hund halter
Fra : pbc

Dato : 18-04-09 02:51

hej alle

vi har en 9 måneder gammel hvalp som pludselig en morgen ikke ville
støtte på sit højre forben og som helst ville lige ned nu er det også
blevet på højre bagben og måske lidt mindre på højre forben er der
nogen der ved eller kender noget til hvad det kan være

på forhånd tak

Patrick B.C

Fra : ager

Dato : 18-04-09 09:54

"pbc" <pbcpatrickogalvinpbc@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Det kan være alt mellem vokseværk til nerve i klemme, men en hvalp skal ikke
være halt i den grad som du beskriver, jeg ville da under alle
omstændigheder lade en dyrlæge tjekke hunden.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : uh

Dato : 18-04-09 10:00

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke være halt i den grad som du beskriver, jeg ville da under alle
> omstændigheder lade en dyrlæge tjekke hunden.

Prøv også at se om der skulle være noget som generer på poten, mellem
trædepuderne, den kan have trådt i noget - splint, brændenælder (vabler),
pigge fra tidsler el. lign., noget er der galt, den simulerer jo ikke. Hvis
ikke I finder noget, ville jeg nok derefter kontakte dyrlægen.
mvh uh

Fra : Lene Nielsen

Dato : 18-04-09 04:57

On 18 Apr., 10:50, pbc <pbcpatrickogalvin...@gmail.com> wrote:
> [...]
> blevet på højre bagben og måske lidt mindre på højre forben er der
> nogen der ved eller kender noget til hvad det kan være

Det første jeg tænker, når jeg hører om halthed hos hvalpe/unghunde,
der skifter fra ben til ben, er vokseværk (panosteitis). Det er et ret
typisk symptom, at det skifter fra ben til ben. Pano er en
betændelsestilstand i de lange rørknogler. Det kan påvises på røngten,
så hvis det bliver ved ville jeg i hvert fald lige vende dyrlægen.

god bedring til hvalpen. Lene

Fra : pbc

Dato : 20-04-09 13:32

hej alle

tak for jeres svar i gav mig på min forspørgelse omkring min hund som
haltede og til sidst ville den slet ikke gå vi kørte til dyrelægen med
den både lørdag og søndag men dyrelægen kunne heller ikke finde noget
den fik pencilin og smertestillende begge dage som sprøjte det blev
bedre søndag aften og vi fik pencilin og smertestillende med hjem
derfor prøver vi nu og finde ud af hvad sådan en hunde hvalp må få at
spise fx. må den få leverpostej, kylling kød, oksekød eller er der
noget den ihvertifald ikke må få kan i svare på det så vil jeg blive
glad

venlig hilsen

patrick og silke

Fra : ager

Dato : 21-04-09 12:35

[...]

Som udgangspunkt skal du give den noget lødigt fuldfoder der passer til din
hunds alder og aktivitet.
som godbid ind i mellem kan du da godt give den en klat leverposteg eller
okse/kylling som du nævner
rosiner/vindruer/chokolade kan være giftigt for hunden, hvidløg i større
mængder, små mænder er gavnligt..
prøv at google emnet og du vil finde mere detaljerede ting

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-04-09 21:21

ager, skrev:
> prøv at google emnet og du vil finde mere detaljerede ting

Eller spørg her i gruppen hvis lysten til at fodrer naturligt
skulle værer der.
Ellers hold dig til et anderkendt mærke af tørkost.

/Jens (som fodrer sine hunde naturligt uden tørkost)