Hunde og rå fisk
Fra : oz3bto

Dato : 14-04-09 18:50

Havde vovsen med ude og fiske idag og han var meget intrasseret i fangsten

Kattene skal have deres del lidt sener men hvordan ser det ud med hunde og
rå fisk .. Kan de tåle det ?

Bugsy er normalt altædende (Blandt favoritterne findes rundstykker, griseøre
og "almasakker" Nogen små tørrede fisk

Fra : jopa

Dato : 14-04-09 19:01

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Kattene skal have deres del lidt sener men hvordan ser det ud med hunde
> og rå fisk .. Kan de tåle det ?

Min får ca en gang om ugen en nyfanget ørred eller en gedde.
Det ryger ned med velbehag siger han

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 14-04-09 19:02

oz3bto, skrev:
> Havde vovsen med ude og fiske idag og han var meget intrasseret i
> fangsten
> Kattene skal have deres del lidt sener men hvordan ser det ud med
> hunde og rå fisk .. Kan de tåle det ?

Det har han kun godt af.

> Bugsy er normalt altædende (Blandt favoritterne findes rundstykker,
> griseøre og "almasakker" Nogen små tørrede fisk

Hunde er som udgangspunkt altædene,
dog er noget self bedre end andet for dem

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 14-04-09 22:28

On Tue, 14 Apr 2009 19:50:08 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>Kattene skal have deres del lidt sener men hvordan ser det ud med hunde og
>rå fisk .. Kan de tåle det ?

Sagtens, men jeg bryder mig altså ikke om lyden når de knaser hovedet.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-04-09 15:12

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
> [...]
>
> Bugsy er normalt altædende (Blandt favoritterne findes rundstykker,
> griseøre og "almasakker" Nogen små tørrede fisk

Til menneskeføde anbefaler man, at nedfryse fisk et døgn, hvis fisken
efterfølgende skal indtages rå.

Det for at undgå overførsel af parasitter som silde- og torskeorm..

Hvis fisken renses lige efter fangst, er risikoen vist minimal.

Bjarne K.

Fra : ager

Dato : 16-04-09 17:36

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det for at undgå overførsel af parasitter som silde- og torskeorm..
>
> Hvis fisken renses lige efter fangst, er risikoen vist minimal.

Jeg plejer nu også at smide hundenes fisk på frost før de får dem, just in
case.
Jeg ved nu ikke hvor stor risikoen er, der er risikoer ved alt.. (-;
jeg ved heller ikke om deres syrebad i maven er i stand til at slå sådanne
ihjel, tanken er da tilstede, ligesom salmonella og andet der ellers nemt
kan overføres til os mennesker, kan hundens syre neutralisere.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-04-09 19:20

ager, skrev:

> [...]
> sådanne ihjel, tanken er da tilstede, ligesom salmonella og andet der
> ellers nemt kan overføres til os mennesker, kan hundens syre

Nu har jeg endnu ikke haft muligheden for at give mine hunde fisk
der ikke var frosset først, men jeg ville ikke betænke mig.
En velfungenrende hundemave bør kunne klarer næsten alt,
derfor får mine hunde (mest Angel) da også lov til at æde de
mosegrise de fanger nu, ingen probs indtil videre.

/Jens

Fra : Allan Nielsen

Dato : 24-04-09 00:19

On 16 Apr., 16:11, "Bjarne K." <n...@niet.ne> wrote:
> [...]
>
> Det for at undgå overførsel af parasitter som silde- og torskeorm..
>
> Hvis fisken renses lige efter fangst, er risikoen vist minimal.

Ville nok også fryse fisken først.. Men hvis de bliver renset osv, så
er risikoen jo nok minimal, som Bjarne siger.

Dog ville jeg helt sikkert give dem fisken i frossen tilstand. Så går
der nemlig en rigtig god portion tid med at tygge, knase og slikke

Fra : oz3bto

Dato : 17-04-09 18:51

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bugsy er normalt altædende (Blandt favoritterne findes rundstykker,
> griseøre og "almasakker" Nogen små tørrede fisk

Bugsy spiste ALT af fisken .. Der lå ikke så meget som et skæl tilbage efter
ham