Varer købt i EU uden moms.. Hvordan i regn~
Fra : Ingensen

Dato : 05-05-09 13:19

Hej, vi har købt varer hjem fra tyskland, uden moms.

Men når vi så sælger den vare, hvordan skal jeg så håndtere momsen..

Skal jeg tage hele beløbet x 0,2 = salgsmoms eller er det salgspris -
købspris = Fortjeneste x 0,2 = salgsmoms

eller er det en helt anen måde..

Hilsen Jan

Fra : Hm

Dato : 05-05-09 14:24

Du gør nøjagtig som du altid gør når du vil sælge en hvilken som helst
varer.

men bogf. selvfølgelig dit køb på f.eks. konto -eu køb - som er en konto
som der ikke trækkes moms af.

når du så skal oplyse til moms

er der en rubrik under salgsmoms som ud udfylder med 25% af dit eu-køb

i din indgående moms tillægger du så samme beløb.

så det går lige op i den sidste ende.

hanne