Microsoft C5
Fra : Ralph

Dato : 04-05-09 16:43

2 spørgsmål:

Kan man udskrive en kassekladde/kasserapport flere gange? Efter bogføring
forståes

Kan man "importere" en kassekladde og bogføre den vej, jeg er dels "ny"
bogholder der laver fejl, dels "doven" bogholder der helst ikke vil
efterpostere revisorens afskrivninger, primolager vs. ultimolager, udligning
af skat, atp, aer, forudbetalte udgifter, skyldige udgifter osv. HVIS jeg
kunne undgå det. Jeg HAR lige brugt en dag på det, så svar inden næste år
ved denne tid er OK.

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 04-05-09 16:49

> Kan man "importere" en kassekladde og bogføre den vej, jeg er dels "ny"

Bonusinfo: Min revisor har IKKE et opdateret regnskab, så det skal KUN være
selve kassekladden der skal kopieres, måske kan det lade sig at gøre at
gemme mit regnskab under to forsk. navne påsamme pc og så copy/paste kladden
fra regnskab 1 til regnskab 2 - eller?

--
Ralph

Fra : Hm

Dato : 04-05-09 18:27

hej
er ikke helt klar over hvor du er
- har i bogført meget i det nye år?
hvis ikke - så ville jeg 0 stille og så bogføre en åbningsbalance med
status tal fra regnskabet og så starte derfra.

hvis man ikke 0 stiller regnskabet ved årsafslutning, er du jo nød til at
foretage de reguleringer der er foretaget fra revisoren, for at få din
status til at passe.

har jeg helt misforstået dit spørgsmål ??

Hanne

Fra : Ralph

Dato : 04-05-09 23:01

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
> er ikke helt klar over hvor du er
> - har i bogført meget i det nye år?

JA, ca 500 debitor-fakturaer + ligeså mange kreditor/finans bogføringer,
DET gider jeg ikke gøre om.

> hvis ikke - så ville jeg 0 stille og så bogføre en åbningsbalance med
> status tal fra regnskabet og så starte derfra.

+ første kvartal, incl FIK indbetalinger ER bogført, OG kontoudtog udsendt
til ikke betalte regninger.

> hvis man ikke 0 stiller regnskabet ved årsafslutning, er du jo nød til at
> foretage de reguleringer der er foretaget fra revisoren, for at få din
> status til at passe.

NETOP, det er det jeg ikke gider HVIS det kunne copy/pastes, importeres,
eller What ever

> har jeg helt misforstået dit spørgsmål ??

Nej, det tror jeg ikke, men revisor er lidt langsom, det er jeg ikke, så
derfor et par måneders delay.

ellers tak for ulejligheden - jeg søger dog stadig svar på mit første
spørgsmål: "kan kassekladder importeres?"

--
Ralph

Fra : Allan Soerensen

Dato : 05-05-09 09:24

> ellers tak for ulejligheden - jeg søger dog stadig svar på mit første
> spørgsmål: "kan kassekladder importeres?"

Jeg bruger ikke selv Microsoft C5, men jeg vil undres, hvis den funktion
ikke findes.
En hurtig søgning på Google indikerer da også at det er muligt, frøv at se
http://www.archivum.info/microsoft.public.dk.c5/2008-04/msg00090.html