Hund med på campinng
Fra : oz3bto

Dato : 08-04-09 15:05

Hvordan har div. pladser det med at man har en hund med ?

Skulle da gerne havde vosen med til sommer jo når vi skal cruise rundt i
det danske land

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-04-09 18:02

Pladserne har sjældent noget imod en hund, men alle forventer at den bliver
ved Jeres vogn (for min skyld behøver den ikke være bundet), og ikke gør af
alt og alle der går forbi.

Vi har selv en Berner Sennen, der ofte er med når vi camperer i Danmark.
Når vi kører til udlandet bliver hun passet, men det er mest for at skåne
hende for den lange køretur.

Kim Olsen

Fra : Ped

Dato : 09-04-09 18:31

oz3bto skrev:
> Hvordan har div. pladser det med at man har en hund med ?
>
> Skulle da gerne havde vosen med til sommer jo når vi skal cruise rundt i
> det danske land

Vi har camperet med hund (Golden Retriever) i mange, mange år, både i
Danmark og i udlandet, og aldrig haft problemer med det. Det er meget få
pladser, der ikke vil have hund. I campingbogen eller Camping Führer kan
man næsten altid læse hvilke og så fravælge dem. Næsten alle pladser
stiller (meget naturligt) krav om at hunden skal føres i snor og luftes
udenfor pladsen. Vi har ikke været udenlands i nogle år, men hørt at der
nogle steder, hvor der er krav om mundkurv.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : S.B.

Dato : 09-04-09 19:39

"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har camperet med hund (Golden Retriever) i mange, mange år, både i
> Danmark og i udlandet, og aldrig haft problemer med det. Det er meget få
> pladser, der ikke vil have hund.

Bortset fra dem på Bornholm

/Søren

Fra : oz3bto

Dato : 09-04-09 21:19

> [...]
> udenfor pladsen. Vi har ikke været udenlands i nogle år, men hørt at der
> nogle steder, hvor der er krav om mundkurv.

Nu har vi kun planer om at campere i DK og overvejer at tage CVen med til
Norge til vinter.. Dog skal vi lige have fundet ud af om den er til at varme
op /holde varmen i

Fra : Kim Olsen

Dato : 10-04-09 10:41

> Nu har vi kun planer om at campere i DK og overvejer at tage CVen med til
> Norge til vinter.. Dog skal vi lige have fundet ud af om den er til at
> varme op /holde varmen i

Jeg tror faktisk ikke der findes en vogn, som ikke kan varmes rigeligt op
til vintercamping, men det kan da være at der skal bruges noget mere gas i
en gammel vogn.

Vi har tidligere vintercamperet i både en Sprite Musketeer 1978 og en Knaus
Azur 1985 uden nogen problemer.
I venterferien var vi ude med vores nye vogn Delta Euroliner 4700, 2005, og
det kunne da bestemt mærkes, at der ikke skulle ret meget varme på, før den
var behagelig at være i.

Men blæservarme er nok et must, ellers tror jeg at der ville være koldt i
hjørnerne.

Vi lærte i vinterferien, at der også skal frostvæske i toilettet, ellers
bliver det ret svært at tømme

hilsen
Kim

Fra : JM

Dato : 14-04-09 04:31

> Nu har vi kun planer om at campere i DK og overvejer at tage CVen med til
> Norge til vinter.. Dog skal vi lige have fundet ud af om den er til at
> varme op /holde varmen i

Husk at der er strenge regler for indførsel af hund til Norge - den skal
være rabiesvaccineret og dokumentation for blodprøver samt ormekur.

Jacob

Fra : oz3bto

Dato : 14-04-09 05:30

"JM" <j@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at der er strenge regler for indførsel af hund til Norge - den skal
> være rabiesvaccineret og dokumentation for blodprøver samt ormekur.
>
> Jacob

De er nu ikke være i Noge som de e i Sverige
Skam heller ikke første gang at hunden skal med derop