kørekort
Fra : Benny Thomsen

Dato : 26-04-09 19:00

Lidt søgen på nettet viser at der er meget forskellige opfattelser af regler
omkring kørsel med CV over 750 kg -uden trailerkort.
Der er ingen krav i DK, men hvad gør man når man kører syd for grænsen? Jeg
er overbevist om at vi som danske bilister kan køre efter danske regler, men
da jeg i en anden sag tidligere har stået overfor en Polsk betjent der havde
en ganske anden opfattelse end min, vil jeg gerne være sikker. Selvom jeg
dengang fik de fleste penge retur efter et par måneders kamp var det
alligevel en oplevelse jeg ikke ønsker at gentage, hverken i Polen eller
andre steder.

så - hvem kender reglerne ?

vh Benny

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-04-09 19:04

"Benny Thomsen" <bmt_01@you_mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kamp var det alligevel en oplevelse jeg ikke ønsker at gentage, hverken i

De danske regler gælder - også i udlandet.

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-04-09 22:27

> [...]
> kamp var det alligevel en oplevelse jeg ikke ønsker at gentage, hverken i

Som Per skriver gælder de danske regler.
Flere har oplevet problemer i Tyskland, idet de tyske betjente åbenbart ikke
alle ved hvorledes reglerne er i Danmark.
Derfor anbefaler nogen, at man medbringer denne tyske oversættelse af de
danske regler.
http://www.dcu.dk/indhold/webside.asp?articleguid=39316&menuid=18733&areaGuid=2287

Kurt

Fra : Benny Thomsen