? vedr Summasum...
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-09 12:48

Hvis man retter datoen (frem) på sin computer og efterflg. skriver nogle
fakturaer ud vil de så få "start datoen" som man har stillet computeren til?

Og - når nu jeg stiller computeren tilbage igen og åbner summasum - hvad vil
jeg så opleve ? At omsætningen er med de nye "frem daterede" fakturaer
eller???

Nogen der har erfaring ?

(For nu ikke at starte en heftig debat - så skyldes stuntet at jeg skal på
ferie og vil lade min datter - der bliver hjemme - gå i postkassen efter d.
1. så får jeg min fakturaer ud til korrekt tid - imodsat fald kommer de 15
dg for sent ud - )

Fra : Allan G

Dato : 18-05-09 12:55

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:4a114ade$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> d. 1. så får jeg min fakturaer ud til korrekt tid - imodsat fald kommer de

Hmm hvad med den nemme løsning ja print dem ud nu, med din fremdatering,
og vent med at poste. Du er der jo åbenbart ikke når de skal sendes.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-09 13:11

> Hmm hvad med den nemme løsning ja print dem ud nu, med din
> fremdatering, og vent med at poste. Du er der jo åbenbart ikke når de skal
> sendes.
>
> Mvh Allan
Øøøhh - jeg mener nu ikke man kan fremdatere en faktura i Summa - ihvertfald
ikke i den udgave jeg bruger -

Melding når jeg gør det: >Fakturaen er dateret 31052009. Fakt,,,, skal
dateres på udstedeleses dagen - .....<

- er det noget du har prøvet eller er det bare noget du skriver.....?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 18-05-09 13:55

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm hvad med den nemme løsning ja print dem ud nu, med din
> fremdatering, og vent med at poste. Du er der jo åbenbart ikke når de skal
> sendes.

Det kan man ikke i Summarum. Der er en blokering for bogføring af
fremdaterede faktura.

I Per´s tilfælde ville jeg vente til dagen før jeg skal på ferie og så lave
stuntet med at stille Pc'ens ur frem. Fordelen ved at vente er at man ikke
får lavet rod, hvor fakturarækkefølgen er brudt.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-09 14:21

> [...]
> lave stuntet med at stille Pc'ens ur frem. Fordelen ved at vente er at man
> ikke får lavet rod, hvor fakturarækkefølgen er brudt.

Der var et point - mht faktura rækkefølge - tak for hintet -