uspecificeret opkrævning fra POST ang pakk~
Fra : Peter Holm

Dato : 12-05-09 20:50

Hej

Jeg køber indimellem småting i USA til firmaet.
Oftest har jeg dog købt det uden brug af firmanavn, og i disse tilfælde har
jeg modtaget en specificeret opkrævning fra feks FEDEX eller UPS på dansk
moms og told der linker den modtagne pakke sammen med opkrævningen.
Men sidst kom jeg uforvarende til at købe til mit firmanavn, hvilket straks
satte TOLD&SKAT på arbejde. Jeg skulle nu oprettes som importør og jeg skal
komme efter dig. En masse papirarbejde for at få min 'ting' til $39 ind i
landet.
Well well, jeg blev oprettet og har nu status som importør og fik udleveret
min vare.
Ca. 30 dage er gået siden jeg fik varen. Jeg har siden købt adskillige ting
i USA både i privat regi og på mit firmanavn.
Nu modtager jeg så pludselig en opkrævning fra POST. Opkrævningen er på kr.
155,- og refererer til en 'Pakke USA'.
Der er ingen anden specifikation på opkrævningen. Altså skal jeg gætte mig
til, hvilken pakke den refererer til, da jeg ikke kan sammenholde hverken
beløbet eller fakturadatoen med noget.
Jeg har samtidig modtaget en 'Oversigt over periodens fortoldninger' fra
TOLD&SKAT. Denne oversigt bærer samme referencenumer som opkrævningen fra
POST, men heller ikke denne fra TOLD&SKAT indeholder nogen som helst
oplysninger der kan hjælpe mig til at identificere
hvilken pakke der er tale om ?

Er dette normal procedure?
Hvordan skal man kunne holde styr på, hvilke opkrævninger fra POST der hører
til hvilken vare?

Mvh
Peter