summasum: afstemningskontoen er ikke overf~
Fra : Peter Holm

Dato : 14-04-09 20:30

Hej

Ved afslutning af et regnskab til et andet, skal beløbet på
afstemningskontoen overføres til næste regnskabsår. Dette er ikke sket. Hvad
har jeg gjort forkert? Kan man gøre det manuelt efterfølgende?? Tak for
hurtigt svar.

Mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-09 20:47

> [...]
> afstemningskontoen overføres til næste regnskabsår. Dette er ikke sket.
> Hvad har jeg gjort forkert? Kan man gøre det manuelt efterfølgende?? Tak

Hvis din afstemningskonto er en statuskonto, så skulle den gerne blive
overført. Hvis du har angivet den som en driftskonto, bliver den ikke
overført.
/karsten

Fra : Peter Holm

Dato : 14-04-09 21:00

Karsten Madsen wrote:

> Hvis din afstemningskonto er en statuskonto, så skulle den gerne blive
> overført. Hvis du har angivet den som en driftskonto, bliver den ikke
> overført.
> /karsten

Den er angivet som statuskonto.
Det ser ud som om at hele kontoplanen ikke er overført. Eller dvs. at den ER
overført, men det er med de forkerte navne på.

Jeg har endnu intet bogført i 2009. Kan jeg slette hele 2009, gen-afslutte
2008, og så måske få det på plads på den måde?

Mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 00:28

> [...]
> Jeg har endnu intet bogført i 2009. Kan jeg slette hele 2009, gen-afslutte
> 2008, og så måske få det på plads på den måde?

Nej du kan ikke gen-afslutte 2008, men du kan jo genindlæse den
sikkerhedskopi du tog af 2008 inden du afsluttede og afslutte igen. Husk at
bruge den seneste version af Summa inden du afslutter.

/karsten

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-09 20:14

Karsten Madsen wrote:

> [...]
> sikkerhedskopi du tog af 2008 inden du afsluttede og afslutte igen.
> Husk at bruge den seneste version af Summa inden du afslutter.

Den er desværre allerede overskrevet :(
Hvor kan man købe hjælp til summa? Kan det vel næsten ikke passe, at man
trods alm. afslutning af året, hvor overførsel ikke er sket korrekt, ikke
kan komme på ret køl igen.

Mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-09 18:45

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> trods alm. afslutning af året, hvor overførsel ikke er sket korrekt, ikke

Selvfølgelig kan du komme på ret kurs igen.

Det er jo dybt ulovligt at reklamere i newsgroups, eller ville jeg have
kunne fortælle dig at det kunne du have gjort hos mit firma.
Jeg ved heller ikke om jeg må henvise til min signatur.

/karsten

--
AlsIT Certificeret SummaSummarum Forhandler

Fra : Peter Holm

Dato : 16-04-09 18:52

> Selvfølgelig kan du komme på ret kurs igen.

hej carsten.
faktisk er det kæresten der bogfører og hun nægtede at gi op.
det endte med hun slettede 2009 og genafsluttede 2008.
så var alle tallene pludselig på plads.

Jeg vil bestemt ikke afvise betalt bistand hvis vi løber i problemer igen
(eller bare mangler tips)

Tak for input
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-09 21:34

> [...]
> så var alle tallene pludselig på plads.
>
> Jeg vil bestemt ikke afvise betalt bistand hvis vi løber i problemer igen

Just say when
Og i øvrigt godt for jer at det lykkedes.

/karsten (som stadig ikke må sige IT i forbindelse med den ø han bor på ;
Als) - men shhh

Fra : Allan Soerensen

Dato : 17-04-09 09:11

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> /karsten (som stadig ikke må sige IT i forbindelse med den ø han bor på ;
> Als) - men shhh

Jeg husker at jeg tidligere har opfordre dig til at skrive din lille
"reklame" for dit firma i din signatur, så du slipper for dine "shhh"
kommentarer og slet skjulte hentydninger. Bruger du signaturen er du fri for
at diskuttere om din "reklame" er velkommen i gruppen eller ej.
Hvis du overholder de få retningslinier i http://usenet.dk/?side=signaturer
er signaturen et fristed, hvor der intet i vejen for at du har en fast lille
reklame for dit firma og evt. et link til din hjemmeside (se sidste afsnit
"Reklamer i signaturen").

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 16-04-09 23:24

> [...]
>
> /karsten
>
> --
> AlsIT Certificeret SummaSummarum Forhandler

Helt ærligt. Jeg synes personligt, at du gennem årerne har ydet så mange
kvalifiseret regnsskabsbistand, der for så vidt har været relevant uanseet
regnsskabsprogram,

At du der ud over er "AlsIT Certificeret SummaSummarum Forhandler", er måske
bl.a. én af grundene til, at du er i stand til at yde den bistand - og så
igen dit erhverv taget i betragtning - har du gjort det uden beregning gher
i gruppen.

Din rådgivning har jo for så vidt holdt sig inden for almindelig
regnskabsføring (posteringsføring) som gældende for generel regnskabsføring
uden, at jeg synes, at det lige specielt selektivt skulle kunne misforstås
som reklame for et navngivet program (desuagtet, det har været nævnt
adskillige gange).

Helt klart ville jeg da henvende mig til dig uanset georgrafisk afstand,
skulle jeg få behovet, men foreløbig dækker min gamle, ikke længere
opdatérbare, Concorde V 4 (under DOS 6.22) mine behov. (bare lige for
perspektivets skyld) Principper og fremgangsmåder regnskabsteknisk etc. er
jo stort set uændrede -. eller ikke ændret mere, end at jeg har kunne
"dresssere" Concorden. Resten ligger jo i en fornuftig tilpasset
kontoplan - og det er nok dér, det halter i de fleste tilfælde.
Karsten H.(7870)
Jeg vil med rette gerne lære mere,
men på en måde så jeg kan det kapere. (mig selv)

Fra : Hm

Dato : 23-04-09 20:50

"Karsten (7870)" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> perspektivets skyld) Principper og fremgangsmåder regnskabsteknisk etc. er
> jo stort set uændrede -. eller ikke ændret mere, end at jeg har kunne

gammel og gammel, så må min "elskede" Danmax XT - være tusse gammel, da den
var før Concorde.

Hanne/ hvis Danmax XT fungere perfekt

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 24-04-09 14:01

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> , men foreløbig dækker min gamle, ikke længere
>
> gammel og gammel, så må min "elskede" Danmax XT - være tusse gammel, da

Jamen, den startede jeg da med. Jeg har da stadig den originale DANMAX
bog. Vi smider da ikke "gangbare ting" væk her i huset.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)

Fra : Nico de Jong

Dato : 24-04-09 16:23

> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen, den startede jeg da med. Jeg har da stadig den originale DANMAX
> bog. Vi smider da ikke "gangbare ting" væk her i huset.

Jeg bruger stadigvæk HeraSoft. Den er vist fra 1987 eller deromkring.

Nico

Fra : Hm

Dato : 24-04-09 19:48

"Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> skrev i en meddelelse

> "Karsten (7870)" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger stadigvæk HeraSoft. Den er vist fra 1987 eller deromkring.
>
> Nico

ja, de gode gamle versioner skal man ikke kimse af - tænk at de stadig er
brugbare. ( tror min XT er mindst lige så gammel)

Hanne/ som ingen mangler har i sit gamle program

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 24-04-09 21:42

> [...]
> brugbare. ( tror min XT er mindst lige så gammel)
>
> Hanne/ som ingen mangler har i sit gamle program

Vi er åbenbart nogle stykker, der stadig kan lidt DOS 6.22 - ja, og så i
fremskridtets navn: Windows 3:0 for Workgroups. jo, jo - en gammel 366
Mhz, VESA lokalbus med masser af HD's til max 1 GB. Det er virkeligt
avanceret - helt uden vira og spam.

Pricipperne for regnskabsføring er jo egentlig heller ikke ændret væsentligt
i de forløbne år - ja helt tilbage, hvor vi startede med kassebog og
hovedbog for så senere det nymodens Taylorics system med løse kontokort -
uha, uha.

Ja, erhvervslivet har ændret sig en hel del siden.
--
Karsten, OZ1GB
En yndet form for polemik

Fra : Hm

Dato : 24-04-09 15:45

"Karsten (7870)" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, den startede jeg da med. Jeg har da stadig den originale DANMAX
> bog. Vi smider da ikke "gangbare ting" væk her i huset.

åh, ja, den flotte grønne bog i den grå kasse, den havde jeg helt glemt, ja
den står stadig i skabet.

Hanne/ som heller ikke bare smider ud

Fra : Hm

Dato : 16-04-09 07:27

> [...]
> trods alm. afslutning af året, hvor overførsel ikke er sket korrekt, ikke

hvis du er helt sikker på at alle konti står på 0- så laver
du bare en åbningsbalance og bogfører denne.

Hanne