Lav hastighed
Fra : JSH [9800]

Dato : 07-05-09 22:33

Hej
I dag gik mit gode Siemens Expresslink til - det ville ikke starte.

Jeg gik straks op til TDC der uden problemer byttede modemet til et Siemens
Gigaset SE565.

Det er jeg ikke glad for. Jeg betaler for en 4MB linje og det kørte fint med
mit Siemens Expresslink.

Nu er min hastighed ved test med TDC egen hastighedstest følgende:

download 0,26MB - upload 0,21MB

Jeg har:

Windows Vista og har desuden tilknyttet en Netgear wgr614

men det havde jeg også før, hvor jeg kørte væsentligt hurtigere.

Udstyret er montereret korrekt.

Hvorfor er hastigheden ikke hurtigere??

Fra : Sørensen

Dato : 08-05-09 11:33

"JSH [> skrev >
> Nu er min hastighed ved test med TDC egen hastighedstest
> følgende:
>
> download 0,26MB - upload 0,21MB

Og Din router sidder i den gule port på modemet ?
tjek at der ikke står ISDN bag på modemet

vh.
Sørensen

Fra : JSH [9800]

Dato : 08-05-09 11:43

Jo, stikket er i den gule port.

Der står "Ethernet ADSL modem"

Jeg har også prøvet at køre direkte uden mit router, men så jeg ikke en
IP-adresse.

Der må være noget galt med skidtet - tror du/I ikke?

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-05-09 08:59

JSH [9800] skrev, Den 08-05-2009 12:42:
> Der må være noget galt med skidtet - tror du/I ikke?

Jeg ved ikke, hvordan ADSL modems fungerer, men jeg forestiller mig, at
centralen downloader noget setup til modemet, så det bl.a. bliver
indstillet til rigtig hastighed. Jeg mener, der var en TDC-kunde, som
blev anbefalet at slukke modemet i 5 kvarter for at få en ny IP-adresse.
Måske skulle du prøve det. Det kan være, at det medfører setup af modemet.

Fra : JSH [9800]

Dato : 09-05-09 12:52

Hej
Jeg har slukket modemet hver nat i flere timer.

Jeg fik hos TDC at vide at det virkede straks med det nye hardware og det
gøre det da også bare meget ustabilt og med meget ringere hastighed.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-05-09 09:01

JSH [9800] skrev:

> Jeg har også prøvet at køre direkte uden mit router, men så jeg ikke en
> IP-adresse.

Jeg ved ikke hvordan dit internet er sat op hos TDC, nmen der er
ikke noget underligt i at det ikke virker med det samme blot at
droppe routeren. Måske skal du bare vente en times tid.

Fidusen er at TDC har registreret MAC-adressen på det apparat du
har haft tilsluttet (routeren), og så nægter systemet at give
adgang til et andet apparat.

Hos Stofanet kan jeg logge af, skifte apparat og så logge på igen
hvis jeg vil undgå ventetiden.

Der er dog også systemer der gemmer MAC-adresen på en mere
permananent måde. Som sagt ved jeg ikke hvad TDC gør.

--
Bertel

Fra : JSH [9800]

Dato : 09-05-09 12:55

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke hvordan dit internet er sat op hos TDC, nmen der er
> ikke noget underligt i at det ikke virker med det samme blot at
> droppe routeren. Måske skal du bare vente en times tid.

Jeg ventede i flere timer inden jeg fik skiftet til nyt udstyr og kom også
på, men med meget ringere stabilitet og hastighed.

> Fidusen er at TDC har registreret MAC-adressen på det apparat du
> har haft tilsluttet (routeren), og så nægter systemet at give
> adgang til et andet apparat.

Jeg har lige fået nyt udstyr og der blev ikke noteret noget ned om
mac-adresser m.m.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-09 09:14

"JSH [9800]" skriver:

> Jeg har også prøvet at køre direkte uden mit router, men så jeg ikke en
> IP-adresse.

Så skal du ført i routerens opsætning lave en release på ip adressen,
før du kan connecte med din computer, elelrs er det at vente i 1 time.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe