Børn alene i offentlig svømmehal
Fra : Marianne

Dato : 07-05-09 17:10

hej

Hvornår er det forsvarligt at lade børn gå alene i en offentlig svømmehal?
Ud over at det selvfølgelig kommer an på barnet, så?

Min søn på 12 har netop taget en svømmeprøve, hvor de skulle svømme 200m.
Han holdt nu vist lidt 'pause' undervejs, bla når han skulle vende, rørte
han kanten af bassinnet. Så reelt kan han svømme 200m med en finger ved
kanten eller en tå på bunden.

Hvad med badning ved strand? Bortset fra at han principielt aldrig må bade
alene, er det så forvarligt at lade børn i den alder gå i vandet fx til max.
navlen? Baderådene er doceret!

mvh
Marianne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-05-09 17:31

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> writes:

> [...]
> vende, rørte han kanten af bassinnet. Så reelt kan han svømme 200m med
> en finger ved kanten eller en tå på bunden.

Jeg ville roligt lade ham tage i svømmehallen alene, helt uden at blinke.

> Hvad med badning ved strand? Bortset fra at han principielt aldrig må
> bade alene, er det så forvarligt at lade børn i den alder gå i vandet
> fx til max. navlen? Baderådene er doceret!

Det kommer an på stranden og vejret. I roligt vejr ved f.eks.
Jammerbugten ville jeg også lade ham bade, så længe han kender til
revler, hestehuller og hvad han skal gøre hvis han bliver trukket
under vandet.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Klaus G.

Dato : 07-05-09 19:58

> [...]
> Jammerbugten ville jeg også lade ham bade, så længe han kender til
> revler, hestehuller og hvad han skal gøre hvis han bliver trukket
lol, der skræmte du lige livet af Marianne :)

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Marianne

Dato : 07-05-09 21:09

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> lol, der skræmte du lige livet af Marianne :)

Ha, ha ... jeg er såmænd helt enig, omend jeg ikke tror, han har
svømmetræning nok til at klare et hestehul. Eller overblik. Men der er
heldigvis ikke (normalt) hestehuller ved vores strand.

En af grundene til mit spørgsmål er, at der i vores svømmehal har været en
voldsom polemik om børn, der bader uden opsyn. Livredderne vil/skal man i
hvert fald ikke regne med, siges det, og videre, at børn er forældrenes
ansvar. Det er sådan set fint nok, men jeg blev bare i tvivl om, om 'man'
virkelig mente, børnene skulle være 18 år og myndige før de kunne slippes
løs

Hvor langt ville I gå ned i alder? 10 - 9 - 8 ...? Stadig under forudsætning
af, at de kan svømme.

mvh
Marianne

Fra : Solitaire

Dato : 07-05-09 23:42

On 07/05/09 22:08, in article 4a034ff1$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
"Marianne" <mjanneh@gmail.com> wrote:

> [...]
> løs
>
> Hvor langt ville I gå ned i alder? 10 - 9 - 8 ...? Stadig under forudsætning

Min niece på 10 år må tage i svømmehallen med en jævnaldrende kammerat - men
aldrig på stranden.
Min venindes datter var 12 år, da hun måtte tage i svømmehal med
jævnaldrende, hun er nu 13 og må endnu ikke tage på stranden uden voksne.
Generelt ville jeg personligt nok sige tidligst 12 år i svømmehal og 15 år
ved strand.
Hvis man har mulighed for det, synes jeg i øvrigt det er en fabelagtig ide
at lade børnene gå til svømning på stranden, som det tilbydes i visse
kommuner.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-05-09 09:57

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> writes:

> Hvor langt ville I gå ned i alder? 10 - 9 - 8 ...? Stadig under
> forudsætning af, at de kan svømme.

Nu er min datter kun 13 måneder, så det er lidt svært for mig at sige.
Men når jeg tænker på min niece på 10 år, så ville jeg også lade hende
tage i svømmehallen alene og muligvis også niecen på 8 år.

Mvh Trine, der ikke kan huske hvornår hun fik lov til selv at tage i
svømmehallen med veninderne.

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Marianne

Dato : 08-05-09 10:44

> Mvh Trine, der ikke kan huske hvornår hun fik lov til selv at tage i
> svømmehallen med veninderne.

Nej - det er jo det. Hvad man selv fik lov til hvornår, ligger lidt i mørke

Jeg lærte selv at svømme i en sø (åh hvor jeg dog hadede at røre bunden,
hvor alle de ækle grannåle lå). Og svømmelærerinden var skrap! men da
svømmehallen blev bygget i 1700-hvidkål, var jeg er fra første dag. Vi fik
først svømning i fjerde, og på det tidspunkt var jeg ganske fortrolig med
den. På den måde kan jeg slutte mig frem til, at jeg må have været omkring
10 år.

Tak for jeres svar.

mvh
Marianne

Fra : Brian K

Dato : 19-11-09 01:13

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alene, er det så forvarligt at lade børn i den alder gå i vandet fx til

Min datter fik lov til det da hun var 11 år (men kun sammen med en veninde,
så de var 2)

Selv fik jeg lov til at gå i svømmehallen alene fra jeg var 6 år gammel, og
jeg var der altid med 5 - 6 jævnaldrende kammerater, og det gik fint. Men
tror at tiderne har ændret sig - selv ville jeg aldrig lade min 8 årige søn
gå alene i svømmehallen.

mvh
brian