momsnummer Irland
Fra : Ralph

Dato : 29-04-09 17:37

Hejsan

Findes der en hjemmeside i Irland hvor man kan finde et moms/VAT/SE-nummer?
(på et irsk firma - forståes:)

tak
Ralph

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-04-09 07:56

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Findes der en hjemmeside i Irland hvor man kan finde et
> moms/VAT/SE-nummer?
> (på et irsk firma - forståes:)

Hvis du har nummeret, kan firmaets navn og adresse slås op her:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.do?selectedLanguage=DA

Fra : Allan Soerensen

Dato : 30-04-09 10:35

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Hvis du har nummeret, kan firmaets navn og adresse slås op her:
> http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.do?selectedLanguage=DA

Mon ikke det var den modsatte vejl Ralph mente. Man kender firmaet navn, men
mangler deres moms-nummer, altså samme funktion som vi kender fra vores egen
www.cvr.dk (det mangler jeg selv tit med udenlandske kunder).

Iøvrigt er det link du giver kun beregnet til at validere om et moms-nummer
er gyldigt.
I langt de fleste tilfælde få man ingen information om firmaets navn og
adresse, kun om det indtastede moms-nummer er gyldigt eller ej. Prøv f.eks.
med dit eget cvr-nummer.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-04-09 16:07

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> wrote in message

> Mon ikke det var den modsatte vejl Ralph mente.

Jo, men det spørgsmål kunne jeg ikke svare på. Måske han havde et momsnummer
og så var det jo bedre end ingenting. Irlands pendant til www.cvr.dk kender
jeg ikke.

> Iøvrigt er det link du giver kun beregnet til at validere om et
moms-nummer
> er gyldigt.

Nogle få lande giver de fulde oplysninger på siden, Irland er et af dem.

Fra : Ralph

Dato : 30-04-09 21:21

> "Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> wrote in message

Jeps - korrekt, nu har jeg så idag brugt 3? på at købe oplysninger om
firmaet og fået et telefon- og et faxnummer, telefonen er konstant optaget
(pånær klokken 19.00, men da blev den ikke taget) og jeg har ikke fået svar
på faxen endnu, men håbet er lysegrønt.

--
Ralph - som ikke fatter at et firma med +20 ansatte og en omsætning på ca.
15 mill. kr. og to direktører kan klare sig med een telefon, ingen e-mail og

Fra : Ralph

Dato : 30-04-09 21:25

> Jeps - korrekt, nu har jeg så idag brugt 3? på at købe oplysninger om

Hvis man ser at jeg har brugt 3? på at købe oplysningerne, kan jeg oplyse
det er 3 euro.

--
Ralph

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-04-09 21:55

> Hvis man ser at jeg har brugt 3? på at købe oplysningerne, kan jeg oplyse
> det er 3 euro.

Jeg troede det var noget "20 ? til professoren" og du havde gættet rigtigt i
3de forsøg