Camping Oasen
Fra : S.B.

Dato : 26-04-09 18:17

Nogen der kender Camping Oasen i ettenheim?
http://www.campingpark-oase.de/
Er det et sted man kan tage sin 11 årige datter men hen og være chance for
hun møder andre fra DK af, hendes engelsk er knap så godt endnu
Hvordan er forholdene på pladsen osv.

Vi planlægger at tage der ned i uge 27, inden tyskerne begynder at gå på
ferie, har en formodning om at der er knap så meget trængsel i Europapark så

Søren

Fra : KHH

Dato : 26-04-09 21:05

> [...]
> Er det et sted man kan tage sin 11 årige datter men hen og være chance for
> hun møder andre fra DK af, hendes engelsk er knap så godt endnu

Engelsk??????????? Er det ikke i Tyskland, så ville tysk da være mere
relevant.

Engelsk taler man i England.

Forestil dig en tysker der kommer til Danmark, ja mit italienske er ikke så
godt.

Fra : S.B.

Dato : 26-04-09 22:27

"KHH" <karlheinzhansen@webnetmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> relevant.
>
> Engelsk taler man i England.
>
> Forestil dig en tysker der kommer til Danmark, ja mit italienske er ikke

Og hans danske er sikkert endnu værre end min datters tysk, for de lærer
ikke det sprog i 4 klasse, eneste fælles sprog de muligvis kan have er
engelsk. hvad heldigt nok de fleste i en reception forstår.

si vous comprenez cela

Søren

Fra : From Sydsjælland

Dato : 27-04-09 18:49

Mister S B kan det...
"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

[snip]
> [...]
> lærer ikke det sprog i 4 klasse, eneste fælles sprog de muligvis kan
> have er engelsk. hvad heldigt nok de fleste i en reception forstår.

Du har da godt nok været syd for Alperne
Din datter vil elske at snakke med andre børn, og børn er meget hurtige
til at forstå alle sprog,,,, og ellers bruger de hånd, fingre til at
gøre sig forståelige.
Det største problem er altid de perfekte forældre. Dem som mener at et
glemt S i flertal, eller nutid, totalt ødelægger muligheden for at børn
kan snakke og trives på en campingplads
Søren, du har lang vej hjem Om fire år, så blinker hun to gange med
venstre øje. Så forstår de det, om det så er hanner fra Spanien,
Italien, Grækenland, Tyskland, Danmark, Sverige eller Norge. Om de
snakker Tysk, engelsk eller dansk? Ved det ikke, men de snakker
sammen Og de finder ud af det, uden hjælp fra Søren.
Mvh Knud

Fra : S.B.

Dato : 27-04-09 19:57

"From Sydsjælland" <manden@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Grækenland, Tyskland, Danmark, Sverige eller Norge. Om de snakker Tysk,
> engelsk eller dansk? Ved det ikke, men de snakker sammen Og de finder

Ja, frygter det også lidt, sådan var vi andre ikke - tror jeg

Søren

Fra : From Sydsjælland

Dato : 28-04-09 17:51

Hej Søren
"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Ja, frygter det også lidt, sådan var vi andre ikke - tror jeg
>
> Søren
Søren, du har sikkert være slem? Siden du frygter så meget for din
datter?
Lad dog barnet prøve livet. Men OK, vi har alle svært ved det, men sådan
er livet
Hverken du eller jeg kan lave om på det.
Mvh knud