Gad vide hvad det er for et uhyre jeg har ~
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 23-04-09 18:45

Hej NG
Har lige købt en Bürstner Scala 430 TN fra 1993
Den ser godt ud, både indvendig og udvendig. Den er altså passet rigtig
godt. Den er sådan set bare beregnet til at finde ud af om en campingvogn
kan erstatte vores telt. Sagt med andre ord " kan vi vende os til en
campingvogn" Den er gammel men ser flot ud. Flottere end mange af de yngre
modeller vi har haft kikket på. Men er den for gammel eller kan den godt
bruges et par år til et par ture til norge og alle småferierne?
mvh
Kurt

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-04-09 19:48

En campingvogn bliver da aldrig for gammel.

De nye modeller har noget nyere (flottere) design og måske mere udstyr, men
teknisk set er de stadig bygget på en undervogn fra enten ALKO eller en af
de to andre store producenter, og her er der ikke sket det helt store.

Så hvis Jeres nye vogn opfylder de krav I har til den, så kan man da ikke
forlange mere.

Vi har først sidste år udskiftet vores Knaus Azur fra 1986, og det eneste
nye er faktisk at der er varmt vand i vores nye vogn, hvis man ser bort fra
alt det der "bare" ser mere smart ud.

Et godt råd vil være at få monteret en stabilisator på den, hvis ikke der er
det i forvejen. De koster ikke alverden, og fås også brugte.

Held og lykke med vognen

Kim Olsen

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 23-04-09 20:05

Tak for de opløftende ord det er også ud fra den betragtning at den er købt.
Og når den så ser så pæn ud alderen taget i betragtning, så er det jo ekstra
glædeligt. Den er færdig til afhentnig i morgen hos forhandleren. Vi henter
den klokken 1600 og så håber vi at det bliver en god erstatning for vores
telt. Men for 40000,- kan det da ikke gå helt galt.
Jo, den er med stabilisator så det er jeg spændt på hvor godt det
fungerer, en del kan man vel selv bidrage for at bevare stabiliteten.
mvh
Kurt

Fra : aksoeby@gmail.com

Dato : 23-04-09 14:23

On 23 Apr., 21:04, "Kurt Pedersen" <ktp.ktp...@get2net.dk> wrote:
> [...]
>    Jo, den er med stabilisator så det er jeg spændt på hvor godt det
> fungerer, en del kan man vel selv bidrage for at bevare stabiliteten.

Tillykke med jeres nyerhvervelse

Det vigtigeste er jo selve campingoplevelsen - ikke om det er i en
vogn til 300.000 eller et telt til 2.000.

Jeg ønsker jeg rigtigt mange gode oplevelser

Mvh
Ann Karina Søby
www.altomcamping.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-09 13:03

Er det ikke også lidt sent du spørger, nu da du har købt...
Nå men, jeg er fra (længe) før 1993 og ser heller ikke helt ny ud mere, men
jeg virker stadig og bliver forhåbentlig ikke skiftet ud

Per.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 25-04-09 11:25

Hej Per
Ja, det håber jeg da, så kan vi stadig få glæde af dig.
Min eufori grunder jo i at jeg har gennemgået vognen fra A til Z og synes
den er rigtig pæn taget i betragtning af at den er så gammel. Og det bliver
jo ikke ringere når man opdager at Capri Lux forteltet kun er fra 2003.
Jeg er jo kun lægmand og min vurdering er jo ikke bedre end det.
Egentlig søger jeg måske bare en bekræftelse på at det er godt nok.
Havde jeg for tyve år siden købt en skode så skulle jeg jo nok havde fået og
vide hvad det var for noget forfærdelig noget.
mvh
Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-09 11:38