Tæger.
Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-04-09 13:05

Vi har lige fundet en lille tæge i øret på vores hund.

Har forsøgt at få den af med en pincet, men kræet sidder bedre fast end som
så.
Hunden lader os ikke rode så længe med øret, måske fordi det gør lidt ondt,
når jeg tager fat i tægen.

Hvordan får I andre sådan noget skidt af??
Synes at have hørt om en tægetang, kan det være rigtigt??

Eller kan man smøre noget på tægen så den slipper??

Elmer

Fra : Mads Petersen

Dato : 27-04-09 13:41

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Synes at have hørt om en tægetang, kan det være rigtigt??
>
> Eller kan man smøre noget på tægen så den slipper??

Hej Elmer,

Vi har en tægetang og den virker fint.
Ifølge vores dyrlæge er det med at smøre olie på og så massage den af,
faktisk en dum idé, da tægens hoved kan blive siddende hvis man er uheldig.
Skal dog lige siges at vi har gjort det før vi fik en tægetang.

Fra : perpedel@gmail.com

Dato : 27-04-09 06:50

On 27 Apr., 14:04, "Elmer Fjort" <Whokn...@Whocares.com> wrote:
> [...]
> når jeg tager fat i tægen.
>
> Hvordan får I andre sådan noget skidt af??

Jeg bruger normalt en tægetang, men hvis den ikke lige er i nærheden,
så tager jeg fat i tægen med tommel- og pegefinger, og drejer tægen
rundt. Den slipper hurtigt huden

> Synes at have hørt om en tægetang, kan det være rigtigt??
Jep, købes hos dyrehandleren og koster så vidt jeg husker omkring 25
kr

> Eller kan man smøre noget på tægen så den slipper??

Nogen smører den ind i margarine, men jeg mener at have hørt, at man
derved kan få tægen til at kaste op og derved smittes hunden nemmere
med borrelia (ved ikke lige om det staves sådan)

Hilsen Jytte M - nu også med kat

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-09 13:51

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> wrote in message
> [...]
> Synes at have hørt om en tægetang, kan det være rigtigt??
>
> Eller kan man smøre noget på tægen så den slipper??

Har gode erfaringer med en tæge(flåt) "koben". Der kommer 2 i en pakke (en
til de små, og en til de store)

Jeg synes de er bedre end den rødhvide plastik tægetang jeg også har.

Bjarne K.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-04-09 14:21

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i en meddelelse

> [...]
> til de små, og en til de store)
>
> Jeg synes de er bedre end den rødhvide plastik tægetang jeg også har.

Vi har fået den af.

Konen tog og dyppede fingeren i noget hånd desfincerings middel(noget
gel agtigt noget, som primært består afsprit.)
Det fik tægen til selv at slippe.

Elmer

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-04-09 15:38

In news:gt470o$n0a$1@newsbin.cybercity.dk,
Elmer Fjort <Whoknows@Whocares.com> typed:
> [...]
> Synes at have hørt om en tægetang, kan det være rigtigt??
>
> Eller kan man smøre noget på tægen så den slipper??

Ingen god íde at smøre noget på. En tægetang er særdeles effektiv, og den
får også tægens hoved med. Jeg har selv én.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hm

Dato : 27-04-09 17:23

Ejer ikke en tæge tang, ud over min tommel og langfinger - godt i bund
og så er den væk.

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 27-04-09 20:11

Hm, skrev:
> Ejer ikke en tæge tang, ud over min tommel og langfinger - godt i
> bund og så er den væk.
>
> Hanne

Nemlig

/Jens

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-04-09 22:57

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> In news:gt470o$n0a$1@newsbin.cybercity.dk,
> Elmer Fjort <Whoknows@Whocares.com> typed:

> Ingen god íde at smøre noget på. En tægetang er særdeles effektiv, og den
> får også tægens hoved med. Jeg har selv én.

Nu er der ikke snak om at smøre noget på. Det håndrensemiddel som blev
brugt, var hvad der kunne være på spidsen af fingeren.

Hvad er der galt i det?? Frelste holdninger duer ikke konkrete fakta tak.
Når tægen slap af sig selv, var hovedet også med.

Elmer

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-04-09 05:36

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> [...]
tak.
> Når tægen slap af sig selv, var hovedet også med.

Det der kan være galt i det, er at det kan få flåten til at give slip på sin
maves indre...

Altså som havde vi selv en mægtig brandert på....

Og det er på denne måde, chancen for Borrelia smitten overføres fra flåt til
hund, eller for den sags skyld.... Mennesker.

Førhen, var det en ganske normal måde at fjerne dem på, men den frarådes nu
om dage.

Hvor stor skade det gør, at hovedet bliver derinde, er vist ret begrænset...
Du har alligevel aldrig set en hovedløs, der kastede op. Og det er altså
maveindholdet der er farligt for hund og menneske, og næppe hovedet.

M.V.H....Benny..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-04-09 08:34

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> writes:

> Hvor stor skade det gør, at hovedet bliver derinde, er vist ret begrænset...
> Du har alligevel aldrig set en hovedløs, der kastede op. Og det er altså
> maveindholdet der er farligt for hund og menneske, og næppe hovedet.

Hvis hovedet bliver siddende i huden, går der en smule betændelse i
det og hovedet bliver stødt ud. Jeg har haft flere hoveder siddende
rundt omkring, for de flåter der bider sig fast på mig er typisk er på
larvestadiet, så de er for små til at tage med fingrene og der må en
pincet til.

Mvh Trine, der har haft masser af flåter, men så vidt vides aldrig har
været smittet af noget.

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-04-09 10:04

In news:gt59o6$1401$1@newsbin.cybercity.dk,
> [...]
>
> Hvad er der galt i det?? Frelste holdninger duer ikke konkrete fakta
> tak. Når tægen slap af sig selv, var hovedet også med.

Beklager, at jeg efter bedste overbevisning besvarede dit indlæg.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-04-09 08:31

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> writes:

> Hvordan får I andre sådan noget skidt af??

Jeg tager fat om den med tommel- og pegefinger og hiver den af med et
jævnt træk. Det er meget sjældent flåten går over af det og endnu har
jeg ikke oplevet dyr blive sure på mig over at jeg gør det.

Jeg er nemlig et af de der underlige mennesker, der skal snakke med
alle de dyr jeg møder på min vej og de fleste mennesker er meget glade
for at jeg gider fjerne de flåter jeg møder på deres dyr. Jeg har også
en klosaks i håndtasken og det er ikke så få hunde jeg har klippet
ulvekløer på - mange tænker ikke over at de ikke bliver slidt ligesom
de andre kløer.

Og bare lige for en god ordens skyld. En tæge har ikke noget med en
flåt at gøre. En tæge ligner en bille og har seks ben, en flåt har
otte ben. Tægerne er fuldstændig uskadelige.

Tæger: http://www.vestrehus.dk/Dyresider/naebmundede.htm

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : /Peter

Dato : 30-04-09 11:26

> [...]
> Synes at have hørt om en tægetang, kan det være rigtigt??
>
> Eller kan man smøre noget på tægen så den slipper??

Den falder selv af ...

Fra : Hm

Dato : 30-04-09 14:08

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse

> Den falder selv af ...

Ja, men ikke før den er stor og fed, hvem bryder sig om at træde på sådanne
en ulækker tingest.

Desuden så er den heller ikke helt ufarlig.

Hanne/ som ikke ønsker at se sin hund med en fed tæge

Fra : /Peter

Dato : 30-04-09 15:19

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse

> Ja, men ikke før den er stor og fed, hvem bryder sig om at træde på
> sådanne en ulækker tingest.

Du skal heller ikke træde på den !

> Desuden så er den heller ikke helt ufarlig.

Hvordan er dennne store fede blodfyldte bønne farlig ?

> Hanne/ som ikke ønsker at se sin hund med en fed tæge

Ja, hvad man ikke ser har man ikke ondt
- hvad tror du ellers din hund slæber rundt med som du ikke kan se?

Fra : Hm

Dato : 30-04-09 16:11

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, hvad man ikke ser har man ikke ondt
> - hvad tror du ellers din hund slæber rundt med som du ikke kan se?

nu er jeg jo en meget heldig sjæl , så selvfølgelig kan jeg ikke undgå,
at træde på sådan en fed tingest hvis den ligger på mit gulv.

Jeg tror bestemt ikke min lille søde hund slæber rundt på ulækre ting,
hverken dem jeg kan se eller ikke se.

Hanne/ hvis schæfer rigtig har været ude og sommerbade i dag

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-04-09 16:50

"Hm" <mishm8116@gmail.com> writes:

> Ja, men ikke før den er stor og fed, hvem bryder sig om at træde på sådanne
> en ulækker tingest.

Nej, det er ulækkert og de fylder faktisk ret meget på et gulv, når de
sådan er splattet ud. Det er nemlig ikke altid vi når at fange dem på
Siri. I år frygter jeg mest hvor mange Ellen når at spise, for hun
stopper ALT i munden.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Hm

Dato : 30-04-09 17:34

> [...]
> sådan er splattet ud. Det er nemlig ikke altid vi når at fange dem på
> Siri. I år frygter jeg mest hvor mange Ellen når at spise, for hun

Hej, Trine, jeg tror helt bestemt - absolut ingen

Hanne/ som ikke kan holde den anden tanke ud

Fra : jopa

Dato : 30-04-09 18:24

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Hanne/ som ikke kan holde den anden tanke ud

Jeg tænker med afsky på dem der har hunde med i sengen og møblerne

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 30-04-09 18:37

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Jeg tænker med afsky på dem der har hunde med i sengen og møblerne

Ja, men John, det er fordi du ikke ved hvor hyggeligt det er

Hanne/ som har en smuk og klog "sofaschæferhund"

Fra : jopa

Dato : 30-04-09 20:04

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Hanne/ som har en smuk og klog "sofaschæferhund"

Jeps fyldt med tæger lus op lopper bvadr

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 01-05-09 08:15

> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Jeps fyldt med tæger lus op lopper bvadr

det er jo netop fordi hun er en velplejet sofa/senge hund, at hun hverken
har lopper eller tæger

Hanne/ som bare har flere hundehår i sofaen end John

Fra : jopa

Dato : 01-05-09 09:40

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Hanne/ som bare har flere hundehår i sofaen end John

Nu er vi jo nogen der sover med silkepyjamas og silke sengetøj

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-05-09 10:45

jopa, skrev:
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Nu er vi jo nogen der sover med silkepyjamas og silke sengetøj

Har du ikke en billede af Milo i den mundering

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-05-09 12:43

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Har du ikke en billede af Milo i den mundering

Milo har sin egen yndige kreation bestående af en to delt spadserdragt i
flonnel med palietter, samt tilsvarende kyse.
Alt i pink
Han er å så bedårende

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-05-09 15:58

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Milo har sin egen yndige kreation bestående af en to delt
> spadserdragt i flonnel

Ville have gættet på kameluld

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-05-09 11:23

On Fri, 1 May 2009 10:39:36 +0200, "jopa" <admin@jp-webs.invalid>
wrote:

>"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

>Nu er vi jo nogen der sover med silkepyjamas og silke sengetøj

Altså silkesengetøjet er da forbeholdt hundene!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-04-09 18:30

"Hm" <mishm8116@gmail.com> writes:

> Hej, Trine, jeg tror helt bestemt - absolut ingen

Du tager fejl. Jeg har lige fjernet en halvtygget fra hendes mund. Men
det passer fint til resten af dagen... (http://www.trinekc.dk/blog)

Mvh Trine, der ikke er så sart

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Hm

Dato : 30-04-09 18:42

> Du tager fejl. Jeg har lige fjernet en halvtygget fra hendes mund. Men
> det passer fint til resten af dagen... (http://www.trinekc.dk/blog)
>
> Mvh Trine, der ikke er så sart

ja, efter sådan en start kan jeg godt se at en bette tæge ikke kan vippe dig
af pinden

Hanne/ som jo både er pivet og sart