Spørgsmål vedr. Summasum... fakturering -
Fra : Ukendt

Dato : 17-04-09 17:12

Jeg har en kunde der skal have en faktura (ens) de kommende 3 mdr. Kan man
på nogen måde oprette det så den næsten selv "spytter" dem ud når de skal
sendes ?
www.scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Allan Soerensen

Dato : 17-04-09 22:36

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:49e8aa74$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har en kunde der skal have en faktura (ens) de kommende 3 mdr. Kan man
> på nogen måde oprette det så den næsten selv "spytter" dem ud når de skal
> sendes ?

Du opretter den blot en gang og kopiere den derefter 2 gange og ændre datoen

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-09 08:34

> Du opretter den blot en gang og kopiere den derefter 2 gange og ændre
> datoen

Argghhhg ok - den metode kendte jeg nu nok - (og til orientering - datoen
sørger den selv for at rette når man kopiere den ud til ny faktura)

Er der ikke en lidt mere akademisk ?

mvh
www.scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-09 16:34

> Argghhhg ok - den metode kendte jeg nu nok - (og til orientering - datoen
> sørger den selv for at rette når man kopiere den ud til ny faktura)
> Er der ikke en lidt mere akademisk ?

Mjah, du kan jo eksportere den og derefter importere den igen, men det er
nok liiiige over grænsen for overarbejde...
men akademisk - Nein ! Det er jo Summa vi snakker om

/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-04-09 18:31

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:49e98277$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Argghhhg ok - den metode kendte jeg nu nok - (og til orientering - datoen
> sørger den selv for at rette når man kopiere den ud til ny faktura)
>
> Er der ikke en lidt mere akademisk ?

Skrev du ikke "Jeg har en kunde der skal have en faktura (ens) de kommende 3
mdr."?
Hvor kompliceret ønsker du da at gøre tingene for at oprette 3 faktura

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-09 19:50

> Skrev du ikke "Jeg har en kunde der skal have en faktura (ens) de kommende
> 3 mdr."?
> Hvor kompliceret ønsker du da at gøre tingene for at oprette 3 faktura

Det var nu ikke "kompliceret" jeg bad om - som jeg husker mit startindlæg -

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-04-09 21:27

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:49eb7257$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det var nu ikke "kompliceret" jeg bad om - som jeg husker mit
> startindlæg -

Det er ganske simpelt at kopiere en faktura 2 gange, så hvad er det så du
ønsker når du spørger om "Er der ikke en lidt mere akademisk" metode?
Det kan da næsten kun blive mere kompliceret

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-09 06:49

> Det er ganske simpelt at kopiere en faktura 2 gange, så hvad er det så du
> ønsker når du spørger om "Er der ikke en lidt mere akademisk" metode?
> Det kan da næsten kun blive mere kompliceret

sakset fra mit oprindelige indlæg:

Da jeg ikke forventer at du svarer yderligere konstruktivt på mit indlæg vil
jeg bede dig finde et andet indlæg at kaste dig over -

På forhånd tak -

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-04-09 10:42

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:49ec0cc1$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Da jeg ikke forventer at du svarer yderligere konstruktivt på mit indlæg
> vil jeg bede dig finde et andet indlæg at kaste dig over -

Beklager at du opfatter mit svar så negativt. Det var positivt ment og jeg
forstår simpelthen ikke hvad det er du ønsker mere, når der kun er tale om
så faktura i så begrænset omfang som du beskriver.
Jeg løser selv opgaver, hvor betalingen falder i 3 rater, og anvender altid
selv metoden med at oprette 1. faktura og derefter kopiere den 2 gange, så
de 2 sidste ligger klar som "ordrer" hvor datoen blot skal tilrettes (og
dermed ikke glemmes, idet de ligger i oversigten "ordre").

Held og lykke med at få andre svar

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-04-09 10:55

> [...]
>
> Da jeg ikke forventer at du svarer yderligere konstruktivt på mit indlæg
> vil jeg bede dig finde et andet indlæg at kaste dig over -

Prøv at kik FAQ for "Genfakturering/abonnement" her
http://www.summarum.dk/tips.htm#genfakturering
Det svarer vist meget godt til de svar du allerede har fået. Den sidste
løsning med import fra en fil, som Karsten også har nævnt, lydder som vildt
over-kill til det du beskriver i dit oprindelige indlæg.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-09 18:43

> Det svarer vist meget godt til de svar du allerede har fået. Den sidste
> løsning med import fra en fil, som Karsten også har nævnt, lydder som
> vildt over-kill til det du beskriver i dit oprindelige indlæg.

Den var også ment som sådan

/karsten

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 20-04-09 09:26

> [...]
> på nogen måde oprette det så den næsten selv "spytter" dem ud når de skal

Ja, da. Du skal vel blot videreudvikle SummaSummarum til automatisk at
genere en faktura på et givet tidspunkt og ud fra et forud-indprogrammeret
indhold.

Du er jo under alle omstændigheder nødt til på én eller anden måde at genere
din faktura uanset ensartet indhold, ligesom den jo da nok også skal
posteres/bogføres på den forud fastsatte dato, inden du kan lokke printeren
til blot at spytte den ud.

Men du overkommer vel nok også at tage hænderne op af lommen og udskrive 3
enslydende fakturaer den ene gang om måneden i 3 måneder? Ellers findes der
folk, der er rigtigt gode til det.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-09 09:44

> Men du overkommer vel nok også at tage hænderne op af lommen og udskrive 3
> Med venlig hilsen
> Karsten H. (7870)

Jeg finder ikke at der er nogen grund til at du bliver personlig.

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 20-04-09 12:18

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:49ec35d1$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg finder ikke at der er nogen grund til at du bliver personlig.

Det var sandelig da ikke ment personligt. Jeg går efter bolden - aldrig
manden.

Men jeg synes, der givet dig så mange råd fra forskellige og kompetente
sider, hvor man har søgt at rådgive dig så kvalificeret som muligt på et
såre enkelt - ja, ikke problem - men løsning på en såre enkel opgave som at
skrive 3 sæt fakturaer ud med enslydende tekst, og jeg synes ikke lige, at
dine reflektioner i alle tilfælde er særlig høfligt formuleret.

Så som man råber i skoven, får man svar.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-09 13:56

> Så som man råber i skoven, får man svar.
> --
> Med venlig hilsen
> Karsten H. (7870)

Så det endte med at blive personligt.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-04-09 14:12

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:49ec70dc$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så det endte med at blive personligt.

Jeg syntes faktisk Karsten har en pointe, som du skulle prøve at tage til
dig. Folk prøver at hjælpe dig, men du svare ikke tilbage i en særlig
konstruktiv tone, hvis du ønsker at få mere hjælp.