Vand i vandtanken?
Fra : Kim Schwalbe

Dato : 26-04-09 18:15

Hej i gruppen
Jeg vil bare høre om man tilsætter kemi i vandtanken på sin campingvogn?
//Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-04-09 19:04

"Kim Schwalbe" <grusvejen@nospam_mail.dk> skrev i meddelelsen
> Hej i gruppen
> Jeg vil bare høre om man tilsætter kemi i vandtanken på sin campingvogn?

Man kan købe noget der skal stå et par dage og så skal tanken skyldes
igennem.

Dette gøres en gang om året ved sæsonstart.

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-04-09 19:24

> Man kan købe noget der skal stå et par dage og så skal tanken skyldes
> igennem.
>
> Dette gøres en gang om året ved sæsonstart.

Er det samme fremgangsmetode med en tank der har stået med bundslat i, i
3-4 år?

Anlægget har været tømt helt for vand.

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-04-09 22:08

"Kim Schwalbe" <grusvejen@nospam_mail.dk> skrev i meddelelsen
> Hej i gruppen
> Jeg vil bare høre om man tilsætter kemi i vandtanken på sin campingvogn?
> //Kim

Hej Kim.

Jeg tilsætter nogle piller der hedder Aqua Clean, 1 pille for hver 20 L
vand.

Derved opstår der ikke bakterie og alger i vandet, pillerne virker op til et
½ år.

Før jeg brugte disse piller opstod der kort til (ca en måned) en slimet
overflade i bunden af tanken, dette sker ikke mere, bunden er helt som ny,
dog sidder der lidt kalk.
Det skal siges at vi i en periode på 18 måneder boede i vognen, og der
derved var vand i vandtanken hele tiden. og at vi næsten altid har vand i
tanken da vi campere ofte.
Og holdes tanke fri for bakterier så gør slanger og haner det også.

en anden måde er at hvergang i kommer hjem tømmer tanken helt og tørrer
efter så tanken er helt ren, dette hjælper dog ikke på dine slanger og
haner.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Karl Jensen

Dato : 27-04-09 07:09

Hvert efterår tilsætter jeg lidt atamon i de sidste par
liter vand. Herefter børster jeg blandingen rundt i tanken.

Om foråret skyller jeg en enkelt gang og så er den potte
ude.

Det kræver selvfølgeligt at tanken fra begyndelsen er ren.
Hold dig fra evt. giftig kemi.

Smag på vandet. Dine smagsløg er en god indikator for
om vandet er friskt og godt.

--
Hilsen Karl J.

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 28-04-09 15:28

> Hej i gruppen
> Jeg vil bare høre om man tilsætter kemi i vandtanken på sin campingvogn?
> //Kim
Hej i gruppen
1000 tak for svarende!
//Kim