Hund forsvundet fra Føtex v. Vanløse stati~
Fra : Ragna

Dato : 22-04-09 09:03

En venindes datter tøjrede sin hund foran Føtex ved Vanløse station i går
eftermiddags ved fem-tiden, og da hun kom ud igen, var der kun den tomme
snor og halsbåndet tilbage.
Hunden er sandsynligvis en krydsning mellem en schæfer og en labrador, men
ligner mest en schæfer i pelsen, som man kan se på dette billede:
De unge mennesker har fået den tre-årige hanhund gennem et internat, og har
kun haft den en lille måneds tid, så de ved ikke, om den måske vil forsøge
at løbe tilbage til sit (skilsmisse)hjem, som de ikke må få adressen på,
eller om den venlige hund simpelthen er blevet stjålet. Det sidste kunne
desværre nok være tilfældet, da halsbåndet blev tjekket, før den unge pige
gik fra Felix.
Politiet og internatet er underrettet, og jeg har rådet min veninde til at
anbefale efterlysning på Dyrenettet og Hundegalleriet.
Hvis nogen i området ser en hund løbe forstyrret rundt uden halsbånd, og den
ellers svarer til billedet, behøver man ikke være bange for at kontakte den,
da Felix er meget venlig over for alt og alle.
--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : Ragna

Dato : 22-04-09 09:28

Min veninde har lige fortalt, at hunden er blevet fundet i god behold.
Politiet har lige ringet.

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-04-09 10:25

In news:49eed537$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ragna <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> typed:
> Min veninde har lige fortalt, at hunden er blevet fundet i god behold.
> Politiet har lige ringet.

Dejligt Ragna. Man bliver så ked af det, når en hund forsvinder på den måde.
Jeg personligt ville aldrig efterlade hverken en hund eller en barnevogn
uden for butikker. Der findes desværre så mange syge mennesker, der kan
finde på at fjerne både hunde og børn når de ikke er under opsyn.

Godt at den rare vovse er tilbage hos ejeren.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hm

Dato : 22-04-09 18:30

godt den blev fundet, sad lige at tænkte "bare den var løbet væk"
så var der da en god chance for at den ville komme tilbage til ejeren.

Hanne/ som var så bange for, at den var stjålet.

Fra : Ragna

Dato : 22-04-09 19:07

Tove skrev:
>Godt at den rare vovse er tilbage hos ejeren.

Ja, selv om jeg ikke har mødt vovsen personligt, føler jeg det som om jeg
kender ham gennem min venindes beskrivelse.
Jeg fældede skam også en glædeståre, da jeg hørte, at en venlig dame havde
bragt ham til et internat, og endda havde tilbudt at overtage ham, hvis
ejerne ikke blev fundet.

Hanne skrev:
<godt den blev fundet, sad lige at tænkte "bare den var løbet væk"
>så var der da en god chance for at den ville komme tilbage til ejeren.

Det var vist også ejernes store skræk, at Felix var stjålet - og hvem ved
hvilken skæbne han så havde fået.
Uvisheden ville have forfulgt dem altid.

--
Mange hilsener fra Ragna.