sin tid ved jeg ikke.

I den tid jeg har haft hunden har der ingen problemer været, men inden for
den sidste måned er han blevet urenlig. Han tisser op ad døre og møbler
indendørs.

Han bliver luftet regelmæssigt, som altid. Og i den sidste tid oftere.

Han er urenlig både når vi er hjemme og når han er alene. Eller alene...vi
har også en anden hund. En 7 år gammel hanpuddel. De er gode venner og ingen
dominanskampe mellem dem.

Nogle der har en forklaring ? Må indrømme at jeg kraftig overvejer en
aflivning, da det er temmelig ulækkert...og ikke lige en hund jeg mener jeg
kan forsvare at omplaceres igen.

Hilsen nuser

Fra : Lene Nielsen

Dato : 01-05-09 00:12

On 1 Maj, 08:01, "Nuser" <tortieFJERNDE...@ofir.dk> wrote:
> [...]
>
> Nogle der har en forklaring ? Må indrømme at jeg kraftig overvejer en
> aflivning, da det er temmelig ulækkert...og ikke lige en hund jeg mener jeg

Hej

Har du indtryk af, at han markerer, eller er det fordi han er
trængende ? Hvis det er det sidste, ville jeg starte med at prøve
dyrlægen. Ting som blærebetændelse og diabetes tvinger en hund til at
tisse oftere end normalt. Har du indtryk af at han drikker mere end
normalt ?

Hvis der ikke er nogen sundhedsproblemer, ville jeg nok som det første
forsøge forfra med renlighedstræning, dvs. vogte over ham som du ville
en hvalp, så du har en mulighed for at tage ham på fersk gerning og
korrigere ham.

Jeg ville bestemt heller ikke omplacerer ham. Hvis du, som jeg
formoder er glad for ham, ikke kan leve med problemet, hvordan kan man
så forvente at andre, der ikke har et forhold til ham, kan. Og han
har jo allerede været omplaceret en gang, det må være nok.

Held og lykke med ham. Lene

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 07-05-09 07:37

"Nuser" <tortieFJERNDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hilsen nuser
>Kastreret og kryptosid er ikke det samme kastreret er opererer testiklerne
kryptosid testiklerne er ikke faldet ned i pungen en el.begge kan være
generende
for hunden og gøre den agresiv.

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-05-09 00:59

> [...]

> den sidste måned er han blevet urenlig. Han tisser op ad døre og møbler

Er der sket et eller andet i den sidste tid som kan have gjort din
hund usikker? Har du ellers kunnet iagttage nogen ændinger i adførden?

> Han bliver luftet regelmæssigt, som altid. Og i den sidste tid oftere.

Besørger han noget på de ture? Hvis ikke, peger det i retning af det
jeg skrev om usikkerhed.

> Han er urenlig både når vi er hjemme og når han er alene. Eller alene...vi
> har også en anden hund. En 7 år gammel hanpuddel. De er gode venner og ingen
> dominanskampe mellem dem.

Dominans skal man nogen gange se godt efter for at kunne iagttage.
Prøv at fodre hundene med større afstand imellem sig, og prøv at gå
tur med dem enkeltvis, og iagttag hvordan de modtager hinanden ved
hjemkomsten.

Hilsen Kim